recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit System Opdateret....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit System Opdateret....

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit System Opdateret....
    Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 14:46
Her er mit setup:
En beskrivelse kommer senere!

Server Hardware Backend/Headend:
(Driver Samtidigt MC i Soveværelse)
HEC CompuCase S411 AKA S4UT6AU
Seasonic 300W 80+ PSU
Gigabyte P55-US3L(Rev 1.0)
Intel Xeon L3426 1.86ghz 8mb Cache TDP 45Watt
Gainward Geforce GT430 *(Ati 5450 skabte problemer!)
8GB DDR3 Ram
Icybox IB-555SSK
Icybox IB-553SSK
2 x Kingston SSDnow V-Series 30gb i Raid 0(System/Swap)
3 x WD Ears 2GB (Virtual Storage)
Omnikey 3921(Til experimenter! Bruger den ikke PT)
Smargo Smartreader(Bruger den ikke PT)
Samsung BD Drev
3 x FireDTV DVB-C(DVBlink)
2 x HDHR - EU (DVBlink)
1 x Hauppauge HVR-930c(DVBlink)
1 x WinTV-CI
5 x HW Irdeto By Smit
1 x SmartWi (5 Klientkort ) 1 x Clone+ Fire Klienter
4 x USB-UIRT
1 x Intel 9301 CT NIC
1 x Intel Pro GT 1000
1 x PCIe x1 FW controller
Software:
Windows 7 HP 64-bit
-Proximis Girder 5.0 THR
-BigScreen EPG
-Remote Potato
-Dvblink Networkpack
-OnTV Abonnement
-MediaCenter Studio
-Macrotube
-MyMovies Client
-Arcsoft TMT
-VMCcontroller
-MFEtray af mig selv(Custom funktioner)
-Dragon Global Showanalyzer
-DVR-MS Toolbox
-DTB-Addin 1.0.0.4
-MCConsole, af mig selv(Commandline Styring Af MCenheder på Netværk)
-Sun Virtual Box (Headless) Kørerende Følgende:
Windows Home Server PP3
- Proximis Girder
- MyMovies WHS
- Advanced Admin Console
- 5.5 TB Storagepool
Custom Debian Distro
-Cardsharing (Eksperimentalt)

Klient 1(Gaming,Primært brugt på mit kontor, når laptop ikke rækker)
HEC CompuCase S411 AKA S4UT6AU
Antec EarthWatts EA500D Green
Gigabyte P55-US3L(Rev 1.0)
Intel Xeon L3426 1.86ghz 8mb Cache
Inno3D GF 465
4GB DDR3 Ram
Icy Box IB-2222SSK 2,5" Backplane
2 x Kingston SSDnow V-Series 30gb i Raid 0(System/Swap)
1 x Intel 9301 CT NIC
Samsung BD Drev
Software:
Windows 7 HP
Proximis Girder 5.0 THR
BigScreen EPG
Dvblink Networkpack
MediaCenter Studio
Macrotube
MyMovies Client
Arcsoft TMT
VMCcontroller
MFEtray af mig selv(Custom funktioner)
DVR-MS Toolbox
DTB-Addin 1.0.0.4
MCConsole, af mig selv(Commandline Styring Af MCenheder på Netværk)
Klient 2: (Driver Stuen)
HEC CompuCase S411 AKA S4UT6AU
Intel DH55HC
4GB DDR3 Ram
WD Caviar GP 500GB
Intel Corei3 530
Samsung BD Drev

Software:
Windows 7 HP 64bit
Proximis Girder 5.0 THR
BigScreen EPG
Dvblink Networkpack
MediaCenter Studio
Macrotube
MyMovies Client
Arcsoft TMT
VMCcontroller
MFEtray af mig selv(Custom funktioner)
DVR-MS Toolbox
DTB-Addin 1.0.0.4
MCConsole, af mig selv(Commandline Styring Af MCenheder på Netværk)
Klient 3:(Ikke en direkte del af Setuppet da det er en bærbar)
Asus G60VX
Windows 7 HP 64bit
Proximis Girder 5.0 THR
BigScreen EPG
Dvblink Networkpack
MediaCenter Studio
Macrotube
MyMovies Client
Arcsoft TMT
VMCcontroller
MFEtray af mig selv(Custom funktioner)
DVR-MS Toolbox
DTB-Addin 1.0.0.4
MCConsole, af mig selv(Commandline Styring Af MCenheder på Netværk)

Klient 4:(Børneværelse, Skifter i mellem denne og min Xbox 360, 360'eren bruges pt)
Chieftec UNC-110-E-B
Asus AT3IONT
2GB DDR2 6400 RAM
WD 2.5" 500GB Sata
Windows 7 HP 64bit
Proximis Girder 5.0 THR
BigScreen EPG
Dvblink Networkpack
MediaCenter Studio
Macrotube
MyMovies Client
Arcsoft TMT
VMCcontroller
MFEtray af mig selv(Custom funktioner)
DVR-MS Toolbox
DTB-Addin 1.0.0.4
MCConsole, af mig selv(Commandline Styring Af MCenheder på Netværk)

Klient 5: (Børneværelse)
Xbox 360

Netværksinfrastruktur:
Linksys WAG320N(Telenor 20/2mbit)
HP Procurve 1910 10/100/1000 16 Port Managed Switch
Trendnet Cat 6 24 ports LSA Patch Panel
4 x CAT5e Til 4 Rum

A/V Kabling:
Octava HDMX44 4x4 HDMI Matrix Switch
2 x Octava HDOCAT-IR
1 x König HDMI Cat5 Extender
1 x König 4x2 HDMI Matrix Switch
2 x Lindy USB Cat5 Extender
1 x Silex SX3000GB

Fjernbetjening:

3 x Logitech Harmony 525
1 x Logitech Harmony 515
2 x Iphone 3G (Hipporemote/VMCMote)
2 x Logitech DiNovo Mini
1 x MS Wireless Entertainment 7000

Lyd:
2 x Onkyo TX SR-608(Dual Zone)
1 x Onkyo HTX22-HDX (Kontor)
1 x SKS-22X
1 x Dali Trio System

Skærme:
2 x Samsung UE32C6005, Soveværelse kontor
1 x LG 42" Plasma, Stue (Som skal skiftes ud)
1 x Samsung 32" Børneværelse (Som skal skiftes ud)
2 x HP 2207H(Kontor1 Kontor2)

Systemchart:


Vil overveje billeder....PT er jeg i gang med at ombygge serverrum, samt ved at implementere de gode Gamle MC remotes....


Redigeret af Patriarken - 14-Juli-2011 kl. 13:07
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 14:59
MCConsole ville jeg meget gerne høre mere om.

Og der er links til alt hardware, men software kunne også være lækkert at læse mere om.


Redigeret af mbw2001 - 30-Oktober-2010 kl. 15:00
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

MCConsole ville jeg meget gerne høre mere om.

Og der er links til alt hardware, men software kunne også være lækkert at læse mere om.


Well, det tager lang tid at lave de links, og det tager lang tid at lave beskrivelser.

MCconsole, er et commandline utillity der der trækker på VMCcontrollers features.

Dvs er VMCcontroller installeret på din MCbox, kan du fra en hvilken som helst computer eksekvere en kommando på en remote MC maskine eller en Extender på tilknyttet denne, fra commandline.

Syntax er fx således:

mcconsole.exe 192.168.1.3 40500 button-num-6

mcconsole.exe [IP] [Port] [command] [repeat(optional)]

Dette vil svare til at trykke "6" på fjernbetjeningen på et Media Center på denne ipadresse. Extendere på denne maskine kan også styres, her benyttes bare 40501(for første extender, næste er 40502 osv) i port nummer...

Kommandoer der kan eksekveres kan man finde ved at læse dokumentationen til VMCcontroller. Jeg har bare lavet et commandlin utillity til VMCcontroller, det andet kan jeg ikke tage æren for...



Redigeret af Patriarken - 30-Oktober-2010 kl. 15:53
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 22:58
For s.... i h..... du har proppet meget ind i dit setup - jeg synes dog du så småt er ved at skifte dine xboxe ud med pc'ere - hvordan kan det være ?
 
Har du stadig alt samlet i dit teknikskab, med små hdmi extenderboxe ved "slutbrugeren" ?
 
jeg syntes kun jeg så én alm. hdmi extender ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

For s.... i h..... du har proppet meget ind i dit setup - jeg synes dog du så småt er ved at skifte dine xboxe ud med pc'ere - hvordan kan det være ?
 
Har du stadig alt samlet i dit teknikskab, med små hdmi extenderboxe ved "slutbrugeren" ?
 
jeg syntes kun jeg så én alm. hdmi extender ?


Jeg har samlet alt i et 22U Triton Rack med ventilator. Der er trukket HDMI ud til hvert fjernsyn fra serverrum. Bruger octavas extendere som også står listet ovenfor.

Xbox360 løsningen har jeg været glad for, men eftersom jeg er lidt træt af den manglende funktionalitet har jeg valgt gradvist at fase dem ud. Jeg vil dog sige at dette ikke er helt så nemt som jeg havde håbet på. Det tager s.... lang tid at sætte klienter opDead Det største arbejde i mit setup er styringen, da jeg ikke bruger noget standard system men har central kontrol over IR.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 20:17
Kunne være sjovt at opleve hvordan dit system virker i virkeligheden :D 

Synes godt nok du har meget software på dine klienter men man må jo installere hvad der skal til for at give de funktioner man vil have. 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Xbox360 løsningen har jeg været glad for, men eftersom jeg er lidt træt af den manglende funktionalitet har jeg valgt gradvist at fase dem ud. Jeg vil dog sige at dette ikke er helt så nemt som jeg havde håbet på. Det tager s.... lang tid at sætte klienter opDead Det største arbejde i mit setup er styringen, da jeg ikke bruger noget standard system men har central kontrol over IR.


Hvad er det for funktionalitet xbox løsningen mangler?

Min kammerat går igang med at bygge hus til foråret og er meget interesseret i en tv løsning der minder om det du har gang i, med et serverrum med en stribe klienter og så hdmi matrix og extendere til transporten ud i stuerne.

Er det korrekt opfattet at han kan bygge EN central pc med en bunke tunere og Windows Media Center og så bruge fx. 4 stk xbox 360 som klienter og de 4 klienter vil fungere fuldstændigt individuelt, således at han kan se forskellige programmer på 4 forskellige tv samtidigt og pause udsendelserne individuelt? Hvor kraftig en pc er der brug for til serverfunktionen?
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 16:11
Jeg håber det er okay jeg prøver at svare på det med Xbox løsningen.

Som jeg har forstået det så kan du ikke afspille blu-ray eller dvd på Xboxen medmindre at du ligger filmen i en .wtv/dvrms container. Ved at man så bruger nogle alm. pc'er slipper man for de begrænsninger. Men ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 16:19
Hvordan bruger du dine logitech harmony fjernbetjeninger? Sender de en enkelt kommando til din server hvor efter den sender de kommandoer der skal til for at udføre den kommando du ønsker.
Det er nemlig den metode jeg overvejer, for at slippe for, at man skal blive ved med, at pege mod tv'et og de andre komponenter der nu skal betjenes.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2010 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Er det korrekt opfattet at han kan bygge EN central pc med en bunke tunere og Windows Media Center og så bruge fx. 4 stk xbox 360 som klienter og de 4 klienter vil fungere fuldstændigt individuelt, således at han kan se forskellige programmer på 4 forskellige tv samtidigt og pause udsendelserne individuelt? Hvor kraftig en pc er der brug for til serverfunktionen?
 
Hvis favoritsoftwaren er Windows Mediacenter, er ovenstående den eneste måde at lave et rigtigt klient / server setup, hvor man netop kan styre alt fra klienterne.
 
Der findes dog også forskellige muligheder med SageTV, DVBViewer, og Mediaportal.
 
Det kræver dog næsten en tråd for sig, hvis du vil videre med den snak ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Hvordan bruger du dine logitech harmony fjernbetjeninger? Sender de en enkelt kommando til din server hvor efter den sender de kommandoer der skal til for at udføre den kommando du ønsker.
Det er nemlig den metode jeg overvejer, for at slippe for, at man skal blive ved med, at pege mod tv'et og de andre komponenter der nu skal betjenes.


Jeg har placeret USB-UIRT trancievere i de rum hvor jeg har fjernsyn. Disse er alle forbundet til min Backend listet ovenfor:

USB-UIRT1 Stue Med 3 zones blaster. to af blasters går til Serverum.
USB-UIRT2 Soveværelse
USB-UIRT3 Kontor
USB-UIRT4 Børneværelse

Jeg har så sat mine Harmonies op med fire Activities:
1: Anders TV (Min HTPC Gul)
2: Saki TV (Konens HTPC Grøn)
3: Shinji TV(Sønnikes HTPC Blå)
4: Server TV Backend(Rød)

I disse Activities er der 1 Device:
En Panasonic Dvdoptager, da denne har mange forskellige IR koder der kører på en frekvens med gode sende/modetage egenskaber. Jeg har så sørget for at alle fysiske knapper på remoten har en Unik ir kode.

Alle rum benytter altså et og samme IR kode system til egentlig styring, mens Serveren tænder og slukker enheder TV osv.

Hvis fx jeg trykker aktiviteten "Anders TV" sendes IR koden der er tildelt den grønne knap til den USB-UIRT reciever som jeg står ved. Hvis ir koden modtages af Girder på den transciever der er på mit kontor, ja så blaster USB-UIRT3 signal til min Samsung skærm på kontoret, tænder min HDX22, sender en kommando til matrix switchen osv og vigtigst disabler kontrol af andre rum( Disable Group i Girder).

Tilsvarende hvis en anden USB-Uirt reciever havde modtaget "Grøn" ville girder have tændt enheder korresponderende til det rum som USB-UIRT transcieveren befinder sig i og skiftet min HTPC til dette rum på matrix switchen.

Den eneste forskel på aktiviteterne er altså hvilken knap der sendes fra remoten på start activity.

Det er self muligt løbende at trykke på Grøn gul rød for skift til en anden kilde.

Det er vigtigt at pointere at min Girder kender alle IR koder på alle enheder i systemet.

Men altså det er lidt vanskeligt at forklare....




Redigeret af Patriarken - 04-November-2010 kl. 06:59
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 07:37
Minder meget om den måde jeg har sat det op i soveværelset som egentlig bare er en ekstra skærm på stue-htpc. Hvad gør du hvis du får brug for en 5. klient? (ikke flere farver :) )
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu