recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligt signal, antenne fra harald-nyborg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårligt signal, antenne fra harald-nyborg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligt signal, antenne fra harald-nyborg
    Sendt: 23-Juni-2010 kl. 10:15
Hej
 
Jeg har købt en indendørs dvb-t antenne fra harald-nyborg, hvilken fungere fint til de almindelige SD kanaler.
 
Mit problem er nu det, at ved visning af DR-HD, forekommer der periodevist en del støj, hvad kan det skyldes.
 
Forbindelse:
Da mit fjernsyn kun indeholder en mpeg2 tuner, bruger jeg mit mediecenter til at se mpeg4-kanalerne. For at muliggøre dette, har jeg sat et T-stik direkte ind i computeren tv-indgang.
 
Dermed går ledningen fra antennen ind i højre side at T-stikket, herfra går der en ledning fra venstre side af T-stikket op i fjernsynet. "Bunden" af T-stikket går direkte ind i computeren uden ledning.
 
Signal:
Jeg kan se på digi-tv.dk hjemmeside, at jeg bor i et grønt område for indendørs modtagelse af signalet.
 
Hvad kan jeg gøre
Jeg er nu i tvivl om hvad jeg kan gøre hvor problemet ligger, men har følgende ideer.
 
1. Købe en udendørs antenne og have besvær med at trække nye kabler. Hvis jeg køber sådan en, kan jeg nøjes med en passiv? og hvilken kan anbefales?
 
2. Den antenne jeg har købt fra harald-nyborg, kan ikke modtage signalet godt nok til HD, derfor købe en ny indendørs antenne, i så fald hvilken?
 
3. Sætte en forstærker på ledningen til antennen?
 
Alle løsningerne kræver naturligvis en invistering, det nemmeste er naturligvis blot at sætte forstærker på ledningen, eller købe en ny indendøre antenne.
 
Hvilken løsning lyder som den bedste?
Er der en anden og bedre løsning?
 
På forhånd tak
Jonas B
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 10:21
 
 Der er 2 umiddelbare problemer, en Onkel Harald antenne, og en splitter. Det er ikke den bedste kombination, sammen med sikkert heller ikke gode kabler og stik. En udendørs antenne vil altid være at foretrække, samt gode fordelere, kabler og stik.

 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 10:27
Hvis jeg vælger at købe en udendørs antenne, hvad bør jeg kigge efter?
Kan jeg nøjes med en passiv udendørs antenne eller bør der købes en aktiv?
 
Kan det ikke anbefales blot at købe en ny indendørs antenne i et andet mærke, eller vil dette ikke give nogen mærkbar effekt?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Mit problem er nu det, at ved visning af DR-HD, forekommer der periodevist en del støj, hvad kan det skyldes.
 
Forbindelse:
Da mit fjernsyn kun indeholder en mpeg2 tuner, bruger jeg mit mediecenter til at se mpeg4-kanalerne.
 
Hvilket operativsystem og grafikkort?
 
Med Win7 Mediacenter og ATI grafik er der problemer, se denne lille tråd  Confused  :
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73297&PID=838699&title=pixelering-p-dr-hd#838699
 
Mvh JørgenT
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 09:48
Mange tak for hjælpen begge to
 
JørgenT=>Tak for linket, det var mit ATI grafikkort, der var problemet. Ved at bruge software decoding virkede det fint, dog betød dette et CPU-load kom til at ligge på 50-85% konstant, hvilket ikke er optimalt.
 
Herefter har jeg roddet lidt med nogle tweaks, men droppede dette igen, da det kunne få betydning for resten af systemet også.
 
Løsning blev, dels at vente på at ATI og MS får udviklet nogle kompatible drivere og dels at benytte mig af Hauppauge WinTv-7 ved brug af PowerDVD10's drivere. Dette virker fint, billedet hakker måske lidt i ca et ½ sekund en gang imellem, men der opstår ikke den langvarrige periodevise digitale flimmer.
 
Med venlig hilsen
Jonas B
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu