recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til stereo system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketInput til stereo system

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Emne: Input til stereo system
    Sendt: 27-Juni-2010 kl. 10:44
Har du overvejet brugt?
Der vil du kunne komme meget længere for de 1000,-.
Til top
AllanSchmidt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 18:39
Hej

Jeg står i den situation at jeg langt om længe skal have købt mig et stereo system, og jeg har nogle generelle spørgsmål - jeg er begrænset til kompakte højttalere (you know why -.- )

Budgettet ligger på max 10.000, og skal indholde højttalere samt stereo forstærker. I og med jeg mest af alt hører musik fra computer, ville det være lækkert med en Dac.

Først havde jeg kigget på Dali's Mentor Menuet, som ligger på 3.299 per styk, som jeg synes spiller fantastisk af at være så kompakt. Men hvis der dertil skal lægges 2.000 for Cambridge's DacMagic, er der pludselig meget lidt tilbage til en forstærker. Kan det lade sig gøre at finde en fornuftig forstærker og samtidig være inden for de 10.000? Evt med anden Dac?

Den anden mulighed er Avi ADM 9.1.. Den virker til at indeholde præcis det jeg vil, Dac/forstærker/højttaler og så er den kompakt.

Jeg hælder pt mest til Avi'en, i og med det virker til at være det setup, hvor der fås mest for pengene. Den bliver dog købt uden at have hørt til den, men ud fra tidligere bedømmelser lader det ikke til at være et problem :-)

Derudover har jeg et par generelle spørgsmål. Jeg har Xbox og WDTV Live koblet til TV'et via HDMI, Sony EX500 og derfra kan jeg få lyden ud via optisk kabel (toslink?), og i den forbindelse vil jeg høre om i er klar over hvordan lyden bliver behandlet. Bliver lyden konverteret fra digital-> analog før lyden sendes videre fra TV'et, eller forbliver den "uncoded"?

Den anden ting er at højttalerne skal stå på et tv-møbel, kan ikke få standere til dem. Hvad er den bedste mulighed for at få dæmpet resonans, så jeg får den bedst mulige lyd?

Det var vist det hele, håber i kan hjælpe med svar.
Mvh
Allan Schmidt
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu