recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??

 Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 20:30
Jeg fik også selv det indtryk, at medarbejderen snakkede om krystaller, som skulle bruges som prismer af en art. Og jeg ved endda hvordan skærmen er opbygget...
 
Jeg smider lige et billede, som de måske burde hænge på en poster i frokostlokalet
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 20:56
Jamen, i er meget dygtige og har selvf. helt ret. Bilka's "ekspert" skal så helt holde sig fra at forsøge at besvare spørgsmål, specielt når han/hun ikke kan stave...

Måske de bare skulle linke til recordere.dk Wink
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 21:01
Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.


Slap dog af, det var dog et utroligt negativt og nedladende indlæg, bliv dog i børnehaven, eller formuler dig som et voksent menneske.


Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik. Medarbejderne i bilka bruger hele dagen på, at forklare hvorledes man søger kanaler på sit tv, om man kan se youtube og om der er gode højtalere i et LED tv. Eller det fedeste spørgsmål, når man skal forklare hvorfor onkel Bent ikke har ret, når han siger, at LED per definition er langt bedre end plasma og lcd

Noget andet er at jeg ikke vil forsvare de svar "experten" giver, slet ikke på det nævnte spørgsmål.
Og jeg kan da også fremhæve dette:

Spørgsmål:
HD Ready og FULL HD, hvad er forskellen, kan hd ready ikke bruges om to år eller skal man så have en box?

Svar:
Forskellen er opløsning det vil sige hvor mange pixels der. En pixel er en lysende firkant

Ved Full HD 1920x1280 Pixel
HD-ready er 1366 x 768 Pixels

Ergo får du et bedre billede ved Full HD end ved HD ready, så fremt du ser TV i HD kvalitet.

MVH Steffen

Det er heller ikke ligefrem det fedeste svar i verden.

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Mener du seriøst at "hr. og fru Danmark" er bedre tjent med et direkte forkert men let læseligt svar, fremfor et korrekt men lettere teknisk svar..?

Det er jo kun med til yderligere at fasttømre mange af de misforståelser og fejlopfattelser der er så mange af blandt såkaldt almindelige forbrugere.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Det kan vel aldrig være bedre at få et forkert svar, end et korrekt svar som man ikke forstår?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Mener du seriøst at "hr. og fru Danmark" er bedre tjent med et direkte forkert men let læseligt svar, fremfor et korrekt men lettere teknisk svar..?

Det er jo kun med til yderligere at fasttømre mange af de misforståelser og fejlopfattelser der er så mange af blandt såkaldt almindelige forbrugere.
 
Hvad er det der er direkte forkert?
 
Svaret kunne sagtens være formuleret bedre/mere forståeligt, også uden at blive mere teknisk, men direkte forkert er det ikke.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:26
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvad er det der er direkte forkert?


Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Svaret er jo groft sagt forkert fra start til slut. 

  • Bredden af skærmen påvirkes ikke af om noget er CCFL eller LED. Hvorfor skulle højden ikke også være påvirket i dén tankegang for øvrigt?
  • Lysstofrørene sidder ikke langs kanten, men bag panelet. Det er mindst ligeså "direkte" som direct LED. 
  • "Krystallerne" sidder ikke bag skærmen. De sidder ca. midt i panelet og for at undgå forvirring, skulle man nok have skrevet "flydende krystaller".
  • Som Otto skrev, så har sortniveauet ikke noget med skarpheden at gøre.
  • Som Otto igen skrev, så har LED netop bragt inhomogen lysfordeling op på et helt andet niveau med Edge LED. Direct LED klarer sig langt bedre, men andelen af skærme med Direct LED er så lille, at når man taler om LED-TV, så er det fortrinsvist Edge LED man får.

I den forklaring der benyttes, så må det være direct LED der tales om, ellers er forklaringen igen forkert. Det ville nok stadig have hjulpet hvis man havde påklistret et "flydende" når man talte om krystaller.

I min mening er svaret i bedste fald vildledende. "Expert" kan man i hvert fald ikke få lov at kalde sig i andet end lige Bilkas frugtafdeling.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Forøvrigt skriver Bilka "eksperten" ikke noget om Edge LED.
 
Nej, netop - præcist derfor er deres beskrivelse af LED over en bred kam, direkte forkert. Det er direkte forkert at sige at ved LED sidder lyskilden bag panelet og ikke i kanten, for fakta er at LED kan sidde bag panelet ELLER i kanten. Hvor meget mere forkert det skal være for at være "direkte forkert", er jeg ikke helt klar over.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:11
Jeg gir' op...
 
Jeg prøver ikke at forsvare Bilka, men synes bare at de trods alt forsøger at give et svar, som er bedre end det man ofte hører fra Fona, Elgiganten, og lign...
 
At "nørderne" (no offense Wink) herinde, så absolut skal dissekere det ned til mindste detalje, synes jeg er at overreagere, set ud fra målgruppen for svaret.
 
'nuf said, over and out...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jamen, i er meget dygtige og har selvf. helt ret. Bilka's "ekspert" skal så helt holde sig fra at forsøge at besvare spørgsmål, specielt når han/hun ikke kan stave...
 
 
Jeg synes helt ærligt ikke det er for meget forlangt at landets største butikskæde er i stand til at opdrive en medarbejder der A: Kan stave, og B: ved en smule om helt basale tekniske detaljer, hvis man vil udråbe ham som "ekspert" på firmaets hjemmeside. Jeg synes for så vidt ikke han nødvendigvis skal afholde sig fra at besvare spørgsmål, men man skal nok afholde sig fra at kalde ham "ekspert".
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu