recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - konstant strøm på Pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkonstant strøm på Pioneer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Emne: konstant strøm på Pioneer
    Sendt: 15-Juli-2010 kl. 10:14
har lige købt en Pioneer deh-6200bt radio, problemet er at jeg ville have det sådan, at radioen kan tændes uden tænding på bilen.
 
På de tidligere radioer jeg har haft, har det aldrig været et problem, fordi man bare kunne bytte 2 ledninger rundt, den går bare ikke på denne DEH-6200bt model - nu er mit spørgsmål, der er 2 ledninger som skal have strøm, den ene skal have konstant strøm for at fastholde indstillinger osv., den anden skal have strøm over tændingen.
 
Kan jeg ikke bare montere en lus på den ledning med konstant strøm, så radioen får konstant strøm ?
 
Jeg er godt klar over, at man så altid skal huske at slukke radioen, når bilen forlades, men jeg har altid været glad for denne løsning, fordi jeg syntes det er ret irreterende at starte bilen for at skulle høre radio.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 12:56
Vores radioer har altid virket når tændingen er slået til, og uden bilen er startet. Det sker der ikke noget ved, da du vel ikke sidder i timevis og lytter til radioen.
 
Og det er altså mest praktisk at radioen slukker når bilen forlades. Har prøvet én gang at komme tilbage til en bil hvor strømmen var malket af radioen, og bilen ikke kunne startes. Det er rigtig træls.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vores radioer har altid virket når tændingen er slået til, og uden bilen er startet. Det sker der ikke noget ved, da du vel ikke sidder i timevis og lytter til radioen.
 
 
Jo, det kan man sagtens komme til - har du aldrig siddet i en bilkø, i eksempelvis Tyskland, for det har jeg prøvet, i 2-3 timer uden at rokke sig en millimeter ud af stedet.
 
Jeg mener ikke at der er fornuft i, at sidde med bilen i tomgang, i længere tid - og hvis man stopper motoren helt og bare sætter tænding på, så bliver alt muligt tændt, såsom lys, blæser osv, som ret hurtigt dræner bilens batteri for strøm.
 
Derfor ønsker jeg at kunne høre radio uden tænding på bilen.
 
Ihvertfald i København er det forbudt med mere end 3 minutters tomgang, pga forurening


Redigeret af Benny From - 15-Juli-2010 kl. 14:53
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 14:59
 
 Hvad der e.v.t tænder når der er tænding på, er man også selv herre over, blæser kan slukkes, det kan andet også, lys kan reduceres til positionslys, og bruger derfor ikke meget. Ved lange køer og vente tid kør motoren i 5 minutter hver time, så er det i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 15:03
For at give dig et svar på dit spørgsmål...
 
Jo, du kan godt luse ledningen til begge stik på radioen. Vær dog opmærksom på om 12V ledningen du forbinder til, er kraftig nok. Der kræves næsten ingen strøm for at sikre indstillingerne, men derimod meget strøm når radion drøner derud af (uden jeg kender den specifikke radio..).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 06:28
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

På de tidligere radioer jeg har haft, har det aldrig været et problem, fordi man bare kunne bytte 2 ledninger rundt, den går bare ikke på denne DEH-6200bt model - nu er mit spørgsmål, der er 2 ledninger som skal have strøm, den ene skal have konstant strøm for at fastholde indstillinger osv., den anden skal have strøm over tændingen.


I første ombæring moterer du den rigtigt - altså sådan at der er konstant spænding til forsyningen og tændingssignal til den der ønsker det.

Dernæst prøver du (med slukket bil) at tænde for radioen.

De sidste man biler (og bilradioer) jeg har haft, kan man tænde for uafhængigt af tændingssignal fra bilen. De har så ofte den feature at de slukker igen efter 1-3 timer, hvis der ikke er tænding på bilen.

Klaus
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

På de tidligere radioer jeg har haft, har det aldrig været et problem, fordi man bare kunne bytte 2 ledninger rundt, den går bare ikke på denne DEH-6200bt model - nu er mit spørgsmål, der er 2 ledninger som skal have strøm, den ene skal have konstant strøm for at fastholde indstillinger osv., den anden skal have strøm over tændingen.


I første ombæring moterer du den rigtigt - altså sådan at der er konstant spænding til forsyningen og tændingssignal til den der ønsker det.

Dernæst prøver du (med slukket bil) at tænde for radioen.

De sidste man biler (og bilradioer) jeg har haft, kan man tænde for uafhængigt af tændingssignal fra bilen. De har så ofte den feature at de slukker igen efter 1-3 timer, hvis der ikke er tænding på bilen.

Klaus
Hej Klaus
 
Har prøvet at montere radioen "rigtigt" og så bytte om på ledningerne - den går bare ikke, man kan slet ikke få liv i radioen uden tænding på bilen, og samtidig holde indstillingerne på plads
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Har prøvet at montere radioen "rigtigt" og så bytte om på ledningerne - den går bare ikke, man kan slet ikke få liv i radioen uden tænding på bilen, og samtidig holde indstillingerne på plads
 
Bytter du rundt på plus og minus  LOL , så er der ikke noget at sige til det ikke virker.
 
Nå, spøg tilside. Du skal vel koble både tændings- og backup/power ledninger til den faste +12V ledning, for at det kan virke uden tænding på bilen.
 
Mvh JørgenT
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 07:49
Tak for svarerne
 
Prøvede at luse strøm fra konstant ledningen på bilen til de to strømmodtagende ledninger på radioen, så fungerer radioen som jeg ville have det, MEEEEEEn det viste sig at være noget skidt alligevel, idet bluetooth modtagelsen til telefonen så ikke automatisk slog fra, selvom radioen var slukket.
 
Sagt på en anden måde, hvis jeg opholdt mig for tæt på bilen, og telefonen så ringede, ja så gik telefonopkaldet direkte til radioen, som tændte - og ja, jeg kunne vel bare lave manuel tilslutning til bluetooth forbindelser på telefonen, men så ryger noget af fidusen, og det gider jeg heller hver gang jeg sætter mig i køretøjet.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 10:29
Det problem har jeg også haft med en SONY radio.

Det var fordi radioen havde en time-out, inden den slukkede helt (så man kunne afslutte sin telefonsamtale, når man havde slukket bilen). Man kunne sætte denne time-out i intervaller fra 30 sekunder og op. Default stod den til en time.

Måske han din samme funktion?
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det problem har jeg også haft med en SONY radio.

Det var fordi radioen havde en time-out, inden den slukkede helt (så man kunne afslutte sin telefonsamtale, når man havde slukket bilen). Man kunne sætte denne time-out i intervaller fra 30 sekunder og op. Default stod den til en time.

Måske han din samme funktion?
Det er der ikke på denne Pioneer.
 
Har spurgt hos Pioneer support, og svaret er det samme, det kan ikke lade sig gøre, jeg må herefter affinde mig med det.
 
Bortset fra det, så er monteringsvejledningen så lille, at man skulle tro, at den næsten er tilstedeværende, ligesom menuerne efter min mening ikke er særligt brugervenlige.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 13:30
Problemet er blevet løst ved at købe en original kontakt som passer til bilens interiør, og så trække strømledningen med konstant strøm igennem kontakten, således at jeg tænder/slukker radioen på den nye kontakt, hver gang
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu