|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Iznogoud ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 63 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 15:21 |
|
Jeg står og skal til at udskifte et gammelt 28" CRT som er ved at få lidt farve problemer. og der hvor det skal stå er der max plads til et tv med 76.6cm i bredden, derfor jeg leder efter et 29-30" tv. Jeg syntes dog kun umiddelbart at jeg kan finde tv i størrelsen max 27" kan det virkelig være rigtigt?
anyway. der skal ikke tages nogen hensyn til genskin, betragtnings vinkel eller noget i den retning, tv'et bliver placeret inde i en reol. så jeg gætter på at baggrundsbelysning heller ikke vil have ret meget værdi :-D
Edit:
Må nok erkende at skal jeg have nyt tv der passer i "rammen" skal jeg lede efter et 26" tommer.
så hvis nogen har et godt bud, så kom frisk... skal KUN bruges til at se film og tv på. Redigeret af Iznogoud - 12-Oktober-2010 kl. 17:15 |
||
![]() |
||
Novatic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Der findes ikke fladskærme i 28".
26" og 32" er det eneste i det leje. |
||
![]() |
||
Iznogoud ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Jeg må dog erkende at højere end det (og under 32") har jeg ikke kunnet opdrive. :-(
Så hvis jeg må bide i det sure æble...
Hvilken 26" skærm vil være en god mulighed? jeg skal IKKE bruge den til spil, KUN til film og tv.
Er der stor forskel på 720p og 1080p når vi er nede i den skærmstørrelse?
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() |
|
I den størrelse vil du ikke kunne se forskel på om det er 720p eller 1080p
Kender ikke til denne skærm, så vil ikke udtale mig om den. Men den kan lige akkurat går gå ind i dit møbel og er 32" den er 76,4cm bred http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-fra-32-til-39/KDL32EX600AEP/sony-32-led-tv?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Jo hvis du kommer tæt nok på! Min 24" PC skærm er 1080p, og absolut bedre end min gl skærm, som måske var 720p
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er klar over at valgmulighederne ikke er de største :-) men hvor meget vil det i den størrelses orden betyde noget om det er 50hz eller 100hz ?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19649 |
![]() |
|
Det er lige deromkring grænsen for at kunne se forskel på en 42" er........så med mindre at du har tænkt dig at bruge den som PC monitor, så vægt billedkvalitet frem for opløsning. Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Billedekvalitet og opløsning går vel hånd i hånd??
og når der er tale om 26" eller det 32" der er linket til længere oppe. hvor meget betyder det så om det er 50hz eller 100hz ?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19649 |
![]() |
|
Nej, langt fra. Jeg har et 42" tv der igennem lang tid havde titlen som bedste billedfremviser. Til trods for en "ringe opløsning" (1024x768) viste det bedre billeder fra Full HD kilder end samtidige Full HD tv. Scaleren og panelet har langt mere at sige end opløsning, Specielt hvis du roder nede omkring 26-32" på 3 metres afstand. Her kan dine øjne rent fysisk ikke adskille de mange pixels. Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Skal jeg hellere satse på 720p og 100hz frem for 1080p og 50hz? jeg er virkelig på bar bund her :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke specielt, jeg bryder mig ikke voldsomt om at se tv på LCD paneler, men faldt dog over denne lovprisende sætning: "Dette er et miljøvenligt TV med lavt energiforbrug og lang levetid." Så de giver uden at blinke 10 års garanti? Nååååh, nej :-)
Nej, du skal en tur ud i butikken og se, hvad der giver det bedste billede ved almindelig tv kiggeri - hvis det er det du skal bruge skærmen til. Tal siger absolut intet. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |