recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia meldt til politiet for iPhone 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTelia meldt til politiet for iPhone 4

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Telia meldt til politiet for iPhone 4
    Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 10:10
Jeg faldt lige over denne artikel, ved ikke om det er "old news" men nu poster jeg den lige:

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/telia-er-blevet-meldt-til-politiet/?id=34225358&forside

Hvis nu Telia blir dømt, vil det så sige, at de kunder der har købt en iPhone 4 måske får deres penge tilbage? Meget interessant...
          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 10:17
Jeg mener da at dem der fik denne forkerte mail endte med at få telefonen til den pris der var i mailen.

Der stod så vidt jeg husker et eller andet sted hvor meget det havde kostet Telia.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg faldt lige over denne artikel, ved ikke om det er "old news" men nu poster jeg den lige:

Så kunne du jo lige søge først Wink
.....
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 13:30
Det er old news at Telia havde annonceret prisen forkert, og det måtte de så punge ud for til de berørte kunder. Det er lukket mellem kunderne og telia. Men egentlig ikke det artiklens hovedpunkt er.

Det nye er at forbrugerombudsmanden har meldt Telia til politiet nu. Da sagen ikke er blevet lukket mellem det offentlige og Telia. Det offentlige har en bøde klar til Telia.

Redigeret af hyldig87 - 13-Oktober-2010 kl. 13:33
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 13:39
Hvis man angriber dette fra en helt anden vinkel og mistænker Telia for bevidst at have gjort dette som et PR stunt grundet den billigere måde at få lidt PR, så er her et eksempel på hvad TV2 ville tage for en reklame kampagne omkring iphone4 og spots præsenteret.

" Prisen på en landsdækkende tv-kampagne afhænger af målgruppe, periode, spotlængde og målsætning. Typisk vil indrykningsprisen for en landsdækkende tv-kampagne være på ca. 500.000 – 1.000.000 kr. netto og en kampagne varer ca. 2-5 uger. Men eftersom alle kampagner er skræddersyet til hver kunde, er det svært at komme med konkrete retningslinjer. Kontakt TV Salg på telefon XX XX XX XX for et uforpligtende tilbud målrettet netop dit produkt og din virksomhed. "

strategien var måske at få de flere kunder til at bide på tilbuddet, og ende med det mere i omkostninger. og måske var nogen så forudseende at skulle det ende med en bøde så ville den forecast på omsætning måske også dække det..

Udspekuleret eller? man ved ikke hvordan sælgerne og apple omgåes reklame stunts.. 150k er billigt sluppet.

Redigeret af pendec - 13-Oktober-2010 kl. 13:39
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 13:48
Nu drejer det sig jo ikke kun om bøden, da Telia jo fra de kunder der har modtaget mailen (og købt telefonen hos Telia) er gået glip af mange penge.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu