recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iphone ejere er nærmest religiøse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIphone ejere er nærmest religiøse?

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
Forfatter
Besked
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sådan som rigtig mange Apple bruge opføres sig, når tale komme på deres elske Apple produkt og når Apple komme med noget nyt, kan man kun kalde dem for Fanboy.
I din verden er man jo åbenbart per definition fanboy hvis man "vover" at forsvare det produkt man har valgt at købe.

Det er da fair nok at du ikke træffer det samme valg, men den "opførsel" du nævner er jo et direkte resultat af den flamewar som du selv er en glimrende repræsentant for.

Der er f.eks. stor forskel på at sige "Jeg ville aldrig købe en iPhone fordi den har de og de issues som jeg ikke bryder mig om" og så at sige "Du er ikke andet end en viljeløs fanboy når du køber en iPhone". Siger man det sidste til folk, så får man også et surt svar tilbage - det kan da ikke være så svært at forstå.


Redigeret af RogueAgent - 19-August-2010 kl. 11:25
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sådan som rigtig mange Apple bruge opføres sig, når tale komme på deres elske Apple produkt og når Apple komme med noget nyt, kan man kun kalde dem for Fanboy.
 
 Ikke nødvendigvis. "Fanboy" er ubetinget negativt ladet, hvilket derfor betyder at I samme øjeblik man bruger det udtryk, så har man allerede givet sin mening til kende og lagt linien for debatten. Det er en (mere eller mindre) bevidst provokation, som (for mig at se) ikke har anden funktion end at prikke til folk.
Bare en tanke: Kunne man lade være med at kalde folk for fanboys, og måske på den måde undgå at de føler sig provokeret? Kunne man tænke sig at dette kunne betyde at disse folk (tidligere kaldet Fanboys) ikke går ind i debatten med en i forvejen irriteret holdning? Kunne man måske få en bedre debat ved ikke at provokere hinanden og istedet diskutere med saglige argumenter, uden angreb på hinanden?
 
Bare lidt stof til eftertanke...

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Fint nok Apple lave nogle flotte ting, med det er jo hele ikke det jeg har kritiseret, men det måde som Apple behandler deres kunde på, og selvfølgelige kan man sikke få en billige løsning, det opfylde samme behov, ved at vælge en PC med Windows 7, som har den fordel at der er et meget større udvalg som igen give billige prise og man kan værre sikke på at man kan få kontakte til omverden, hvis man vælge Apple gå man ind i en lukke verden, som er 110% kontrolleret af Apple (på godt og ond).  
Hvis du vitterligt mener at man kan få en billig PC der kan opfylde de samme behov, så tror jeg ikke at du har sat dig ind i de folk der køber Apple produkters behov.
 
 
Du bliver ved med at skrive "Den måde som Apple behandler deres kunder på", men hver gang vi svarer på dette, så ignorerer du det.
Jeg har ikke oplevet andet end god service fra Apple i forbindelse med ombytning af min iPhone (2 gange). Er jeg så fanboy?
Som det allerede er nævnt, så hænger du dig meget i de her (efterhånden) ret gamle sager og konkluderer at så er Apples service stadig helt elendig.
 
Apple ombyttede min iPhone og jeg havde den nye på under 1 uge.
Tilgengæld så havde jeg for 7 år siden (eller deromkring) en Sony Minidisc afspiller som gik i stykker. Jeg afleverede den til reperation 3 gange hvor de ikke kunne fixe den. 3. gang fik jeg en ny og bedre model. Den afleverede jeg så 2 gange til reperation før det lykkedes mig at få pengene tilbage. Jeg kan ikke huske hvor lang tid det tog, men hver reperation varede ikke under 1½ uge, så hele forløbet har nok varet et par måneder.
 
Skal jeg så også fra nu af og i al fremtid undgå Sony "fordi de behandler deres kunder dårligt"?
 
 
Jeg vil gerne anmode om at du denne gang rent faktisk svarer på dette...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sådan som rigtig mange Apple bruge opføres sig, når tale komme på deres elske Apple produkt og når Apple komme med noget nyt, kan man kun kalde dem for Fanboy.
I din verden er man jo åbenbart per definition fanboy hvis man "vover" at forsvare det produkt man har valgt at købe.

Det er da fair nok at du ikke træffer det samme valg, men den "opførsel" du nævner er jo et direkte resultat af den flamewar som du selv er en glimrende repræsentant for.

Der er f.eks. stor forskel på at sige "Jeg ville aldrig købe en iPhone fordi den har de og de issues som jeg ikke bryder mig om" og så at sige "Du er ikke andet end en viljeløs fanboy når du køber en iPhone". Siger man det sidste til folk, så får man også et surt svar tilbage - det kan da ikke være så svært at forstå.

Jeg har nu ikke sagt at alle er Apple Fanboy her inde, at nogle opfatte det sådan undskylder jeg, men et fakta er at den måde som rigtig mange Apple bruge opføre sig, kan man kun kalde dem for Fanboy, en Apple Fanboy er kendt for ikke at havde en kritisk holdning til Apple, og selvfølgelige må man ikke tale negative om Apple.

Men hvordan kan man så tolken Apple måde at prøve at slippe for at give en garanti på deres produkt, de har virkelig prøve mange krumspring for at slippe for det over tid, og Apple må da havde verden dyrest reserve del priser ???? 
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

et fakta er at den måde som rigtig mange Apple bruge opføre sig, kan man kun kalde dem for Fanboy, en Apple Fanboy er kendt for ikke at havde en kritisk holdning til Apple, og selvfølgelige må man ikke tale negative om Apple.
Hvem er det helt præcist der opfører sig som du beskriver..?

Faktisk virker det på mig som om du bliver mere provokeret af nogen der taler positivt om Apples produkter, end de gør af at du flamer dem.


Redigeret af RogueAgent - 19-August-2010 kl. 11:40
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sådan som rigtig mange Apple bruge opføres sig, når tale komme på deres elske Apple produkt og når Apple komme med noget nyt, kan man kun kalde dem for Fanboy.
I din verden er man jo åbenbart per definition fanboy hvis man "vover" at forsvare det produkt man har valgt at købe.

Det er da fair nok at du ikke træffer det samme valg, men den "opførsel" du nævner er jo et direkte resultat af den flamewar som du selv er en glimrende repræsentant for.

Der er f.eks. stor forskel på at sige "Jeg ville aldrig købe en iPhone fordi den har de og de issues som jeg ikke bryder mig om" og så at sige "Du er ikke andet end en viljeløs fanboy når du køber en iPhone". Siger man det sidste til folk, så får man også et surt svar tilbage - det kan da ikke være så svært at forstå.

Jeg har nu ikke sagt at alle er Apple Fanboy her inde, at nogle opfatte det sådan undskylder jeg, men et fakta er at den måde som rigtig mange Apple bruge opføre sig, kan man kun kalde dem for Fanboy, en Apple Fanboy er kendt for ikke at havde en kritisk holdning til Apple, og selvfølgelige må man ikke tale negative om Apple.

Men hvordan kan man så tolken Apple måde at prøve at slippe for at give en garanti på deres produkt, de har virkelig prøve mange krumspring for at slippe for det over tid, og Apple må da havde verden dyrest reserve del priser ???? 


Navne på debattører tak, for jeg er eder spændt på hvem du mener er Apple fanatikere?

Btw jeg er også ateist og tilbeder kun min nærmeste venner og familie.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:16
Generelt set er der Apple fanboys der opfører sig tåbeligt når nogen omtaler Apple's produkter negativt.

Generelt set er der også Apple haters der opfører sig tåbeligt, det er bare fakta...

Vi ved alle der findes masser af folk i begge kategorier, hvorfor blive ved med at diskutere det?

Offtopic: Der har også i mange år været en slags love/hate forhold mellem især Audi og BMW, men til dels også Mercedes...

Back on topic: Hvorfor kan folk (både fanboys og haters) bare ikke acceptere at folk vælger et givent produkt fordi det opfylder personens krav til enten funktionalitet, design eller whatever... Vi skal da i bund og grund bare være enormt glade for at vi alle er så forskellige, for ellers ville verden eddermageme være et kedeligt sted...
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:


Back on topic: Hvorfor kan folk (både fanboys og haters) bare ikke acceptere at folk vælger et givent produkt fordi det opfylder personens krav til enten funktionalitet, design eller whatever... Vi skal da i bund og grund bare være enormt glade for at vi alle er så forskellige, for ellers ville verden eddermageme være et kedeligt sted...


Er fuldstændig enig, men jeg er pisse træt af at fordi man har købt et Apple produkt, så skal man kaldes fanatiker, fanboy, Steve Job elsker og det der er værre, og du må altså have mig undskyldt, men jeg har ikke set en eneste Andriod tråd hvor en iPhone bruger sviner dem til.

At vi har Android, iPhone OS, Symbian og hvad platformene ellers hedder, så er det en GAVE til alle, for det tvinger producenterne og udviklerne til at overgå hinanden.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:


Back on topic: Hvorfor kan folk (både fanboys og haters) bare ikke acceptere at folk vælger et givent produkt fordi det opfylder personens krav til enten funktionalitet, design eller whatever... Vi skal da i bund og grund bare være enormt glade for at vi alle er så forskellige, for ellers ville verden eddermageme være et kedeligt sted...


Er fuldstændig enig, men jeg er pisse træt af at fordi man har købt et Apple produkt, så skal man kaldes fanatiker, fanboy, Steve Job elsker og det der er værre, og du må altså have mig undskyldt, men jeg har ikke set en eneste Andriod tråd hvor en iPhone bruger sviner dem til.

At vi har Android, iPhone OS, Symbian og hvad platformene ellers hedder, så er det en GAVE til alle, for det tvinger producenterne og udviklerne til at overgå hinanden.


+1
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:35
Jeg vil starte en gruppe AFA - Apple Fanboys Anonymous.
 
Formål: vi kan snakke om glade vi er for apple produkter, hvor gennemført de er lavet, men vi er velvidende at de ikke er perfekte og der er fejl i.
 
(jeps endnu et intetsigende indlæg fra min side af) -> (det er sjov)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg vil starte en gruppe AFA - Apple Fanboys Anonymous.
 
Formål: vi kan snakke om glade vi er for apple produkter, hvor gennemført de er lavet, men vi er velvidende at de ikke er perfekte og der er fejl i.
 
(jeps endnu et intetsigende indlæg fra min side af) -> (det er sjov)


Så er vi ikke rigtige Fanboys, for sådanne nogen kritisere ikke Apple produkter og kunne ikke drømme om at sige noget ondt om vores gud Steve Job Wink

(fortsætter trenden af ligegyldige indlæg Tongue)
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jeg vil starte en gruppe AFA - Apple Fanboys Anonymous.
 
Formål: vi kan snakke om glade vi er for apple produkter, hvor gennemført de er lavet, men vi er velvidende at de ikke er perfekte og der er fejl i.
 
(jeps endnu et intetsigende indlæg fra min side af) -> (det er sjov)


Så er vi ikke rigtige Fanboys, for sådanne nogen kritisere ikke Apple produkter og kunne ikke drømme om at sige noget ondt om vores gud Steve Job Wink

(fortsætter trenden af ligegyldige indlæg Tongue)
 
Det er jo derfor vi er anonyme ik Tongue
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 14:48
Tråde er vel "Iphone ejere er nærmest religiøse?", er jo i bud og grund en ligegyldige tråd.

Selv om denne debatte til dels bekræfter at de er lidt religiøse og Steve Job er GUD, og Apple's butikker er Apple templer eller kirker.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu