recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR608 Vs  DENON AVR-1911
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR608 Vs DENON AVR-1911

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
SirEriktheRed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR608 Vs DENON AVR-1911
    Sendt: 21-Januar-2011 kl. 20:15

Hej Steen6400,

 

Tak for info, jeg har endnu ikke nået at koble tingene sammen, men håber ikke at mine højtalere bliver flade, men nu må jeg se - kryds et par for mig imorgen.

 

God wekend.

Mennsket er et sanseligt væsen, så brug dine sanser - alle dine sanser!
Til top
SirEriktheRed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 20:12
Hej Mr. Claude,
 
I stand corrected! he he har været væk fra markedet i en del år synes bare at det lignede de gamle Audioscan lokaler i Odense, måske tager jeg også fejl her, men ihvertfald takker jeg for oplysningen, undrede mig egentlig også over hvorfor Audioscan ikke længere var på markedet da jeg også synes de havde god service, gode produkter og dygtige folk.
 
Mvh,
 
Brian
Mennsket er et sanseligt væsen, så brug dine sanser - alle dine sanser!
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 17:57
Jeg købte min første Onkyo surround forstærker i Audioscan og denne kunne fint styre mine Dali 850'er. Da der så kom digital surrond købte jeg Denon og så var der pludselig ikke styr på højtalerne længere. De lød "flade" og det var altså kun forstærkeren, jeg skiftede ud. Begge forstærker var i den nedre prisklasse. Jeg tog derefter mit livs dårligste beslutning, nemlig at skifte højtalerne Cry
 
I dag er der rig mulighed for at prøve udstyret hjemme og det er så det, man bør gøre Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af SirEriktheRed SirEriktheRed skrev:

Hej McNiklas,
 
 
Dengang lå der en HK i Svendborg hvor jeg er fra, og deres største konkurrent var en kæde der hed Audioscan (vist nok noget af AV-connection nu), Audioscan havde Onkyo og HK havde Denon.
 
HiFi klubben købte Audioscan og lukkede dermed kæden. Har intet med AV connect at gøre....
Til top
SirEriktheRed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 14:09
Hej McNiklas,
 
Jeg tror egentlig ikke folk har noget imod HK, de har ofte dygtige medarbejdere og har en god faglig indsigt, men samtidig er de også en forretning der skal tjene penge, og det er her det sommetider tider bliver lidt underligt.
 
For 16 år siden da jeg skulle købe min første forstærker med et helt nyt system der hed "dolby pro logic" (he he ja det er lang tid siden) undersøgte jeg markedet.
 
Dengang lå der en HK i Svendborg hvor jeg er fra, og deres største konkurrent var en kæde der hed Audioscan (vist nok noget af AV-connection nu), Audioscan havde Onkyo og HK havde Denon.
 
Jeg tog ned i HK og spurgte til Denon og Onkyo, Henrik der var chef i HK svendborg talte meget dårligt om Onkyo og varmt for Denon, problemet var blot da jeg selv chekede de ting han fortalte om processor osv. var oplysningerne korrekte for Denon forstærkeren, men fandt ud af at han havde fortalt en masse forkert on Onkyoen, måske af uvidenhed eller måske imod bedre vidende? - who knows.
 
Efter et par år fik HK så Onkyo og nu var det pludselig fantastisk, og nu er det ikke så godt igen.
 
Så problemstillingen er vel at når man har en økonomisk interesse kan man ikke altid være 100 % neutral.
 
Derfor vil jeg bare opfordre alle til at bruge HK, til at finde ud af hvad de vil anbefale, men samtidig at huske de er farvede af egne produkter og interesser. Afsøg herefter markedet og vælg det produkt hvor i føler i får det bedste produkt til den bedste pris.
 
Egentlig vil jeg blot sige at HK har mange virkelig gode produkter og medarbejdere, men alt hvad de siger og fortæller er ikke lov, specielt om produkter de ikke selv fører.
 
God weekend til jer alle.
 
 
 
Mennsket er et sanseligt væsen, så brug dine sanser - alle dine sanser!
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 13:31
JBL har først med LS serien lavet noget der reelt lever op til deres navn, ellers er det kun K2 og Lsr serien der lever op til fordums storhed. Omend LSR og Everest i min optik er direkte bedre end alt de har lavet før, LS serien giver så en lignende ydelse for 1/10 af prisen.
Crown - there is no substitute.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af power power skrev:

Hej
Først syntes hifi klubben onkyo var godt. så mistede de forhandling af det. så var det plusligt noget skrammel. det samme kan gentages ved JBL & MARANTZ.
 
Nu er det jo 10 år siden cirka de mærker røg ud af klubben. Onkyo HAR udviklet sig negativt på mange måder. Det ved jeg da en ven arbejdede hos Jamo da de havde importen. JBL er en JOKE iforhold til tidligere tider!! Sgu noget PAP idag iforhold til det man købte dengang. Marantz har i mine øjne ikke ændret sig. Men man må også sige køberne har ændret sig....
Og der sker jo hele tiden nyt i denne verden og Onkyo HAR revanceret sig stort på surround markedet må man sige. Det mest triste for ONkyo idag er de ikke forhandles ret mange steder, så de er svære at se, prøve og få demo´et. Og det sker jo ikke når alle køber i Tyskland.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af SirEriktheRed SirEriktheRed skrev:

Hejsa,

 
Var lidt i tvivl om hvorvidt det skulle være Sr.608, men debatten her på siden var virkelig god til at sætte tingene i perspektiv.
 
608 er iøvrigt på bud hos el-g til 2500 igen i denne uge, så giv gas.
 
Jeg har selv lige bestilt 2, da en af mine venner uafhængigt at mig også havde googlet sig frem til at 608 var best buy.
 
Er der nogen der har erfaring med denne forstærker til et par Dali 850?? - ja jeg er old school.
 
Men tror virkelig på at jeg har gjort et godt køb, men nu må vi se!
Den er HELT sikkert for lille til så store højttalere. Jeg husker dem godt fra den tid i klubben ... dejlig højttaler :)
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af ThomasT1976 ThomasT1976 skrev:

Jeg tror udelukkende det er deres prispolitik folk er utilfredse med. Servicen findes ikke bedre.....dog synes jeg selv tit at de skamroser deres egne produkter lidt for meget.
 Deres prispolitik kan jeg godt lide da deres priser ikke går op og ned hele tiden...  Ja det skamroser deres egne produkter, men hvem gør ikke detSmile Du for jo heller ikke en BMW forhandler til at sige Audi er en bedre bilTongue
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af Pirat hunter Pirat hunter skrev:

Jeg købte 608'ern hos EG for 3195,- kr. for 2 uger siden, de blev sat ned og da jeg kontaktede dem, satte de 700,- kr. ind på mit dankort dagen efter... super service
Jeg er rigtig glad for min forstærker og har lige bestilt B&W højtalere i Holland, og derved sparet 800,- i forhold til Hifiklubben inc. forsendelse
 
Ps. smiler hver dag, jeg hører min forstærker..
Mvh.
Jesper
 
Det var da en lækker service Smile
 
Vil du linke til den side hvor du har købt dine højtalere -  er lidt nysgerrig.
 
Pft
Til top
ThomasT1976 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 08:29
Jeg tror udelukkende det er deres prispolitik folk er utilfredse med. Servicen findes ikke bedre.....dog synes jeg selv tit at de skamroser deres egne produkter lidt for meget.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 23:52
Har lige siddet og læst den her tråd lidt i gemmen.... Og hold da kæft der er nogen der har ondt i røven over hifi-klubben, hvordan kan det væreConfused   Jeg har købt mange ting hos dem men også hos andre, men det er sku hifi-klubben der har den bedset serviceThumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu