recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 rygter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 rygter?

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

rhsin, du har fat i noget. Til gengæld synes jeg også at Apple-brugere ofte er ret så ukritisk anlagt mod deres egne og Apples produkter. Med andre ord: De tåler næsten ingen kritik af Apple produkter før de står frem og forsvarer med næb og klør uanset om kritikken er reel/sand nok eller ej. Og det er ofte her at de evindelige flamewars starter. Jeg oplever at PC/Windows brugere oftest er mere kritiske når Microsoft laver ged i den. 

Men alt dette er off-topic i denne tråd :)
jamen det kan godt være det er muhammedkrisen om igen.. apple folket er en minoritet.. og du skal tænke på hver evig eneste gang en "alternativ bruger" åbner munden så flyver der næsten altid nogle postulater ud i luften som oftest kan tilbagevises blot ved at give den pågældene person bare en dag sammen med apples produkt.
 
Jeg tror aldrig jeg har set en apple bruger hævde at deres produkt var fejlfrit eller iøvrigt ikke kunne udvikles.. men jeg har dælme set mange sidde og pege fingre af apple også har de iøvrigt ingen kendskab til bagrunden.. de har bare læst noget.. også sidder de måske selv med en computer eller telefon som de kunne få langt større nytteværdi af ved faktisk at have en apple computer.. husk på langt største delen af brugerne aner nærmest ikke engang hvordan sådan en telefon skal vende.. eller hvordan en mus skal bruges.. og det er præcist her jeg vil hen.. det er at apples systemer er lavet sådan at den bredest mulige brugerskare kan få det optimale ud af brugen.. uden iøvrigt at have de store forudsætninger for det... derfor er apple en succes nu.. og derfor bliver de en endnu større succes i fremtiden.. fordi mange iPhone købere måske tidligere er PC brugere som ender med at købe en feks iMac eller macbook.. eller måske iPad, fordi det vil optimere deres daglige it helhedsoplevelse.
 
Læg mærke til det er sjældent jeg omtaler andre producenter negativt.. jeg tager udgangspunkt i hvad jeg syntes er godt, også er det hvad jeg prioriterer og fokuserer på.. så gider jeg da ikke og sidde og bruge krudt på at skrive i en HTC tråd om jeg syntes OS 4 er bedre end android side op eller side ned.. eller jeg syntes bannerreklamer købt via google er alllt for dyre.. det har jo intet med sagen at gøre)


Redigeret af rhsin - 05-August-2010 kl. 09:35
Mvh

René
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 09:49
rhsin, så har du ikke været på de "rigtige" forums heheh.  Prøv blot at hænge lidt ud på newz eller kennethlund.dk så skal du se hvordan Apple-fans går i defense-mode hver gang der bliver skrevet noget kritisk om et Apple produkt.   Jeg har selv 2 pcs med windows, 1 macbook, 1 ipad og en ipod nano - så jeg har erfaring med Apple produkter. Alligevel kan jeg være kritisk overfor dem..men skriver jeg bare lidt negativt om det på de 2 nævnte sites...så bliver jeg flæsket og blir straks kaldt Apple hater samt jeg får den i hovedet at jeg aldrig har haft et Apple-produkt mellem hænderne.  På sidstnævnte site fik jeg endda en personlig email af ejeren hvor jeg fik at vide at mine indlæg var blevet slettet da de ikke bidrog til en "positiv stemning" på bloggen.  Med andre ord....udelukkende en apple-rygklapper-blog hvor kritik ikke er velset.

Bare et par eksempler når du nu ikke selv har oplevet det :)
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 09:51
rhsin, thumbs up Clap
 
Det er det, der er sagens kerne. At brugere som i øvrigt ikke kan li' Apple-produkter - eller måske intet kendskab har til dem, udover at vedkommende synes de er "for dyre", eller fremhæver problemer vedkommende har læst eller hørt om (men i øvrigt intet kender til i praksis) - kommer ind i tråden og fylder den med kritik af produktet.
 
Apple-brugerne er ikke så dumme, at de (vi) ikke ved, der findes andre produkter på markedet. De køber Apple fordi de kan li' designet, brugeroplevelsen, softwaren etc. Og fordi de har gode erfaringer med tidligere Apple-produkter. Ikke fordi de/vi synes, der er et flot æble-logo på dem. Selvfølgelig er der da nogle få Apple-fanatikere, ligesom der er McDonalds og Burger King-fanatikere, men det er altså et fåtal, der bare blindt og ukritisk køber alt, der står Apple på.
 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 09:58
Altså synes egentlig at jeg som ikke iphone ejer genstartede tråden på en meget anstændig måde :) Synes nok nærmere at flere potentielle iphone ejere går i forsvarsposition når mulige problemer med iphone 4 nævnes. 

Dette synes jeg gør det hele lidt svært for jeg er stadig ikke sikker på om antennen vil være et reelt problem i dagligt brug for nogle her i Danmark og at man f.eks. ikke skal anbefale telefonen til folk som bor et sted med ringe signal. Anmelderen i godmorgen danmark synes ikke han kunne anbefale kun på grund af dette mens de fleste af de få nye ejere der har meldt tilbage kun taber en enkelt streg.

Spørgsmålet for mig er så om man skal stole på de nye ejere hvor de fleste har lagt i kø og nok derfor ikke kan betegnes som særligt objektive??? :) 

Og stop nu med alle jeres fine procent tal som i absolut intet har i. Links med statistik/undersøgelsen nedenunder tak!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:05
Færre tabte opkald på den nye iPhone 4 i forhold til den gamle model !! Se link
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:06
Mange har også en negativ indstilling til Apple-produkter udelukkende pga. Apples politik og måde at styre/kontrollere/opføre sig på. Jeg bryder mig oftest heller ikke om det, og det HAR altså en indflydelse på folk. Har selv droppet adskillige Apple produkter pga. mærkelige kontrollerende tiltag og holdninger fra Apple.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:07
Edit: Never mind...De sidste 4,5 år har jeg forlænget mit livs vej med brædder, og en del af mig glemmer desværre fra tid til anden det faktum, at jeg er ved at løbe tør for træ.

Sorry for any inconvenience I may have caused.


Redigeret af Non-Desperado - 05-August-2010 kl. 13:17
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:12
Non-Desperado,

sårn af ren nysgerrighed. Er du gået på kompromis med noget siden du skiftede til Mac?   Jeg mener...har du "ladet dig nøjes med" nogen begrænsede features eller muligheder som du egentlig gerne ville have haft til rådighed stadigvæk?    For jeg oplever personligt at Apple-produkter typisk tvinger en ændring igennem mht. brugsmønster - det bliver mere simpelt og nemt og det er ikke altid en god ting.

Iøvrigt mener jeg danskespil.dk bruger Flash til visse dele af sitet - i hvert fald til lotto-delen.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:


Faktisk er jeg begyndt at få lyst til en iPhone 4, især hvis man kan bruge den på danskespil.dk (min ADSL-forbindelse går desværre ofte ned netop, som der er Superliga-kampe).
Det tvivler jeg på du kan. Som nævnt så kører en del af danskespil.dk i Flash. Tilgengæld kan du ret nemt koble din iPhone til din iMac via USB (eller Bluetooth men det har jeg ikke prøvet) og bruge den som modem. Dette fungerer fremragende og er en rigtigt lækker ting hvis man har en bærbar man gerne vil på nettet med rundt omkring hvor der ikke er Wifi.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:24
Danske Spil har lavet en App hvor du kan bl.a kan spille Oddset.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Non-Desperado,

sårn af ren nysgerrighed. Er du gået på kompromis med noget siden du skiftede til Mac?   Jeg mener...har du "ladet dig nøjes med" nogen begrænsede features eller muligheder som du egentlig gerne ville have haft til rådighed stadigvæk?    For jeg oplever personligt at Apple-produkter typisk tvinger en ændring igennem mht. brugsmønster - det bliver mere simpelt og nemt og det er ikke altid en god ting.

Iøvrigt mener jeg danskespil.dk bruger Flash til visse dele af sitet - i hvert fald til lotto-delen.


Er det noget du selv har oplevet? Jeg havde brugt pc'ere i 12 år, og aldrig haft et Apple produkt (udover en nano) førhen. I dag har jeg udskiftet mit mediecenter med en Mac Mini, min bærbare med en Macbook Pro og min router med en Airport Extreme - Jeg føler ikke jeg har været nødt til at gå på kompromis med noget, eller nøjes på noget plan - Har du selv nogle erfaringer?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2010 kl. 10:28

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Non-Desperado,

sårn af ren nysgerrighed. Er du gået på kompromis med noget siden du skiftede til Mac?   Jeg mener...har du "ladet dig nøjes med" nogen begrænsede features eller muligheder som du egentlig gerne ville have haft til rådighed stadigvæk?    For jeg oplever personligt at Apple-produkter typisk tvinger en ændring igennem mht. brugsmønster - det bliver mere simpelt og nemt og det er ikke altid en god ting.

Vi skiftede begge vores PC'ere herhjemme ud med en iMac og en MacBook Pro omkring årsskiftet. Jeg kan i dag ikke komme i tanke om noget som helst som jeg synes jeg er gået på kompromis med. Det kan godt være de var der i starten, men jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om noget som jeg synes jeg har opgivet ifbm skiftet til Mac.

De få spil jeg spiller, kan faktisk køre på Mac, så det er ikke noget problem for mig.
 
Det eneste jeg egentligt synes jeg mangler, er bedre deling og integration af medier, når vi har mere end en Mac. Hvis kæresten lægger nogle billeder ind i iPhoto, tagger ansigter, steder mm., så har jeg ikke helt gennemskuet hvordan jeg nemt og bekvemt sørger for at få disse fotos over på min Mac. Jeg har en QNAP NAS som har en eller anden iPhoto feature, men har ikke helt gennemskuet hvad den går ud på. Til det skal det dog siges, at vi stortset aldrig sorterede og ordnede vores billeder før vi fik iPhoto, så på den måde er det ikke en ting jeg er gået på kompromis med.
Samme problem gør sig gældende ved iTunes. Her skal jeg manuelt lægge ny musik (som ligger på NAS'en) ind i begge vores iTunes biblioteker, da iTunes ikke kan finde ud af at "watch'e" en folder for ny musik.
 
Tilgengæld kører min server og HTPC'ere stadig windows, da det giver mest mening for mig - AppleTV er slet ikke nok til mig og en MacMini er relativt dyr set i forhold til hvad jeg synes jeg får ud af den. Den er lækker og ville klart pynte, men jeg kan godt klare mig med mindre.
 
Omvendt kunne jeg da så også godt tænke mig at høre hvilke brugsmønstre som Apple tvinger ned over dig. Igen, af ren nysgerrighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu