Har indtil nu været den forholdsvis lykkelige ejer af dette fjersyn. Nu er det dødt. Det er 2½ år gammelt. Jeg har søgt lidt på nettet, herunder også på dette site og set at dette fjernsyn samt nogle fra samme årgang af Philips har det med at stå efter ca. 2 år. Nogle får at vide at det er en inverter der bare skal skiftes og nogle at hele panelet skal skiftes.
Min kammerats fjernsyn der er magen til mit stod af for et par måneder siden med samme fejl. det er købt på samme tidspunkt som mit. D.v.s. 100% af dem jeg kender med en 42pfl7862d har haft den fejl efter ca. 2 år. Dog lige efter at garantien udløber.
Trods skriverier rundt omkring på nettet anerkender Philips ikke at dette er en "kendt" fejl. Disse ostår ifølge Philips indenfor 2 år efter ibrugtagning. De vil ikke kulancemæssigt udbedre skaden. Så jeg må selv til lommerne.
Jeg vil gerne i kontakt med andre der har det´samme fjersyn og som har oplevet det samme. Jeg vil også gerne ikontakt med andre Philips ejere der har købt fjersyn i 2007 - 2008 og som har oplevet samme fejl.
Der er udsagn her på siden om at forhandlere fraråder Philips p.g.a. dårlig kvalitet.
Det kan der så være noget om. Det kan da ikke være rigtig, at man køber det næsten dyreste Tv de havde i Fona i december 2007, og så skal man af med ca. kr. 2.500 efter 2 år for at det stadig kører!
Jeg havde engang en Sony digitalkamera hvor den sensor der laver billedet pludselig gik efter 3 år. Sony havde erkendt at de havde sat en for dårlig sensor i, og udskiftede den gratis uanset hvor gammelt kameraet var. Det er da sådan det skal fungere hvis det er nogle dårlige komponenter man er kommet til at bruge.
Mange gode hilsener
PS.: I tirsdags blev jeg af Philips kundeservice lovet afhentning 2 dage. Jeg er stadig ikke blevet kontaktet.