recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sende signal fra fjernbetjening videre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSende signal fra fjernbetjening videre

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dibs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Sende signal fra fjernbetjening videre
    Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 17:15
kan man det?

Altså jeg har kabel fra boks til to tv, men boksen står jo i et rum med et tv og det andet tv står i et andet rum. Jeg skal derfor ind i rum 1 for at skifte kanal. Kan man få en dims der bare "forlænger" det infrarøde? Jeg har jo ikke brug for sendere til selve signalet, kun fjernbetjeningen.

Håber det gav mening. :-)
Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2008
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 19:18

Det, du leder efter hedder en "IR extender", og de kan fås flere steder.

Det kan dog godt blive en anelse drilsk, når du kontrollere din boks både gennem extenderen (rummet uden boks) og uden (rummet med boksen).
*normalt' vil jeg forvente at man sætter et IR-øje op med en art klistermærke omkring IR-modtrageren på boksen, men så er det altså op ad bakke at bruge almindelige fjernbetjeninger til samme boks, kan jeg hilse at sige.
Man kan så foorøge at lægge den lille IR-sender løst foran boksen og håbe at den rammer IR-øjet, det er her, det kan blive lidt drilsk.
 
Hvorom alting er: det kan godt lade sig gøre - held og lykke :-)
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu