recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler DR HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
speed six Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler DR HD
    Sendt: 23-September-2010 kl. 00:28
Jeg har problemer med at finde alle de gratis digitale kanaler. Der er tale om kanalerne DR K, DR Ramasjang, DR Update, DR HD og Folketings-TV.

Kanalerne DR 1, DR 2 og TV, kan jeg godt finde.

Der er tale om digital TV via en aktiv stueantenne og en ekstern tunerboks af mærket Strong, model SRT 8100:

Den har MPEG 4 decoder, så den burde kunne fange alle kanalerne.

Når jeg laver en søgning på alle kanaler, finder den en masse kanaler, der er kodet.

Er der nogen, som har en ide om, hvorfor jeg ikke lige kan fange alle de gratis digitale kanaler men kun nogle af disse?

Det skal lige siges, at mit TV er et CRT TV og forbindelsen mellem tunerboks og TV sker via et SCART kabel. Det kan vel give problemer i forhold til DR HD men vel ikke de andre kanaler, da disse ikke sendes i HD?

På forhånd tak.

Mvh.
Henrik

Redigeret af speed six - 23-September-2010 kl. 00:31
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 02:16
Du mangler hele mux2. Check dine modtageforhold. Når det er en stueantenne, kan det ikke være gamle antennefiltre, men måske er en stueantenne bare ikke nok for dig. Hvilken frekvens ligger mux2 på hos dig i forhold til mux1? Normalt er lavere frekvenser nemmere at modtage end højere.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Com-paq Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 05:51
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 10:58
Tak for jeres svar.

Jeg har ikke så meget forstand på MUX 1 og Mux 2.

Jeg har bare lavet en kanalsøgning , hvor jeg i første omgang bad den søge efter alt. Her fik jeg så de kodede kanaler frem. Herefter lavede jeg en søgning på Free to Air, og fandt så DR 1, DR 2 og TV 2 samt Kanal København.

/Henrik
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af speed six speed six skrev:

DR 1, DR 2 og TV 2 samt Kanal København. 

Det er MPEG2 kanaler (MUX1).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 11:24
Har du ikke mulighed for at søge på frekvens og så lave en søgning på den frekvens som mux2 ligger på?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 12:49

Tak for jeres svar.

Jeg har ikke så meget forstand på MUX 1 og Mux 2.

Jeg har bare lavet en kanalsøgning , hvor jeg i første omgang bad den søge efter alt. Her fik jeg så de kodede kanaler frem. Herefter lavede jeg en søgning på Free to Air, og fandt så DR 1, DR 2 og TV 2 samt Kanal København.

Du mener vel Kanal Hovedstaden (på mux1) som er noget andet end Kanal København?

Hvis du bor i hovedstadsområdet, ligger mux1 på K53 og mux2 på K51, og du kan endda være så heldig at få mux2 ind fra Jyderup udover Hove, Gladsaxe og Lynetten (det gør jeg midt i København!!). Det lyder lidt mystisk at du kan modtage mux1 men ikke mux2.

Prøv med den manuelle kanalscanning på K51 som flere har foreslået. Og stil antennen i et vindue som peger mod en af senderne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 14:51
Endnu engang tak for svarene. Jeg har ikke lige pt. mulighed for at rode nærmere med boksen og antennen, men jeg skal nok vende tilbage :)

Jeg bor midt i København, så der burde være nogenlunde signalforhold.

For så vidt angår Kanal København eller Kanal Hovedstaden, så må jeg være dig et svar skyldig. Da jeg søgte efter kanaler i går aftes eller nat (om man vil), var det i al fald den kanal med "voksen TV", der kom frem. Forresten, så kom Kanal København eller Kanal Hovedsatden frem i både MPEG2 og MPEG4 ifølge en pop op på skærmen.

For så vidt angår antennen, så står den allerede i vinduet.

Redigeret af speed six - 23-September-2010 kl. 14:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2010 kl. 15:52

Endnu engang tak for svarene. Jeg har ikke lige pt. mulighed for at rode nærmere med boksen og antennen, men jeg skal nok vende tilbage :)

Jeg bor midt i København, så der burde være nogenlunde signalforhold.

For så vidt angår Kanal København eller Kanal Hovedstaden, så må jeg være dig et svar skyldig. Da jeg søgte efter kanaler i går aftes eller nat (om man vil), var det i al fald den kanal med "voksen TV", der kom frem. Forresten, så kom Kanal København eller Kanal Hovedsatden frem i både MPEG2 og MPEG4 ifølge en pop op på skærmen.

For så vidt angår antennen, så står den allerede i vinduet.

Modtageforholdene med indendørs antenne midt i København varierer meget, så du skal ikke regne med noget her. Jo højere du bor og jo færre bygninger der skygger, desto bedre.

Det er vigtigt at dit vindue med antennen vender mod en af senderne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu