recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smartwi 2.0 ny model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSmartwi 2.0 ny model

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Linnebjerg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juli-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 12:55

Halløj...

Nu er jeg også blevet nysgerrig...

Skal man forstå det sådan, at med smart wi der kommer man kortet (eks fra canal digital) i hovedsenderen og så kan de andre tv man har i huset automatisk modtage signalet (som de digitale gratis kanaler Dr-HD, Ramasjang osv) uden dvb-t boks???? Eller skal der købe en dvb-t klods, med kortadgang førend man kan se kanalerne fra hovedsenderen???

Sætter man bare hovedsenderen til tv'et ligesom man i dag har boksen fra canal digital??

Vi har 2 tv på første sal (ca 6-8 meter i fugleflugt fra hvor hovedsender ville stå), men signalet skal igennem en murstensmur og etageadskillelsen.. vil det være et problem??
 
Håber nogen kan skære det ud i pap for os uvidende fjolser Smile
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:03
Den erstatter kun det kort du smider ind i boks eller TV. Så du skal stadig have en boks / tuner pr. tv.

Det skal nærmest være panser for at den ikke kan nå. Den rækker 10-15 meter uden problemer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:34
Markedet for SmartWii i Danmark må være meget begrænset - ved Canal Digital får man ekstra kort uden merpris, Yousee kan man se uden kort, på Stofa Zaptor og ved Viasat virker SmartWii ikke.
Det er vel reelt set kun ved Boxer at man får noget ud af SmartWii - her er det dog også oplagt pga. deres vanvittige priser på ekstra kort. 
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Markedet for SmartWii i Danmark må være meget begrænset - ved Canal Digital får man ekstra kort uden merpris, Yousee kan man se uden kort, på Stofa Zaptor og ved Viasat virker SmartWii ikke.
Det er vel reelt set kun ved Boxer at man får noget ud af SmartWii - her er det dog også oplagt pga. deres vanvittige priser på ekstra kort. 
I glemmer hver gang at nævne, at man hos Canal Digital skal købe en box for hvert extra kort, og skal man kunne se HD tv skal det være en HD box til min. 795. Så hvis man skal udvide med 2 ekstra kort, er det stadig en anelse billigere med SmartWii, til 1290
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Markedet for SmartWii i Danmark må være meget begrænset - ved Canal Digital får man ekstra kort uden merpris, Yousee kan man se uden kort, på Stofa Zaptor og ved Viasat virker SmartWii ikke.
Det er vel reelt set kun ved Boxer at man får noget ud af SmartWii - her er det dog også oplagt pga. deres vanvittige priser på ekstra kort. 
I glemmer hver gang at nævne, at man hos Canal Digital skal købe en box for hvert extra kort, og skal man kunne se HD tv skal det være en HD box til min. 795. Så hvis man skal udvide med 2 ekstra kort, er det stadig en anelse billigere med SmartWii, til 1290
Du skal jo stadigvæk havde en boks eller et CA modul at putte kortet i også med SmartWii.
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 14:51
Nogen som har haft en strømmåler på den?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Du skal jo stadigvæk havde en boks eller et CA modul at putte kortet i også med SmartWii.
Fik ikke lige set på overskriften, overså at jeg ikke var i MediaCenter forumet, hvor jeg normalt mest bevæger mig. Så det er klart at hvis ikke man benytter sig af et MediaCenter, men Settopboxe, så er Smartwii ikke relevant hos Canal Digital. Har man derimod MediaCentre ved hvert TV, så er Smartwii stadig relevant
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Nogen som har haft en strømmåler på den?
Smartwii eller Settopboxen?
Smartwii kan bestemt ikke bruge meget strøm, da den får strøm via en USB port
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Nogen som har haft en strømmåler på den?
Smartwii eller Settopboxen?
Smartwii kan bestemt ikke bruge meget strøm, da den får strøm via en USB port
 
Smartwi :)
 
boxen er vel meget individuel.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:57
SmartWi kortene bruger ingen strøm. De får den spænding de skal bruge fra TV'et. SmartWi boksen som har masterkortet bruger ikke særlig meget strøm, da det er en USB boks, der har en 5v adapter.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 16:03
nej det kan umuligt blive til ret mange watt... tak for svar
Til top
KKG Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 18:20
Er der nogen der ved om SmartWii efterhånden kan bruges med YouSee's Samsung setup boks med harddiskoptager (Samsung SMT-H3126), og i så fgald om det både er SmartWii 1 og 2 eller kun den ene af dem?

Jeg har nemlig flere tv, computer med FireDTV og YouSee boksen som jeg gerne vil kunne se min Canal Digital pakke på uden at skulle flytte rundt på mit programkort, hvilket jo desværre er nødvendigt når YouSee ikke leverer Canal Digital og TV1000 pakkerne med på deres ekstrakort...

Alternativt er der så nogen der ved om Future Wireless Cardsplitter (http://www.cleverstuff.se/?id=home) virker eller om der er andre virksomme kortsplittere/løsninger?

På forhånd tak for svar!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu