recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PROFIBER DNS servere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPROFIBER DNS servere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 23:49
Nu har jeg rettet i den lokale hosts file på maskinen. Men det kan da ikke være rigtigt at profiber er så langsom til at opdatere deres DNS - COME ON !!!
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Nu har jeg rettet i den lokale hosts file på maskinen. Men det kan da ikke være rigtigt at profiber er så langsom til at opdatere deres DNS - COME ON !!!


Kan du ikke skifte DNS resolver? Jeg bruger selv censurfridns.dk (se IP adresserne på websiden). Ingen censur fra musikmafiaen eller Red Barnet, og modsat OpenDNS er der ikke en skjult forretningsmodel baseret på at forfalske DNS svar ved fejlindtasninger af domænenavne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 09:40
Mange tak - det vil jeg prøve. Jeg fik igår lavet nogle ændringer hos min gamle udbyder. Kunne lave nogle DNS instilliger som peger videre til mit nye sted.
 
Mvh. Torben
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 11:43
2ben, blot en tanke, har du prøvet at ringe indtil deres support og hørt dem af ????
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 12:39
Ozzy, hvis du mener min gamle udbyder så har jeg snakket med dem en del gange :-) Skal jeg prøve at ringe til profiber ?
 
Mvh. Torben
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Ozzy, hvis du mener min gamle udbyder så har jeg snakket med dem en del gange :-) Skal jeg prøve at ringe til profiber ?
 

Dit nye webhotel kan ikke gøre mere; det er Profiber som ikke loader nye DNS oplysninger.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 17:34
Netop som Jesper skriver, det er jo profibers dns som skal opdatere sig, men jeg kan ikke huske hvor lang tid der går før dette sker, men sidste jeg ændre ip tog det ikke mere end et par timer før at alt kørte igen :)
 
men prøv dog at giv dem et kald. Har du prøvet fra en anden forbindelse etc en tdc linje for at se om det fungere der ???
 
Jeg sidder på en sydenergi linje lige nu og her får jeg følgende info
 
Ikke-autoritativt svar:
Navn:    mail16.surftown.dk
Address:  212.97.132.56
Aliases:  mail.2ben.dk
 
Så det lader til at der hvor du hoster dit domain ikke har opdatere dit domain.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu