recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Maximum T-641 DVB-T recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Maximum T-641 DVB-T recorder

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Maximum T-641 DVB-T recorder
    Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 14:00
Slet ingen der kan svare på denne?
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 13:09
Og så lige et tillægsspørgsmål.
Det er måske et af de dumme af slagsen men jeg kan ikke lige forstå det.
Hvis en boks har 2 tuner og den kan optage et program mens man ser en anden optagelse så laver harddisken 2 ting på en gang.
Hvorfor kan man så ikke optage et program og pause et andet samtidig?
Det er jo også 2 ting på en gang.
Er det noget der kan klares med en opdatering ellr er det fysisk umuligt?
I så fald synes jeg man skulle overveje min ide med at opdatere USB indgangen til at man kan bruge den til at pause en udsendelse.
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Det netværksstik der sidder på boksen, har det nogen funktion?
 
Umiddelbart ikke. Hverken USB eller netværksstik ser ud til at være aktive.
 
  /Lars
Jeg skal ud og købe en boks og med de tilbud man kan få dem til så skal det nok være nu.
Men hvad vil du/I foretrække?
Maximum T-641 VA PVR eller TRIAX T-HD 409 VA?
Har læst en tråd på 45 sider om alle de problemer der var i starten med Triax men de skulle vist være løst.
 
Kunne man forestille sig producenterne kunne opdatere boksen så man med en 8-16GB USBnøgle kunne bruge USB-stikket til at pause på så man kunne optage et program mens man kunne se og pause i et andet. Evt optage 2 programmer samtidig.
Til top
Bentkris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:49
For lige at afslutte min korte erfaring med maximum T-641, så har den været en tur retur til rep. med harddisk. Der duede den ikke i første omgang, men så blev den åbnet (ikke andet) og sat en anden harddisk i som så virkede og derefter min egen harddisk i igen som så også fungerede. Ikke særligt betryggende, men den fungerer nu.
 
Til top
Bentkris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 16:03
Tak Benny. Det er en Hitachi Travelstar 5K500.B HTS545050B9A300 500 GB som Kierulff1 selv bruger der er sat i. Og den er helt inde. Men jeg må nok snakke med forhandleren. Det kunne dog være rart at vide om det er harddisken eller boksen der er problemet. Begge dele er helt nye.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Bentkris Bentkris skrev:

Hej. Jeg er helt ny bruger, så jeg ved ikke om det er her jeg skal stille spørgsmål. Men har lige fået en Maximum t 641 va og sat en harddisk i, men den kan ikke "finde" harddisken. Den er sat ordentligt i og det er en Hitachi 500 gb som anbefales. Hvad kan jeg gøre ?
 
 
Har selv købt 641´eren og en seagate harddisk der ikke fungerede, problemet var fordi harddisken kørte 7400 spin, modtageren kan tilsyneladende ikke håndtere denne hastighed, så den blev byttet til anden seagate med 5400 spin.
 
Der er dog nogle gange modtageren brokker sig i optagelser, efter et stykke tid - har endnu ikke lagt et skema over hvornår den gør det, så stort er problemet heller ikke.
 
Modtageren er jeg dog slet ikke tilfreds med, fordi den ikke opskalere 4:3 udsendelser til 19:9 ordentligt, jeg gider ikke glo på en udsendelse i 4:3 
 
Det kræver faktist et ordentligt tryk for at få harddisken ordentligt i
Til top
Bentkris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 13:22
Hej. Jeg er helt ny bruger, så jeg ved ikke om det er her jeg skal stille spørgsmål. Men har lige fået en Maximum t 641 va og sat en harddisk i, men den kan ikke "finde" harddisken. Den er sat ordentligt i og det er en Hitachi 500 gb som anbefales. Hvad kan jeg gøre ?
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Sjovt at høre fra en tilfreds ejer af en Sagem PVR.
 
Men hvad så med støjniveauet? Så vidt jeg har forstået, larmer Sagem'en en hel del.
 
/Thomas

Jeg vil ikke sige at den larmer, men slukker jeg for alt lyd i stuen kan jeg da høre den.
Måske har jeg fået et heldigt eksemplar.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Giflen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 19:20
Ja, jeg har også mest hørt om folk, der afleverede deres Sagem tilbage på grund af støjen. Ellers har jeg nu også hørt at den sådan set fungerede ok - men også at den var upålidelig for andre. Det har jeg nu hørt om de fleste af de forskellige PVR'er synes jeg. Gad vide om det er noget med antennesignalets kvalitet...
 
Jeg gav 2000 kr. for min Maximum T-641 og så 416 kr. for en 500 GB harddisk  (hvis man køber den samme sted som Maximum'en vil de have 1000 kr. !).
 
Jeg kan se at man kan få en Sagem med 500 GB harddisk for 2700-3000 kr. - og det ville jeg nok have forsøgt i stedet (pga. optagelse af 2 programmer samtidigt) hvis ikke det var for støjen. Jeg gider det simpelthen ikke - mange producenter/produkter har vist at det kan lade sig gøre uden støj.
 
Skulle Sagem komme med en lydløs model, så vil jeg kraftigt overveje den.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 10:38
Sjovt at høre fra en tilfreds ejer af en Sagem PVR.
 
Men hvad så med støjniveauet? Så vidt jeg har forstået, larmer Sagem'en en hel del.
 
/Thomas
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 22:50
Kære Lars

Jeg er bestemt ikke enig i din betragtninger angående Sagem kontra den nye Maximum.

Her smider jeg lige min mening om de to produkter.
Det skal siges at mine udtalelser angående Maximum udelukkende beror på fakta i denne tråd, da jeg ikke har lejlighed til at prøve den selv.
Til gengæld er jeg en meget glad ejer af en Sagem 94250 som jeg bruger hver eneste dag.


Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Morild Morild skrev:

Hvordan er denne PVR i forhold til Sagem DTR 94500 HD, har du nogen ide om det. De virker jo umiddelbart som om de kan det samme?


De ligger milevidt fra hinanden.
Enig, men det er bestemt ikke til Maximums fordel.

Sagem boksen er et produkt der ikke har udviklet sig væsentligt i flere år.
Nej, men alligevel har den stort set alle de funktioner man kan ønske sig.
Det eneste jeg savner er web-adgang til kassen, så den kan fjernstyres den vej.


Den er langsom i opstart (enig) og betjening (uenig), og ustabil (helt uenig). Man kan have programmeret en timer til samme tidspunkt hver uge, og efter et par uger opdage at den ikke længere optager selvom timerindstillingen stadig er der.
Det har jeg nu aldrig oplevet.

Denne Maximum virker som et frisk pust, hvor det virker som om producenten har sat sig ned og designet en helt ny boks fra bunden af.
Men de har åbenbart glemt følgende basale og vitale funktioner:
Optage to programmer samtidig med at man ser det ene eller en tidligere optagelse.
5.1 Lyd
USB import/eksport af optagelser.
Antenne loop through virker når den er i standby.

Så det friske pust minder vist mere om en lunken vind.

Hvis man skal vælge imellem nogle forskellige modeller, så er det Triax og Dilog der er konkurrenterne til denne. Ikke Sagem.
Enig, Sagem er en klasse bedre gennemtænkt og tåler ikke sammenligning, men Triax og Dilog er bestemt også gode modtagere.

Til sidst er der prisen, og her vinder Maximum næppe.
Sagem 94250 fås fra ca. 2200,- incl harddisk !!!
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Giflen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 21:25
Forresten kan man se kanaler/frekvenser her:
 
Jeg blev nu ikke spurgt om dette - den gik bare igang med at søge efter kanaler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu