recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??

 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik.

Så har du overhovedet ikke forstået min kritik af Bilkas information.

Jeg siger ikke, at informationen er på for lavt niveau. Jeg siger, at den er af for dårlig kvalitet. Dårlig kvalitet gør altså ikke informationen lettere at forstå for målgruppen.

Edit: Og det giver du os jo selv ret i længere ned i indlægget. Det er lidt underligt først at kritisere andres holdninger og derefter give dem ret.




Redigeret af Allan Olesen - 16-August-2010 kl. 19:24
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik.

Så har du overhovedet ikke forstået min kritik af Bilkas information.

Jeg siger ikke, at informationen er på for lavt niveau. Jeg siger, at den er af for dårlig kvalitet. Dårlig kvalitet gør altså ikke informationen lettere at forstå for målgruppen.

Edit: Og det giver du os jo selv ret i længere ned i indlægget. Det er lidt underligt først at kritisere andres holdninger og derefter give dem ret.


Good point.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på.

Og du kalder MIG nedladende...

Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere folks stavning i en debat. Tværtimod har jeg ofte i andre fora uddelt et par over snuden for at kritisere andre debattørers stavning.

I officiel information fra et firma forventer jeg altså derimod, at stavning og sprog er i orden - og er det ikke i orden, har vi fuld ret til at kritisere det. Jeg arbejder i et betydeligt mindre firma end Bilka, og vi kan godt finde ud af at sende vores skriverier gennem en sprogmedarbejder på vej ud af huset.
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:31
Faldt også over et indlæg, hvor kunden blev anbefalet at firmware opdatere den DVB-T boks han havde købt. Problemet var at den firmware som 'Steffen' havde linket til, var til en anden boks, så den smadrede lige nogle funktioner (bl.a. PVR) på kundens apparat. Steffen svarede så at han havde været på ferie og en anden havde svaret for ham i hans fravær. Boksen skulle indleveres til rep.

Clap
Tape Connection MKII
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:41
LOL  LOL  LOL
 
Ja, fremragende service fra Bilka's side - de stiller jo konkurrenterne i et bedre lys...  LOL
 
M.v.h.
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

@ Simon. Helt enig, men sjov læsning.
 
Steffen hos Bilka burde undlade at skrive når han ikke kender svaret eller er i tvivl.

Helt enig - Det er god underholdning Smile 

Jeg synes dog helt ærligt at det er tragisk at en officiel serviceformidling er af så lav kvalitet. Både i forhold til formulering og indhold. Der er folk der bliver direkte fejl informeret og træffer beslutninger på et falsk grundlag.

Når det så er sagt, så er der måske en lille bitte mini micro del af mig der tænker 'Sådan går det, når man vægter pris fremfor service og vejledning' - Det hænger uomtvisteligt sammen.
Tape Connection MKII
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:43
Synes det er godt du indrømmer det. Jeg har tænkt det samme Tongue
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 19:59
Har smidt en henvendelse til Bilka - så må vi se, hvad de siger.  Wink
 
M.v.h.
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

"Hvad er forskellen på ambilight og backlight ??
venlig hilsen Winnie
"
 
--
 
"Hej Winnie

Backlight er det lyd der er på skærmen, og amberlight er det lyd der bliver skudt op på væggen bag TVet. Amberlight gir et mere roligt billede for øjene og skifter farver efter hvad der er på TVet.

MVH Steffen"
 
--
 
Hej!
Jeg vil gerne høre, hvor væsenligt det er med 100 hz contra 50 hz, idet jeg har set I har et 37 tommer Sony KDL-37EX402, som kun er 50 hz
 
--
 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

 
--
 
 
Ooh.. godt min antenneforbindelse har 100hz. Clap
 
 
 
Dét må siges at være sløseri og misinformation af værste skuffe.
At undlade at svare kunden, ville have været bedre service.
 


Hahaha!! Så kom jeg lige til at sidde og fnise lidt for mig selv.. Det er altså tragikomisk det her... Hvordan pokker har Steffen fået det job?! Han er sikkert en fin fyr der svarer i bedste tro, men det er da godt nok helt i skoven.. Det lyder da lidt som om han har fået alle informationerne til et en-aftenskursus for længe siden, og så fået det blandet godt sammen siden da... Jeg havde ellers den opfattelse at de faktisk vidste mere om det hos Blika, end jeg lige umiddelbart havde regnet med...

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

Ja, man skal da vidst lede længe for at finde lignende vrøvl.. Der er ikke meget i det svar der ikke er lodret forkert... Tror desværre Steffen bliver indkaldt til en samtale en af de nærmeste dage....

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 20:58
Hæhæ, dette er en FED tråd. Steffen har bare tjek på skidtet, hva? LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu