recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone OS 4 klar til install
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone OS 4 klar til install

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: iPhone OS 4 klar til install
    Sendt: 21-Juni-2010 kl. 19:28
Hvis ikke i andre har set det så kan i nu opdatere jeres iPhone og iPod touch til OS 4
Mvh

René
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 19:37
Jeg har fået den på min iPod touch nu, men jeg synes ikke at jeg kan se og mærke den helt store forskel. Kun at man nu kan ha billedebaggrund bag ens icon'er.
Hvad siger i andre?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 19:49
Har på 2 af huset's 3 stk Iphone   

Det bedste er muligheden for mapper 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 19:53
der er lidt videoer af nyt her http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1366497.ece
 
og her hvordan man jailbreaker en OS 4 på en ældre iPhone http://www.youtube.com/watch?v=mTkVnQQB3Mc


Redigeret af rhsin - 21-Juni-2010 kl. 20:00
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 23:06
jeg bemærkede iøvrigt også lige at plugplayer var opdateret og denne under os 4 kører bedre end den gamle, heriblandt problemer med playlister og skiftet til næste numre kører ummidelbart nu (muligt det har gjort det tidligere.. ved at være nogle måneder siden jeg prøvede sidst)
 
men den styrer ihvertfald fint min pioneer receiver med frisk musik fra min NAS (som ligger i flac format)
Mvh

René
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 23:16
Jeg venter til der er jailbreak til dem. Jeg vil ikke undvære MyFi som jeg bruger til min ipad.

Men jeg glæder mig vildt til at se 4.0
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 23:52
Har opdateret på trods af manglende jailbreak, da jeg lige ville prøve det nye OS inden jeg smider min iPhone til rep (flænge i plastik ved dock-stik).
Min opfattelse af systemet er meget positivt indtil videre.
Mapper er super dejligt og fungerer rigtigt godt. Tag et program, læg det ovenpå et andet og iPhone laver selv en mappe, med et navn der passer til kategorien af apps - det er supernemt og intuitivt. Måden mapperne åbner på er også superlækker og er en ting jeg kan sidde og kigge på igen og igen (lidt ala da jeg først fik min iPhone 3G og skulle side og lege med "Slide to unlock" fordi det var så cool).

Udover det er der nogle updates som ikke har fået så stor opmærksomhed:
- Mulighed for mere end 1 exchange konto
- Unified inbox - alle dine mailkonti kan samles i en inbox
- Tråd-samling af e-mails
- kontakters fødselsdage sync'es nu over i kalenderen.
- Noter kan synkroniseres med Google (selvom jeg ikke helt har fundet ud af hvordan endnu)
- Scroll på lange sider "accelerer" så det går hurtigere at bladre langt.
- Digital zoom i kamera App (ikke at jeg lige ved hvad jeg skal bruge den til, men den er der nu).
- Voice Control på Dansk
- Wifi forbliver tilsluttet i Lock Screen. Gør apps som er afhængige af Wifi (fx. Sonos og iPeng) langt mere brugbare
Og sikkert mange flere.

Indtil videre er jeg ganske godt tilfreds med opdateringen. Umiddelbart virker interfacet også mere smooth, men det kan være placebo.
Jeg har ikke før lagt mærke til om ikonerne kommer "flyvende" ind fra kanterne af skærmen når man fx. kommer fra lockscreen. Hvis det er en ny ting, så er det endnu en af de ting i denne update som lige tilføjer lidt ekstra visuelt lir til et lækkert interface.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 11:41

@jonaskp: Og du glemmer måske den sidste og aller mest vigtige opdatering af alle! Multitasking!

Det er en feature som aktiveres med et dobbelt klik på home-knappen. Hermed vises de seneste programmer som er anvendt og slider mod højre, får du ekstra muligheder frem. Det gør eksempelvis skiftet mellem browser og sms meget mere flydende og hurtigt - noget som netop har irriteret mig før. Derudover kan du låse skærmen så den ikke skifter mellem horisontal/vertikal styring. En god feature - tror alle med en Iphone har prøvet at ligge i sengen og så sikfter den konstant frem og tilbage, fordi den ikke kan forstå om du ligger ned eller sidder op :)

Mvh.

Casper
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 13:10
Har haft på i et par dage. Men på en 3G er det ikke revolutionerende ændringer der er.
Men det er jo ikke nogen grund til ikke at opdatere Wink
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 14:54
har den nye software indflydelse på hastigheden af telefonen?

kan huske da jeg havde en 3G, som fik ny software sidste sommer, den blev mega langsom
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

har den nye software indflydelse på hastigheden af telefonen?

kan huske da jeg havde en 3G, som fik ny software sidste sommer, den blev mega langsom
Jeg syntes den er lige så hurtig som 3.1.3.
 
MEN, da jeg havde iOS 4.0GM på brugte den strømmen meget hurtigt. den var drænet på 1½ døgn, hvor den før havde kunne køre ca. 4.
 
Nu fik jeg den officielle release på i går og indtil videre ser det ud til at det er blevet bedre.
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 17:37
håber virkelig ikke at den bruger strøm 3 gange hurtigere - så bliver man noget ramt synes jeg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu