recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fede spil til Android
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFede spil til Android

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: Fede spil til Android
    Sendt: 25-August-2010 kl. 13:20
http://www.t3.dk/gameloft_opruster_paa_fede_android_spil?source=update

Try before buy

Downloades direkte fra gamelofts hjemmeside (via mobilen), og betales fra spillet udenom Android market - så virker også i DK



Redigeret af spawn - 25-August-2010 kl. 13:22
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 13:35
Link til GameLoft:
 
 
Der kan kan klikke på "Try & Buy"...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 13:53

Øv, HTC Legend er ikke med på listen Cry

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 16:41
Check lige, hvilke rettigheder programmerne beder om...

Let's Golf skal f.eks. have adgang til at sende SMS'er - hvorfor det?

Og ikke nok med det - den vil også have mulighed for at ændre din connectivity state for WiFi og Mobile networks, så den kan finde på at starte din Mobile Data og downloade en masse og dermed bruge en masse Mb/Gb uden at du kan fohindre den i det...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 17:57
Det skal den for at du kan købe spillet

Jeg lagde godt mærke til alle rettighederne da jeg installere letsgolf og rynkede også lige næse først, men jeg opfatter det som en nødvendighed dels for nogle af de features spillet tilbyder og dels for at tilbyde spillet på denne facon.

eks. når man skal købe spillet, sendes en sms indefra selve spillet hvorefter prisen for spillet (30kr) trækkes på ens mobilregning, når man har sendt en sms indefra spillet låses det op og man modtager en sms retur med en oplåsningskode hvis man får problemer - og når man så skal downloade materialet første gang man starter spiller skal den kunne tænde wifi og skifte over til det, og når man skal spille multiplayer skal den kunne aktivere og skifte over til wifi hvis den ikke er aktiv.

Jeg tror ikke spillet er designet til at misbruge rettighederne til "dubiøse ting" og jeg kan ikke forestille mig man får ubehagelige overraskelser fra en officiel gameudvikler som gameloft.

Jeg købte letsgolf på denne måde og det fungerede helt fejlfrit - syntes iøvrigt spillet er supergodt, god grafik og mange muligheder :)

Redigeret af spawn - 25-August-2010 kl. 18:10
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 21:07
let's golf minder meget om everybodys golf til playstation. Men ellers nogle gode spil.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det skal den for at du kan købe spillet


Det er da muligt, at de ønsker dette, men det får de sgisme ikke lov til på min telefon.

Hvis de vil have betaling via SMS, så skal jeg nok selv sende en SMS når jeg vil have spillet - den skal ikke kunne sende SMS'er uden at jeg ved det.

Det samme med connectivity. Den skal ikke selv slå mobilt (eller WiFi) netværk fra eller til - det skal jeg nok gøre. Hvis den skal bruge det og det ikke er der, så må den fortælle mig, at jeg skal slå det til og undlade at køre indtil jeg har slået det til. Den får sgisme ikke lov til uden mit eksplicitte samtykke at kunne slå disse ting fra eller til.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
como Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 22:07
Nej, der vil jeg også trække en streg i sandet.

Da jeg installerede navigon på min desire, blev jeg bedt om at slå wifi til
da programmet skulle hente kortene. Så kunne jeg selv tage stilling.

Det må de da kunne gøre på samme måde, og spørge om tilladelse til at sende en sms.

En eller anden dag er der en der finder ud af og hacke spillet og tage kontrol over
din telefon.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 12:19
I har selvfølgelig fuldstændig ret i problemstillingen og jeg ville normalt heller ikke tillade en applikation disse rettigheder, men har dog i dette enkelte tilfælde gjort det efter overvejelse.

Jeg tror også samtidig man skal passe på ikke at blive for forsigtig, den største forskel på denne situation og app installation på andre systemer er vel at man her får en notifikation om alt det applikationen får rettigheder til før man installerer, mens man på andre systemer måske bare ikke får samme notifikation, så der installerer man blot lykkelig uvidende om de rettigheder man derved giver applikationen.

Eks. havde jeg da ingen anelse om hvilke rettigheder java applikationerne man installerede på sine gamle mobiler havde (der var typisk en generel setting på telefonen hvor man gav tilladelse til forskellige ting for alle apps), eller for den sags skyld hvilke rettigheder applikationer får når jeg installerer dem på min Iphone eller min Nokia Symbian.


Problemets omfang bliver ikke større af at man bliver vidende om det, man bliver bare mere opmærksom på det, og dermed bliver problemet måske omvendt mindre fordi man bliver mere kritisk med at installere.

Jeg vil også mene at risikoen for at nogen skulle hacke spillet og udnytte spillets rettigheder til at tage kontrol over min telefon er meget lille. Jeg formoder det som minimum ville betyde at jeg var nødt til at installere en anden applikation hvor jeg også der giver den tilladelse til alt muligt, og hvis det er tilfældet behøver applikationen ikke efterfølgende forsøge at hacke et spil jeg har installeret for at få samme rettigheder som det allerede selv har.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 11:39
Arh, skal vi ikke lige tage sølvpapirshatten af?

Som spawn fint skriver, så er det en stor og anerkendt spilproducent, der står bag disse spil.
Jeg forstår ikke hvor denne mistro kommer fra?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu