recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højtaler/forstærker brændt af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHøjtaler/forstærker brændt af?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: Højtaler/forstærker brændt af?
    Sendt: 20-Juli-2010 kl. 11:42
Jeg bor i Århus :).

Nej jeg har ingen lyd igennem anlægget fra hverken ps3, pc eller cd-afspiller. Ja, det kunne det selvfølgelig også være, i min uvidenhed troede jeg bare det var højtalerne fordi der kommer lidt lyd ud af den ene og intet i den ande.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Må indrømme at jeg i min brandert faktisk ikke helt præcis husker hvad der er sket. Men tænker at anlægget bare har fået for meget volumen og så der noget der er røget, eller måske nogen der har slukket anlægget på en uhensigtsmæssigt måde.


Man kan ikke slukke det på en uhensigtsmæssig måde.....


Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Så der egentlig ikke blevet ændret på noget. Forstærkeren var sat til min bærbar, og fra forstærker har jeg forbindelse til cd afspiller og ps3. Ps3 virker fint. Om hvorvidt det er forstærker eller højtaler der ikke virker, kan jeg ikke teste før min kammerat kommer hjem. Men altså CD-afspiller og forstærker kan i hvert fald arbejde sammen. Lyden der kommer ud er bare som beskrevet til at starte med. Håber ikke det blev alt for rodet.


Det er næppe højttalerne, så det er nærmere forstærkeren.
Har du heller ikke lyd fra PC og PS3?

Hvor i landet bor du?
Er det i nærheden af mig, kan jeg da kigge forbi.

Klaus
(Hammel, det mørke Jylland)


Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 18:04
Må indrømme at jeg i min brandert faktisk ikke helt præcis husker hvad der er sket. Men tænker at anlægget bare har fået for meget volumen og så der noget der er røget, eller måske nogen der har slukket anlægget på en uhensigtsmæssigt måde. Så der egentlig ikke blevet ændret på noget. Forstærkeren var sat til min bærbar, og fra forstærker har jeg forbindelse til cd afspiller og ps3. Ps3 virker fint. Om hvorvidt det er forstærker eller højtaler der ikke virker, kan jeg ikke teste før min kammerat kommer hjem. Men altså CD-afspiller og forstærker kan i hvert fald arbejde sammen. Lyden der kommer ud er bare som beskrevet til at starte med. Håber ikke det blev alt for rodet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Det kan være det mig der kalder det, det forkerte. Det bare stikket fra anlægget til computeren, tror det var i, da anlægget røg. Så ville jeg bare høre om selve stikket/kablet kan have taget skade. Vil nødig give ledningen tilbage, og så ryger hans anlæg når han bruger det, fordi der er en eller anden kortslutning


Okay, det er et kabel med minijack i den ene ende og phonostik i den anden kan jeg forstå, så du kunne få lyden fra PC til anlæg. Minijack kan bruges mange andre steder, derfor var jeg lidt forvirret.

Nej, kablet kan ikke tage skade. Men til gengæld er det en stationær pc der ikke er jordforbundet og din forstærker er forbundet til en tuner, eller et tv der har fællesantenneforbindelse, har du trukket 110 volt ind på indgangen af din forstærker da du har sat stikket til. Det dør indgangene der er beregnet til maksimalt 2-3 volt af.

Prøv at fortæl, hvad der skete omkring udstyret fra tidspunktet, hvor det virkede sidste gang, til første gang du opdagede at noget var galt. Som min far plejer at sige: "spol tilbage på harddisken".
Er der flyttet kabler, er der noget udtyr der er blevet flyttet rundt osv osv osv.


Klaus
Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 17:27
Det kan være det mig der kalder det, det forkerte. Det bare stikket fra anlægget til computeren, tror det var i, da anlægget røg. Så ville jeg bare høre om selve stikket/kablet kan have taget skade. Vil nødig give ledningen tilbage, og så ryger hans anlæg når han bruger det, fordi der er en eller anden kortslutning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Jeg har jo ikke mokket det i nogle steder, har bare sat det i hvor det hører til.


Jeg kender ikke det specifikke stik du har sat i og hvad du har brugt det til.

Prøv at fortæl, hvad stikket skulle gøre for dig og hvor du har sat det i forstærkeren.


Klaus
Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:34
Jeg har jo ikke mokket det i nogle steder, har bare sat det i hvor det hører til. Men hvordan skal dit svar tolkes`??
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Kan mini jack stik der er kortslutter forudsage det? Har lånt min vens stik, men er der nogen grund til at tjekke det?


Det kommer jo an på, hvor du har mokket det i henne......

Klaus
Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 14:00
Kan mini jack stik der er kortslutter forudsage det? Har lånt min vens stik, men er der nogen grund til at tjekke det?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Mrjonas Mrjonas skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Pas i øvrigt lidt på med at tilslutte andet udstyr,da fejlen måske ødelægger dette,hvis det eks er en kortslutningsfejl..


Jeg vil da nødig brænde noget af min kammerats udstyr af, kan tjekke om det er en kortslutning før jeg sætter andet udstyr til?
Det er netup det. Tjek lige kablerne en ekstra gang, ellers ved jeg faktisk ikke hvordan du kan sikre dig. Dog mener jeg de fleste receivere/forstærkere har et sikkerhedskredsløb der slår fra ved kortslutning.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Pas i øvrigt lidt på med at tilslutte andet udstyr,da fejlen måske ødelægger dette,hvis det eks er en kortslutningsfejl..


Jeg vil da nødig brænde noget af min kammerats udstyr af, kan tjekke om det er en kortslutning før jeg sætter andet udstyr til?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 09:09
Pas i øvrigt lidt på med at tilslutte andet udstyr,da fejlen måske ødelægger dette,hvis det eks er en kortslutningsfejl..
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu