recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elac eller Dynaudio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElac eller Dynaudio

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Så har jeg været i nørresundby og lytte til Elac.Efter at have lyttet er dynaudio´excite x32 fravalgt.
DLS M66 gør det rigtigt godt.Blød og behalig lyd.Og man vil høre mere.Elac 247 var en stor overraskelse.De lød rigtigt god.Med masser af detajler og god bredde i lydbilledet.Og der ville man også høre mere.Er bange for at man bliver træt af den pæne lyd fra DLS i længden.Hvor imod at jeg mener at Elacs lyd vil man også være glad for om 5år.Men DLS M66 skal der da lige lyttes gang mere på.Inden jeg bestemmer mig.
Rigtig god idé at få lyttet igen, men også glad for, at du synes om Elac.Embarrassed
 
Held og lykke med dit valgTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 20:40
 Vil da gerne indrømme at der afsendt en mail til en herre på sjælland for at få prisen på to Elac FS247 og en CC241 i hvid.De havde en virkelig god bund.Men det hele hænger rigtig godt sammen.Så køreturen var ikke spildt.Takker alle for gode råd.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Vil da gerne indrømme at der afsendt en mail til en herre på sjælland for at få prisen på to Elac FS247 og en CC241 i hvid.De havde en virkelig god bund.Men det hele hænger rigtig godt sammen.Så køreturen var ikke spildt.Takker alle for gode råd.
Sidder faktisk netop og høre Dire Straits men i SACD, og det lyder bare - ja henrykkendeLOL
 
Og bunden ja den fejler intetTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Vil da gerne indrømme at der afsendt en mail til en herre på sjælland for at få prisen på to Elac FS247 og en CC241 i hvid.De havde en virkelig god bund.Men det hele hænger rigtig godt sammen.Så køreturen var ikke spildt.Takker alle for gode råd.
 
godt at du brugte den fornødne tidSmile
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 10:50
Nu gad jeg godt at vide hvorfor du har fravalgt X32?
.....
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Vil da gerne indrømme at der afsendt en mail til en herre på sjælland for at få prisen på to Elac FS247 og en CC241 i hvid.De havde en virkelig god bund.Men det hele hænger rigtig godt sammen.Så køreturen var ikke spildt.Takker alle for gode råd.
Sidder faktisk netop og høre Dire Straits men i SACD, og det lyder bare - ja henrykkendeLOL
 
Og bunden ja den fejler intetTongue

Hother jeg skal lige høre har du dine Bass Plugs i eller om du har taget dem fra.?Embarrassed "har mine i"
Min receiver er sat op til at skyde max 80 HZ ud. Crossover freq er på 100 hz.  resten tager mine subs sig af.



Redigeret af Kenzo85 - 02-September-2010 kl. 14:41
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nu gad jeg godt at vide hvorfor du har fravalgt X32?
 
han kunne bedre lide lyden fra de to andre (DLS ,Elac)Wink
men det kunne være interesant at høre en beskrivelse af lyden fra de forskellige højtalere. ikke god/ dårlig.........men termer som rå , lys , etc.......hvis du forstårSmile


Redigeret af p.las - 02-September-2010 kl. 14:52
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Vil da gerne indrømme at der afsendt en mail til en herre på sjælland for at få prisen på to Elac FS247 og en CC241 i hvid.De havde en virkelig god bund.Men det hele hænger rigtig godt sammen.Så køreturen var ikke spildt.Takker alle for gode råd.
Sidder faktisk netop og høre Dire Straits men i SACD, og det lyder bare - ja henrykkendeLOL
 
Og bunden ja den fejler intetTongue

Hother jeg skal lige høre har du dine Bass Plugs i eller om du har taget dem fra.?Embarrassed "har mine i"
Min receiver er sat op til at skyde max 80 HZ ud. Crossover freq er på 100 hz.  resten tager mine subs sig af.

Hej med dig - hyggeligtTongue
 
Nix ingen Bass Plugs, og jeg benytter kun Sub til Surround, hvor min crossover er sat til 80hzTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 17:20
 Det med at beskrive lyden af de forskellige højtalere er jeg ikke god til.Dynaudioen synes jeg var for lys i lyden.Dls havde behalig lyd men tror man bliver træt af den lyd.Elac synes jeg spillede bedst.Går efter det der lyder bedst i mine ører.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Det med at beskrive lyden af de forskellige højtalere er jeg ikke god til.Dynaudioen synes jeg var for lys i lyden.Dls havde behalig lyd men tror man bliver træt af den lyd.Elac synes jeg spillede bedst.Går efter det der lyder bedst i mine ører.
Nu er det jo dine ører du skal vælge dine højtalereTongue Men valget af højtalere kan være svært, for hvad benytter man dem mest til, og hvilken lyd går man efterTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

 Det med at beskrive lyden af de forskellige højtalere er jeg ikke god til.Dynaudioen synes jeg var for lys i lyden.Dls havde behalig lyd men tror man bliver træt af den lyd.Elac synes jeg spillede bedst.Går efter det der lyder bedst i mine ører.
 
jamen det gik da meget godtSmile
lyd er jo en smagsag. Og jeg undre mig på ingen måde over dit eventuele valg. men jeg syntes at det er interesant hvordan man generelt oplever lyd.........fra person til person
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 18:23
pnhh
 
hvad vil du bruge dit anlæg mæst til film eller musik  eller hvordan vil fordeling være i %...
Hvad var koblet af førsterker på de DLS og hvad var på Elac ?
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu