recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagetv tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagetv tråden

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 32>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 00:41
Follow up:
Wireless er no go
HD kører problemfrit på min dims
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

okay, så det er bare en HTCP  med windows på, og ikke en "tynd klient" som bliver tilknyttet en server

kører din ellers fint tv og hvad med HD
kan se du har sat den til ethernet, har du prøvet wirless ?
Nej det er ikke bare en HTPC. Det er en ægte klient. I mit teknikrum har jeg min Hovedserver, som er husets server. Den leverer alt hvad huset har behov for, herunder IHC, Filserver, TV osv. Der er 4 Sattelit tunere i, og 1 DVB-T tuner. Min Zotac og alle de andre klienter ser TV fra den server. Vi ser aldrig TV fra de de indbyggede tunere i vores skærme, vi ser det fra serveren (bortset fra at vi af og til bare tænder skærmen i køkkenet, der har DVB-T tuner, og ser hvad der nu er)
Jeg bruger DVBViewer
 
Jeg tror at fischerben spørger om din klient er en tynd klient altså sådan en her : http://www.pcworld.dk/art/1614?page=1
Hvor alt data behandlng forgår på serveren, og klienten ikke laver noget data behandling.

Så det er vel ikke en tynd klient du har (så er du den første jeg har set med sådan et setup)?, men en HTPC klient.
 
 


Redigeret af Notfast - 27-Februar-2011 kl. 00:54
.....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 01:09
Du har ganske ret i at en tynd klient normalt er en terminal forbindelese til en server, f.eks. en Citrix løsning, hvor den tunge del foregår på serveren, men når vi snakker TV server/klient løsning, så er det en server der har x antal tv tunere der leverer services til et antal klienter, altså en klient/server løsning.Så ja man kan diskutere hvor tynd den er, men det gider jeg sgu ikke, jeg ville bare orientere om hvad der er muligt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2011 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

okay, så det er bare en HTCP  med windows på, og ikke en "tynd klient" som bliver tilknyttet en server

kører din ellers fint tv og hvad med HD
kan se du har sat den til ethernet, har du prøvet wirless ?
Nej det er ikke bare en HTPC. Det er en ægte klient. I mit teknikrum har jeg min Hovedserver, som er husets server. Den leverer alt hvad huset har behov for, herunder IHC, Filserver, TV osv. Der er 4 Sattelit tunere i, og 1 DVB-T tuner. Min Zotac og alle de andre klienter ser TV fra den server. Vi ser aldrig TV fra de de indbyggede tunere i vores skærme, vi ser det fra serveren (bortset fra at vi af og til bare tænder skærmen i køkkenet, der har DVB-T tuner, og ser hvad der nu er)
Jeg bruger DVBViewer
 
Jeg tror at fischerben spørger om din klient er en tynd klient altså sådan en her : http://www.pcworld.dk/art/1614?page=1
Hvor alt data behandlng forgår på serveren, og klienten ikke laver noget data behandling.

Så det er vel ikke en tynd klient du har (så er du den første jeg har set med sådan et setup)?, men en HTPC klient.
 
 

:D ja det var bare det jeg mente, men så fik jeg forstået det ordenligt.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 12:59
Diamond 3.0 er på gaden !Hug
Dette er nok det fedeste tema som fåes til SageTV overhovedet.
Der er så mange muligheder for at justere menuer osv.
Lækkert brug af billeder og fanart.
(fanart kræver et program som kan levere de data/samle dem- Batch Metadata Tools (BMT) er et godt bud, mere info kommer)
 
LÆS WIKI'en  som noget af det allerførste, det sørger for at du hurtigst muligt er ordenlig i gang.
 
Her er en lille demo over nogle af de mange muligheder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2011 kl. 13:00
Batch Metadata Tools - Start Here :
 
BMT er en plugin til SageTV som giver dig mulighed for at "tagge"  (ædre meta data) alt dit video ( film, serier og egene optagelser).
Meta data'en har stor indflydelse på hvor, og hvordan dit video vises i SageTV.
Så med styr på ens video meta data bliver oplevelsen af SageTV bare endu federe!
Her ud over giver et godt tema som f.eks. fuld valuta, da de er optimeret til at bruge meta data'en fuldt ud.
BMT kan automatisk hente billeder og beskrivelser af ens video og "tagge" det, så SageTV ved at det høre sammen.
 
Det kræver lidt tålmodighed i starten at bruge BMT, men når man så ellers er i gang er oplevelsen ganske god.
 


Redigeret af Notfast - 05-Marts-2011 kl. 13:14
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 23:49
Så er der kommet en guide/gennem af Diamond 3.0 tema til SageTV.

Den er på engelsk med den kan nok hjælpe de fleste på vej.
 
.....
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 14:53
Bliver det ikke snart muligt at købe HD300 i EU/Danmark/fælleskøb på recordere???
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Bliver det ikke snart muligt at købe HD300 i EU/Danmark/fælleskøb på recordere???


Vedr. fælles køb, så kan du starte en :-)

Jeg tror faktisk at du nu kan købe HD300 i UK.
Skal lige prøve at grave lidt info frem, så vi kan se om jeg husker rigtig.

Redigeret af Notfast - 11-Marts-2011 kl. 18:07
.....
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 20:58
SageTV V7.1.5 Beta is Ready!
There were some issues in V7.1.3 & 7.1.4 that caused database corruption, so we pulled those down, fixed the issues, and here's 7.1.5.

If you installed 7.1.3 or 7.1.4; it is HIGHLY recommended that you upgrade to 7.1.5 immediately. Doing so should avoid any loss of data (although if you wait, you should still be OK). If you Wiz.bin file was marked as corrupt; you may simply rename it to be Wiz.bin and then 7.1.5 should load it and repair it fine.

NOTE: The STV has undergone some significant changes since V7.0 in order to make it compatible with the HD300 in standalone mode. All plugins that use STVIs should be tested to make sure they are still compatible. (some may be broken; but the majority will most likely work fine)

Changes of note in V7.1

-Support for Hauppauge Colossus
-Complete over the air analog & digital lineups for the entire US and Canada (all channels on Zap2it's site will now be included, and ATSC channels have their physical channel included already)
-Added ability to create Favorites for Sports Teams
-Added awards information for movies (i.e. Academy Award for Best Picture, and things like that)
-Major improvements to smooth FF/REW quality on HD media extenders
-True frame stepping support on the HD300 and support for seeking while paused
-Placeshifter auto-reconnect when connections are dropped
-Major improvements to latency issues in the placeshifter
-Channel logos provided by SageTV
-EPG data enhancements (season/epsiode numbers, improved detection of 'unique' airings, more than 2 levels of categories, additional flags for various Airing properties such as Live, Dolby5.1, Letterbox, etc.)
-Images related to many of the movies in the EPG
-WOL support for SageTVClient

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2011 kl. 23:11
Nå har ikke kunne finde HD300 i England.
Jeg mener ellers at have læst at der skulle komme en forhandler der over.
.....
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2011 kl. 15:12
jeg må indrømme at jeg ikke har tålmodighed til at læse alle 27 sider igennem, inden jeg stiller mine spørgsmål, vil nemlig gerne snart have en ny boks til mit setup :)
 
Sådan en SageTV Media streamer, er det sådan en jeg skal invisterer i hvis jeg ønsker en stabil mediastreamer som eks popcorn houer, men samtidig gerne vil have muligheden for at kunne optage og se digitalt tv via boxer ?
Se TV2 Sputnik og surfe på nettet via mit TV ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 32>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu