recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??

 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 21:06
Det var da fuldstændigt vanvittigt hvad den mand kan hive ud af ærmet! Med disse ekstra "ekspertsvar" så mener jeg faktisk, at vi har været alt alt for flinke i vores kritik. "Steffen" har intet at gøre i det nævnte panel. Han ved tydeligvis intet om TV og hans svar virker jo direkte opdigtede eller i bedste fald som noget han blot selv tror er rigtigt, men aldrig har tjekket op på.

Redigeret af Yakken - 16-August-2010 kl. 21:07
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Alland82 Alland82 skrev:

Der er ikke meget i det svar der ikke er lodret forkert...

Mnjarh.

Jeg hørte engang en talemåde, som passer ret godt her. Noget i retning af "That is not right. It is not even wrong. It is just bad."
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 21:52

I fuldt alvor: Jeg synes slet ikke det er sjovt. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være vred eller ked af det. Kald mig tudefjæs, kald mig arrogant stodder, whatever: Jeg har investeret mit liv i at højne kvaliteten af folks AV-oplevelser hjemme i stuerne. Det lyder måske lidt højtravende, men det er sådan det er. Jeg bruger umådelige mængder af såvel min arbejdstid som min fritid, på at forsøge blandt andet at hæve informationsniveauet for den almindelige befolkning, høj som lav, så folk kan tage nogle lidt mere velinformerede beslutninger. Hver eneste gang man så synes at man rent faktisk gør en forskel og er med til at trække i den rigtige retning, så kommer virkeligheden og slår én oven i hovedet: Dem der rent faktisk beskæftiger sig med de mennesker der har BRUG for ordentlig, korrekt rådgivning (nemlig dem der netop ikke ved noget om emnet i forvejen), de bliver præsenteret for sådan en uduelig klaphat, der med et pennestrøg fejlinformerer 20 gange så mange mennesker som jeg kan nå ud til. Det er VIRKELIGT frustrerende. Jeg prøver konstant at overbevise mig selv om at dem der vælger at få sin rådgivning om tv fra butikker der sælger leverpostej, selv er skyld i at blive fejlinformeret, men det pisser mig virkeligt af at den brede befolkning skal spises af med den form for rådgivning, uden at nogen (dvs. pressen) bruger den mindste energi på at fortælle folk at dén rådgivning de får, er forkert. Det er dén her slags oplevelser der sætter min energi og tålmodighed på en alvorlig prøve. Hvad nytter det at jeg fortæller folk, én for én, hvordan ting hænger sammen og hvad der skal til for at få gode billeder, når dén rådgivning der når ud til den brede, almene befolkning alligevel stammer fra folk der knapt kan finde ud af at binde sine egne snørebånd?

Jeg synes sådan en historie skulle op i medierne fuldt på linie med historien om MPEG-4 tunere. Dette er _nøjagtigt_ lige så vildledende rådgivning, hvis ikke mere, som dén historie gik ud på. Hvornår har pressen (ja Lars og Rasmus, det er jer jeg mener!) tænkt sig at gøre noget for at fortælle den almindelige dansker at hvis de ikke ved noget om TV, så skal de ikke købe TV i en butik hvor de HELLER ikke ved noget om tv, så skal de købe dem i en butik hvor de VED noget om tv.
 
Jeg må hellere stoppe, inden jeg skriver noget jeg fortryder. Suk.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:10
Nej, man får sgu helt lyst til at græde - i fortvivlelse...
 
M.v.h.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:18
Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.

Otto, du kan overveje at bruge mindre tid på fora som recordere, flatpanels og hifi4all og i stedet bruge tid på at skrive for Bilkas ekspertpanel. Der vil du kunne give svar til nogle som tydeligvis har brug for din viden Smile.
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.
 
Hænger sammen? Hvordan?
 
Hvis man ikke har én medarbejder som magter at svare kvalificeret på en bred visfte af produkter, må man enten benytte flere personer, med hver deres vidensområde, eller også helt droppe dette "ekspertpanel". Det er absolut ingen undskyldning for, at vildlede forbrugere...
 
M.v.h.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.
 
Hænger sammen? Hvordan?
 
Hvis man ikke har én medarbejder som magter at svare kvalificeret på en bred visfte af produkter, må man enten benytte flere personer, med hver deres vidensområde, eller også helt droppe dette "ekspertpanel". Det er absolut ingen undskyldning for, at vildlede forbrugere...
 
M.v.h.

Jeg beklager, hvis du ikke fangede min sarkastiske tone. Prøvede endda at underbygge den med en smiley.
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 09:12
Det jeg synes der frem i lyset er at man skal IKKE forvente en faglig viden i Bilka m.fl. hvis man ved hvad man vil have er det ok, og man kan måske også spare lidt penge, jeg kunne aldrig finde på at købe f.eks et TV i Bilka.

Det jeg synes der er MEGET forkert er at Bilka agerer som værende eksperter, det kræver noget helt andet end Steffen der sidder og besvarer spørgsmål, jeg tør slet ikke tænke på hvad der bliver oplyst ude i afdelingerne rundt i landet, det er jo nok ikke alle der har læst ligeså længe som Steffen....LOL
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 09:29
Mundtlige fejlinformationer er svære at dokumentere, men her ligger svarene jo til offentligt skue hvilket IMO er ret skadeligt for Bilka - hvad enten man forventer at de har styr på de tekniske spørgsmål eller ej.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 11:24
Nogen burde køre til Bilka i Tilst, og tage en snak med Steffen Smile
 
Jeg har siddet og luret flere af hans svar. Ud over at han skriver på et rigtig dårligt formuleret dansk, og med rimelig mange stavefejl, så er hans svar ofte faktuelt forkerte.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:05
Så har vi flettet en nyhed sammen om Bilkas ekspertpanel:
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 14:05
Dobbelt-post


Redigeret af Rasmus Larsen - 17-August-2010 kl. 14:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu