recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker varm i standby tilstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker varm i standby tilstand

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker varm i standby tilstand
    Sendt: 18-August-2010 kl. 02:08
Jeg har lige købt en brugt nad c355bee som er lidt over 2 år gammel, og den er håndlun når den står i standby også selvom den ikke er blevet brugt i ca. 7 timer, men når jeg så slukker den bagpå varer det ikke længere end 15 min før den er kold ville hører om det er normalt for en nad forstærker at den er håndlun i standby tilstand?

Mvh
Michael C
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Jeg har lige købt en brugt nad c355bee som er lidt over 2 år gammel, og den er håndlun når den står i standby også selvom den ikke er blevet brugt i ca. 7 timer, men når jeg så slukker den bagpå varer det ikke længere end 15 min før den er kold ville hører om det er normalt for en nad forstærker at den er håndlun i standby tilstand?

Mvh
Michael C
 
Jeg lytter lige med. Min nye marantz reciever gør nøjagtig det samme. Den virker perfekt så det er ikke noget jeg har tænkt så meget over, men er da lidt nysgerrig.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Jeg har lige købt en brugt nad c355bee som er lidt over 2 år gammel, og den er håndlun når den står i standby også selvom den ikke er blevet brugt i ca. 7 timer, men når jeg så slukker den bagpå varer det ikke længere end 15 min før den er kold ville hører om det er normalt for en nad forstærker at den er håndlun i standby tilstand?

Mvh
Michael C

Din forstærker bruger tilsyneladende 20w i standby: http://www.avforums.com/forums/hi-fi-systems-separates/1091912-nad-c355bee-standby-power-consumption.html - Men så sparer man jo lidt på varmeregningenWink
Til top
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 10:08
Ja det tør siges, det bliver godt til vinterSmile Men så er det ikke unormalt?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 10:54
På Onkyo så er det sådanne at Standby strømforbruget stiger til ca. 20-30 watt, alt efter hvilken indstillinger man laver i HDMI menuen. Især Power Control bruger strøm. Så du kunne evt. prøve at disable nogle af funktionerne.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

På Onkyo så er det sådanne at Standby strømforbruget stiger til ca. 20-30 watt, alt efter hvilken indstillinger man laver i HDMI menuen. Især Power Control bruger strøm. Så du kunne evt. prøve at disable nogle af funktionerne.
 
Tror ikke der er sådan en menu på denne ..Smile
 
 
 
 
 
Hvis den bruger 20 watt i standby .. som blev skrevet ovenfor .. så ville jeg da slukke den helt. 
 


Redigeret af bulk - 18-August-2010 kl. 16:59
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:02
Onkyo's reciever er kendt for at blive meget varme, og dette ville i teorien sige at de holde korte tid end andre mærker reciever. 

Redigeret af Startrek - 18-August-2010 kl. 17:03
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Onkyo's reciever er kendt for at blive meget varme, og dette ville i teorien sige at de holde korte tid end andre mærker reciever. 
Det kan jeg så ikke genkende. Alle de forstærker/receiver jeg har haft fra Onkyo de seneste 20 år virker faktisk endnu.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Onkyo's reciever er kendt for at blive meget varme, og dette ville i teorien sige at de holde korte tid end andre mærker reciever. 
Det kan jeg så ikke genkende. Alle de forstærker/receiver jeg har haft fra Onkyo de seneste 20 år virker faktisk endnu.

Det var jo også i teorien, jeg mente.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Onkyo's reciever er kendt for at blive meget varme, og dette ville i teorien sige at de holde korte tid end andre mærker reciever. 


Nej. HVis de designer det ordentligt ledes varmen væk fra de (varme) kritiske komponenter.


Klaus
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Jeg har lige købt en brugt nad c355bee som er lidt over 2 år gammel, og den er håndlun når den står i standby også selvom den ikke er blevet brugt i ca. 7 timer, men når jeg så slukker den bagpå varer det ikke længere end 15 min før den er kold ville hører om det er normalt for en nad forstærker at den er håndlun i standby tilstand?

Mvh
Michael C
 
Jeg lytter lige med. Min nye marantz reciever gør nøjagtig det samme. Den virker perfekt så det er ikke noget jeg har tænkt så meget over, men er da lidt nysgerrig.

Check du ikke har sat den til at afspille i både rum A og B. Når du sætter den i standby kan den stadig afspille lyd i rum B.

Har selv 6004, og den er helt kølig, så det er en indstilling du har bøffet.
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af jduro jduro skrev:

Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

Jeg har lige købt en brugt nad c355bee som er lidt over 2 år gammel, og den er håndlun når den står i standby også selvom den ikke er blevet brugt i ca. 7 timer, men når jeg så slukker den bagpå varer det ikke længere end 15 min før den er kold ville hører om det er normalt for en nad forstærker at den er håndlun i standby tilstand?

Mvh
Michael C
 
Jeg lytter lige med. Min nye marantz reciever gør nøjagtig det samme. Den virker perfekt så det er ikke noget jeg har tænkt så meget over, men er da lidt nysgerrig.

Check du ikke har sat den til at afspille i både rum A og B. Når du sætter den i standby kan den stadig afspille lyd i rum B.

Har selv 6004, og den er helt kølig, så det er en indstilling du har bøffet.
Fantastisk. Det var jeg ikke klar over den kunne. Det er ikke alttid jeg lige får læst en manualWink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu