recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ovf. mellem NAS og ekstern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOvf. mellem NAS og ekstern harddisk

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:27
Hvis du kopierer fra et sted på din nas til et andet sted på din nas er det træls, hvis filerne skal forbi din computer og vende inden de smides tilbage på nas'en - det tager unødvendigt tid!

Det problem du nævner ovenfor er hvis du bruger File Station til at up- eller downloade en fil som fylder mere end 4GB (Det kan IE ikke håndtere), men det er ikke tilfældet her - her bruges Web Station blot til at sende en instruktion til NAS'en om at flytte en lokal fil fra en mappe til en anden mappe på nas'en - ingen filer up- eller downloades via browseren.
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:44
Hvis USB disken er formateret i FAT32 går filoverförslen meget hurtigere end hvis den er NTFS formateret.
Så pröv at ändre den til FAT32 hvis ikke du ikke vil have den EXT3 formateret.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:56
FAT32 kan så give problemer med at gemme store filer (større end 4GB vist nok).
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 16:58
ok tipsen
 
det vil jeg prøve når der skal flyttes filer fra et drev til et andet på nas.
 
Alle mine usb disk er formateret i ntsf da mange af dem har filer der er større end 4gb
 
Theilo
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 18:18


Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Att pallec

Det er ikke noget jeg selv har fundet på men fundet det i FAQ på synology's side
 
Why does the File Station only allow me to download a maximum file of 4GB?
 
You might encounter this problem when using File Station to download files through Internet Explorer. This is due to the limitation of the Internet Explorer. We recommend you to use the Firefox web browser for downloading files that exceed the size of 4GB.
 
Jeg bruger stifinder (sikkert helt forkert, men som newbie på nas området skal man starte et sted)
Det kører fint, men er ikke i tvivl om at jeg overhovedet ikke bruger min ds109j som den kan bruges.
 
Theilo

Det lyder umiddelbart som noget sludder..Wink

Hvordan kan man bruge 'File Station' til at downloade gennem Internet Explorer (måske noget ftp)??

Mon ikke der menes, hvis man downloader en fil fra nettet med Internet Explorer som gemmes på NAS'en(?) Så kan det godt være der er en begrænsning(?)
Men, her er der tale om at overføre mellem NAS og ekstern disk.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 18:28
Nu kan det godt være det er mig der er en dør til det her, men jeg kan kun komme i filestation igennem en browser og når jeg downloader til min pc kører jeg noget langsommere end via stifinder
Theilo
 
P.s hvordan kommer jeg i kontakt med filestation uden at bruge explorer, for her starter explorer automatisk op
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Nu kan det godt være det er mig der er en dør til det her, men jeg kan kun komme i filestation igennem en browser og når jeg downloader til min pc kører jeg noget langsommere end via stifinder
Theilo
 
P.s hvordan kommer jeg i kontakt med filestation uden at bruge explorer, for her starter explorer automatisk op
enten tilslutter du dit drev via smb (på lokalnetværket) brug softwaren synology assistent -> tilknyt drev således det mounter som drevbogstav.
 
alternativt hvis det er via internettet kan du bruge webdav her skal du bruge det nye dsm 3 (softwaren på synologyen).. se info om det her.. og lidt længere nede i tråden oplysning om hvordan webdav kan installeres http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86446&title=synology-system-3final-ude-nu
 
og du kan også sætte filestation til at "lytte" på port 7000 sådan du blot indtaster din servers http://ipadresse:7000 i firefox så kører du udenom IE, også kan du også logge direkte ind i filestation


Redigeret af rhsin - 23-September-2010 kl. 18:43
Mvh

René
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 20:29
Er din eksterne harddisk koblet til din computer eller til din NAS?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 21:06
Hvis det er mig du spørger så har jeg koblet usb disk til pc.
 
Hvis jeg kobler den til nas går det endnu langsommere.
 
Uanset hvordan jeg gør får jeg de hurtigste hastigheder igennem stifinder eller totalcommander (10MB/s ned)
 
Theilo
 
 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:18
usb-disk til nas:
hurtigt: kopier via webinterface - data kopieres direkte på systemet og kommer aldrig "ud på netværket" - flaskehals: diskhastighed på usb-disk/intern disk eller på "synology systemets cpu"
langsomt: kopier via stifinder på en vilkårlig anden computer på netværket - dette kræver at filen først hentes fra nas'ens interne disk over til computeren og tilbage til nas'en igen - her er det sandsynligvis netværket der bliver flaskehals - trådløst < 100mbit < 1000mbit (hvis 1000mbit, så er det ikke flaskehals med dén nas)
usb-disk på pc:
kopier via stifinder eller ftp fra nas'en til usb-disken og helst med så hurtig netværksforbindelse som muligt - helst 1000mbit, dernæst 100mbit og til sidst trådløst - flaskehalsen er netværket med mindre det er 1000mbit
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 22:19
Hvis du er på med 100mbit netværk vil du maksimalt kunne hente data fra NAS'en med godt 10MB/s - den teoretiske flaskehals er 12,5MB/s, men derfra skal trækkes den øvrige netværkstrafik samt "fylddata" i kopieringen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu