recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Apps

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 12:19
denne http://mobile.grooveshark.com/phones/android kunne måske også være et godt bud på en god apps
Mvh

René
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...
 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.
Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.
Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).


Og det kan du dokumentere?

Umiddelbart har jeg set kodegennemgang af androidsystemet som dokumenterer at applikationer som ikke har fokus (background services undtaget) intet strøm bruger. Ligeledes bruger de en minimal mængde ram der udelukkende husker hvor i programmet du befandt dig da du lukkede det.

Mange af de programmer der kører på android er sjovt nok nødvendige for at systemet kører. Derfor starter de igen når du slår dem ihjel. Og typisk bruger telefonen væsentlig flere resourcer på at starte programmet på ny end på at genoptage en frossen process.

Undtagelsen for mig var på min Magic med custom rom's. Her kunne det være nødvendigt at kille apps da ROM'en ikke var bygget til Magic'en og derfor ikke kunne styre programmerne ordenligt.
På min Desire med en original 2.2 har jeg aldrig været nødt til at kille en applikation, og den kører fuld speed.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Android har jo selv indbygget ressourcehåndtering, som lukker åbne programmer hvis der er lavvande i hukommelsen. En taskkiller går ind og ødelægger denne funktion, så du reelt kan gøre mere skade end gavn. Hvorfor er der nogle ting I gerne vil have lukket ned? Det er jo ikke en Windows-telefon, som kører langsommere blot fordi der er andre ting åbne...
 
Ja problemer er bare at den sluger batteriet på ingen tid så, derfor er en Task killer en nødvendighed på android.
Egentlig synes jeg lidt dens fulde multitasking er lidt et problem i den forstand, når jeg kigger på en liste over kørende apps, så er der apps der kører som jeg ikke selv har startet, skyder man dem ned, så starter de da bare igen senere. Nok af dem så kan du vinke farvel til dit batteri.
Android er fint, det er bare ikke lige helt så modent og helt så godt som f.eks apple (er ikke apple fan, men jeg kan se hvorfor de gør nogle af de ting de gør).


Og det kan du dokumentere?

Umiddelbart har jeg set kodegennemgang af androidsystemet som dokumenterer at applikationer som ikke har fokus (background services undtaget) intet strøm bruger. Ligeledes bruger de en minimal mængde ram der udelukkende husker hvor i programmet du befandt dig da du lukkede det.

Mange af de programmer der kører på android er sjovt nok nødvendige for at systemet kører. Derfor starter de igen når du slår dem ihjel. Og typisk bruger telefonen væsentlig flere resourcer på at starte programmet på ny end på at genoptage en frossen process.

Undtagelsen for mig var på min Magic med custom rom's. Her kunne det være nødvendigt at kille apps da ROM'en ikke var bygget til Magic'en og derfor ikke kunne styre programmerne ordenligt.
På min Desire med en original 2.2 har jeg aldrig været nødt til at kille en applikation, og den kører fuld speed.
 
Dokumentere, tja, jeg taler af ren erfaring med min HTC legend. Nogen gange kan der være man bare skal genstarte den helt, fordi den brænder batteri af, men der er ikke nogen ting der kører som ikke skal kører, dvs der er noget i baggrunden der suger livet ud af den, uden man kan se hvad det er.
 
Jeg slår kun apps ned fra market, ikke dem som er nødvendige for telefonen fungere. Og ja de starter bare af sig selv igen, jeg kan bla. nævne dmi app'en, den gør det gladeligt.
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:08
Har du en DMI widget aktiv? Så ville det give mening at DMI startede og at den brugte bat da den hele tiden skal opdatere widget'en...

Kører du standard firmware på din Legend?
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Har du en DMI widget aktiv? Så ville det give mening at DMI startede og at den brugte bat da den hele tiden skal opdatere widget'en...

Kører du standard firmware på din Legend?
 
Nope ingen aktiv widget, kun programmet installeret.
 
Legend er standard, med de opdateringer der nu er kommet.
Til top
xeon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xeon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af BlackWIdow BlackWIdow skrev:

Dem der er betalings, kan fås ved at købe et sim-kort i fx England, som der vidst har stået i en anden tråd. Jeg har kun prøvet demoerne.

Soundhound eller Shazam til at finde en sang, som man ikke kan huske.
PhonemyPC til fuldstændig kontrol af din PC over mobilt internet.
Multiicon så man kan have 4 gange så mange ikoner på sin startskærm
Documents To Go som gør det muligt at redigere sine Word/Excel/PP-dokumenter og i hvert fald kunne læse dem på farten.
Advanced Task Killer som gør det nemt at afslutte alle de programmer som automatisk er tændt, selv efter man ikke længere bruger den. Herved kan det gøre mobilen langsom, og dette kan løses nemt med dette program.
PdaNet så man kan bruge mobilen som mobilt bredbånd til PC'en fx i sommerhuset.


Multiicon kan jeg ikke finde på market.

Kan den hedde noget andet?
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af BlackWIdow BlackWIdow skrev:



Dem der er betalings, kan fås ved at købe et sim-kort i fx England, som der vidst har stået i en anden tråd. Jeg har kun prøvet demoerne.Soundhound eller Shazam til at finde en sang, som man ikke kan huske.PhonemyPC til fuldstændig kontrol af din PC over mobilt internet.Multiicon så man kan have 4 gange så mange ikoner på sin startskærmDocuments To Go som gør det muligt at redigere sine Word/Excel/PP-dokumenter og i hvert fald kunne læse dem på farten. Advanced Task Killer som gør det nemt at afslutte alle de programmer som automatisk er tændt, selv efter man ikke længere bruger den. Herved kan det gøre mobilen langsom, og dette kan løses nemt med dette program.PdaNet så man kan bruge mobilen som mobilt bredbånd til PC'en fx i sommerhuset.


Med Android 2.2 kan mobilen laves til hotspot udfra 3G. Gør dette så ikke PdaNet overflødigt?   
Til top
BlackWIdow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackWIdow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af xeon xeon skrev:



Multiicon kan jeg ikke finde på market.

Kan den hedde noget andet?

Det er simpelthen fordi jeg har skrevet forkert. Programmet er kun med ét "i", så: Multicon :)

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Med Android 2.2 kan mobilen laves til hotspot udfra 3G. Gør dette så ikke PdaNet overflødigt?   

Det må der være en anden der kan svare på. PdaNet fungerer dog glimrende og jeg har brugt det et godt stykke tid. Jeg har betalt for det, så man også kan gå ind på https-siderne, så jeg bliver nædt til at bruge det stadigvæk, så jeg føler jeg får noget for pengene LOL. Nu skal 2.2 også lige komme til Legend før jeg klapper i hænderne.

PS. Fik svar fra HTC's support ang. 2.2 til Legend: "Jo jeg ved at der bliver arbejdet på en opdatering, men derudover ved jeg ikke noget om udgivelsesdatoer".

Redigeret af BlackWIdow - 16-August-2010 kl. 17:49
Til top
cinemaroom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cinemaroom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2010 kl. 23:17
hej, jeg skriver minde ynglings apps som i ikke har skrevet her inde

1 mp3 download
2 musicwizard
3 app share
4 fast reboot
5 installer
6 iphone tema
7appbrain
8opensparks
9 androis sytem info
10antivirus
11dansk tastetur og dansk ord bog
  fede spil


1 gta ganster
2alphalt
3 assasins creed
4 prince of persia
5bowling
6tiger woods 11
7guitar hero
9summer games
10 wimbledon

Til top
MrDJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrDJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 21:06

I ikke prioriteret rækkefølge

CoPilot Live (Navigation)
LogMeIn (Remote Desktop til Windows PC'ere)
NeoReader (Neo tag reader)
RockPlayer (filmafspiller, håndterer efter sigende alle formater)
SlideIT eller Swype (tastaturer, der gør indtastninger af tekst til en leg)
TuneIn Radio (Streamer Netradio)
Astro filemanager (Stifinder på Andriod, understøtter mapping af netværksdrev med SMB plugin)
AndFTP (FTP klient)
Systeminfowidget (Widget, viser batteri, CPU temperatur, samt ledig hukommelse)
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 02:28
Movie Finder - Finder nærmeste biografer og deres program. Desuden mulighed for at se trailers
IMDB - Den APP fungerer kanongodt
TVTID - fin oversigt over tv programmer.
Speedtest - Test din WIFI eller 3G hastighed.



Redigeret af OleA - 11-Oktober-2010 kl. 02:28
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 22:33
Bedste videoafspiller efter min mening

mVideoPlayer

- kan selv hente DVD cover og vise info fra IMDB, kan selv hente og vise .srt subs fra opensubs, understøtter resume play og andre goodies, lækkert interface hvor man kan vælge om man vil vise covers eller videothumbnails eller simpel listmode, understøtter videoafspilning i både portrait og landscape mode, mange andre indstillingsmuligheder.

MyPhoneexplorer

- allerede kendt af mange brugere af Sony Ericsson mobiler, understøtter nu også Android både over wifi og USB. Administrer og synkroniser kontakter, kalender, sms o.a. fra PC'en, send sms fra PC'en o.a.
Lille klient installeres på mobilen og hovedapplikationen på PC'en.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu