recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg gir' op...
 
Jeg prøver ikke at forsvare Bilka, men synes bare at de trods alt forsøger at give et svar, som er bedre end det man ofte hører fra Fona, Elgiganten, og lign...
 
Hør nu her, det er muligt at du kan finde værre eksempler derude, det vil jeg ikke afvise. Det gør sgu da bare historien endnu mere tragisk. Hvis du ikke kan se at disse svar er problematiske, med baggrund  i at det plejer at være værre, så står det da netop så skidt til at der er grund til at råbe op. Skal vi holde op med at kalde Peter Lundin for en skidt fyr, fordi Stalin var værre?
 
Jeg kan ikke på nogen måde se hvordan det citerede svar er bedre end det gennemsnitlige Fona/Elgiganten svar. Det er et decideret forkert og fejlbehæftet svar, at du ikke ved nok om emnet til at kunne se om det er rigtigt eller forkert, gør da ikke svaret mere rigtigt eller brugbart.
 
Jeg kan også sige det på en anden måde: Svarene er ikke skadelige for nørderne, for de kan netop godt gennemskue at det er forkert. Svarene er skadelige for dem der ikke ved noget, for de kan ikek gennemskue at det er forkert. Hvad nu hvis du f.eks. køber et EDGE-LED tv ud fra svaret der er givet, fordi det er vigtigt for dig at få et tv med ens baggrundsbelysning - og så får du NETOP ét med uens baggrundsbelysning?
 
Med andre ord, kan vi ikke lige få overliggeren lidt højere op? Ikke mere teknisk, men mere korrekt, tak.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.


Slap dog af, det var dog et utroligt negativt og nedladende indlæg, bliv dog i børnehaven, eller formuler dig som et voksent menneske.


Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik. Medarbejderne i bilka bruger hele dagen på, at forklare hvorledes man søger kanaler på sit tv, om man kan se youtube og om der er gode højtalere i et LED tv. Eller det fedeste spørgsmål, når man skal forklare hvorfor onkel Bent ikke har ret, når han siger, at LED per definition er langt bedre end plasma og lcd

Noget andet er at jeg ikke vil forsvare de svar "experten" giver, slet ikke på det nævnte spørgsmål.
Og jeg kan da også fremhæve dette:

Spørgsmål:
HD Ready og FULL HD, hvad er forskellen, kan hd ready ikke bruges om to år eller skal man så have en box?

Svar:
Forskellen er opløsning det vil sige hvor mange pixels der. En pixel er en lysende firkant

Ved Full HD 1920 x 1080 Pixel       EDIT!
HD-ready er 1366 x 768 Pixels

Ergo får du et bedre billede ved Full HD end ved HD ready, så fremt du ser TV i HD kvalitet.

MVH Steffen

Det er heller ikke ligefrem det fedeste svar i verden.

Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 12:51
Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på. læs eksempelvis nationen på eb.dk. Det er simpelthen det mest tåbelige agument man kan drage ind i noget som helst, medmindre der skal skrives en ordbog. Hvornår har i sidst hørt en forsker sige: Den agumentation er helt hen i skoven, for det er stavet forkert, eller en advokat sige, sagen bør frafalde, for der er en stavefejl i anklageskriftet.
come on drenge, alle med den mindste snært af intelligens, ved at stavning intet har med evner at gøre. Der findes rigtigt mange mennesker som er helt eller mindre ordblinde. Sjovt nok så er de ikke dumme, lige så vel, som de fleste (håber jeg) på denne side ikke er motorik spassere, bare fordi de ikke kan løbe et marathon
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på. læs eksempelvis nationen på eb.dk. Det er simpelthen det mest tåbelige agument man kan drage ind i noget som helst, medmindre der skal skrives en ordbog. Hvornår har i sidst hørt en forsker sige: Den agumentation er helt hen i skoven, for det er stavet forkert, eller en advokat sige, sagen bør frafalde, for der er en stavefejl i anklageskriftet.
come on drenge, alle med den mindste snært af intelligens, ved at stavning intet har med evner at gøre. Der findes rigtigt mange mennesker som er helt eller mindre ordblinde. Sjovt nok så er de ikke dumme, lige så vel, som de fleste (håber jeg) på denne side ikke er motorik spassere, bare fordi de ikke kan løbe et marathon
 
I en debat-situation er jeg fuldstændigt enig. Stavning er noget jeg har respekt for at folk kan have svært ved, og almindelig høflighed vil være at prøve at forstå hvad der menes, i stedet for at slå ned på om der er stavefejl eller ej. Men nu er dette jo altså heller ikke en debat-situation, men et service-organ der er en del af firmaets ansigt udadtil. Uanset hvor meget man kan respektere at andre kan have svært ved stavning, så giver det et useriøst indtryk når der er stavefejl. Prøv at sende en ansøgning med tilsvarende mængde stavefejl, til jobs hvor du skal arbejde med salg, marketing eller kommunikation, og se hvor mange samtaler du bliver indkaldt til. Humlen er: Det er fair nok at medarbejderen ikke kan stave, men så skal man ikke sætte ham til at udøve ekstern kommunikation. Så burde man have fundet en anden medarbejder. Det er ikke en kritik af medarbejderen, det er en kritik af firmaet. At fyren ikke kan stave kan han ikke nødvendigvis gøre for, men hvorfor vælger Bilka så at lade ham repræsentere firmaet i en skriftlig kommunikation?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Ved Full HD 1920 x 1080 Pixel       EDIT!
HD-ready er 1366 x 768 Pixels
 

Hvis man skal være helt korrekt, skal HD så ikke være 1280 x  720? - var der ikke noget om det?Big smile Anbefalingen her vil vel "strække" kildematerialet til at passe til panelet's opløsning via intern opskalering?


Redigeret af Anima - 16-August-2010 kl. 14:32
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Hvis man skal være helt korrekt, skal HD så ikke være 1280 x  720? - var der ikke noget om det?Big smile Anbefalingen her vil vel "strække" kildematerialet til at passe til panelet's opløsning via intern opskalering?
 
Hvis vi nu skal være HELT korrekte (uden at jeg vil argumentere for at éns svar nødvendigvis skal være så omfattende når man svarer en "almindelig forbruger"): HD signalet er 1280x720 progressivt, eller 1920x1080 interlace. For at tv'et skal være HD Ready skal det have minimum 720 vandrette linier rent fysisk, og samtidig have både analog component tilslutning og HDMI eller DVI m. HDCP indgang, der understøtter op til 720P og 1080i, ved både 50 og 60 Hz. Denne betegnelse er med andre ord meget løs, da eksempelvis et tv med 960x720 interlace, også vil kunne betegnes som "HD Ready". Men under alle omstændigheder er "HD Ready" en minimums-betegnelse, ikke en angivelse for en bestemt opløsning.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 14:47
Netop det med at "HD Ready" er en minimumsbetegnelse giver anledning til en del misforståelser, tror jeg. I princippet er alle FullHD TV jo også HD Ready, da de jo opfylder minimumskravene (og lidt til), mens alle HD Ready TV ikke nødvendigvis er FullHD.

I de fleste sammenhænge opfattes HD Ready som "Ikke FullHD".
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:06
Inden jeg overhovedet fik min første fladskærm, var jeg noget fesen over betegnelsen "HD Ready". Det lyder for ikke kyndige som om TV'et kun er "forberedt" og ikke bygget, så det kan vise 720p materiale.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Inden jeg overhovedet fik min første fladskærm, var jeg noget fesen over betegnelsen "HD Ready". Det lyder for ikke kyndige som om TV'et kun er "forberedt" og ikke bygget, så det kan vise 720p materiale.
Ja, det har du også ret i - ligesom der er "3D ready" Tv på vej (hvis de ikke allerede er kommet..?), hvilket i praksis betyder at TV'et godtnok understøtter 3D, men at brillerne og en dongle til at styre dem er ekstraudstyr.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 15:24
"Hvad er forskellen på ambilight og backlight ??
venlig hilsen Winnie
"
 
--
 
"Hej Winnie

Backlight er det lyd der er på skærmen, og amberlight er det lyd der bliver skudt op på væggen bag TVet. Amberlight gir et mere roligt billede for øjene og skifter farver efter hvad der er på TVet.

MVH Steffen"
 
--
 
Hej!
Jeg vil gerne høre, hvor væsenligt det er med 100 hz contra 50 hz, idet jeg har set I har et 37 tommer Sony KDL-37EX402, som kun er 50 hz
 
--
 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

 
--
 
 
Ooh.. godt min antenneforbindelse har 100hz. Clap
 
 
 
Dét må siges at være sløseri og misinformation af værste skuffe.
At undlade at svare kunden, ville have været bedre service.
 


Redigeret af Simon, TC - 16-August-2010 kl. 15:45
Tape Connection MKII
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:25
@ Simon. Helt enig, men sjov læsning.
 
Steffen hos Bilka burde undlade at skrive når han ikke kender svaret eller er i tvivl.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 18:57
Ja de her spørgsmål/svar, er faktisk endnu mere ude i hampen, end det på side 1 LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu