recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskift Surround reciver til Stereo.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdskift Surround reciver til Stereo.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Emne: Udskift Surround reciver til Stereo.
    Sendt: 25-August-2010 kl. 12:21
Hej jeg går og tænker på at droppe mit 5.1 setup til fordel for et stereo setup, helst uden subwoofer.
Jeg har på nuværende tidspunkt et sæt Kef KHT 3005 5.1 højtaler system og en Denon avr 2808 suround reciever.
Jeg kunne nøjes med at sælge mit højtaler system. Og så bruge min Denon 2808 reciever, til et par nye gulv højtalere. Det vil så gøre udvalget af højtalere mindre, da de så ikke skal være for tunge at trække og skal kunne bi ampes.
Hvis jeg derimod, valgte at sælge min reciever og købe en stereo forstærker. Ville jeg derudover også, få brug for en dac. Så vil jeg vel egentligt skulle smide en del flere penge, end jeg vil få for min gamle reciever, får at få bare nogenlunde samme ydelse. Eller er jeg helt forkert på den.
Hvad ville være klogest, set i lyset af at der helst ikke skal bruges alt for mange penge til det. 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 13:15
Jeg har flere gange erfaret at en stereo forstærker gør meget bedre end en SR receiver til stereo, så at kalde det "samme ydelse" vil være et stor skæv vridning.
Hvad skal du i øvrigt bruge DAC til?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:17
Dac'en skal bruges til ps3, toslink fra tv og evt squezebox. Med mindre en stereo forstærker har indbygget dac.
Forskellen på stereo forstærkere varierer, ligesom forskellen på surround recievere. Jeg mener nu ikke at Denon 2808 er helt håbløs til stereo.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide e,r om man vil være bedre tjent med en stereo forstærker til omkring 4000 kr.
Det ville også være ærgeligt at sælge den gamle og derefter spæde flere tusinde til. For derefter at finde ud af at, Man lige så godt kunne have beholdt den gamle reciever og sparet pengene.


Redigeret af -claus- - 25-August-2010 kl. 14:29
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:28
Der er et par stykker, men den eneste i et fornuftigt prisleje der har, er XTZ A100 Dx. Det bruger en highend chip, som kan findes i flere dyre DACs, men den er dog ikke implementeret lige så godt som i disse DACs, kan i huske disse DACs på stående god, men måske kan en anden?

En kammerat købte for lidt siden D3 udgaven, altså den nyeste, og den lyder godt sammen med hans Dali 6006.

Men det kan gøres bedre, hvis man har flere gryn.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:30
Hov så du jeg opdaterede min besked
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:35
Har ikke hørt din Denon, og det bedste er selvfølgelig at du hører hvad du kigger på, gerne på de HT'er du også kigger på. Når det er sagt vil jeg mene at der er noget at hente lydmæssigt i en stereoforstærker til 4000,- isæt hvis det er brugt!
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 14:46
Jeg vil foreslå, at du låner en stereoforstærker hjem indenfor den prisramme, du arbejder med, og så give den et lyt derhjemme.
 
Det er helt klart også min erfaring, at surround-receivere er sølle til stereo, så jeg vil absolut anbefale dig at skifte din av-receiver ud, men prøv at lytte først. Du kunne også tage en tur ned i hfk og høre forskel mellem surround-receiver og en stereoforstærker.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 07:03
Det kunne være man skulle overveje
 
XTZ A100 D3 forstærker og XTZ 99.36 højtalere.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu