recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit System Opdateret....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit System Opdateret....

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 08:51
Patriarken, det lyder vældigt avanceret, men hvad er pointen? Er det bare som Korsbæk er inde på for at slippe for at holde Harmony'en i retning af modtageren et par sekunder ekstra eller er der noget andet smart jeg har overset?

Du skriver "og skiftet min HTPC til dette rum på matrix switchen", men kan htpc'erne ikke grundliggende det samme så det er ligemeget hvilken af dem du er koblet til? Hvad er fordelen ved at I har hver jeres personlige htpc I kan flytte med jer fra rum til rum fremfor bare at have htpc'erne fast tilknyttet bestemte rum og så bare bruge den htpc der nu engang er hooket op til det rum du befinder dig i?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Patriarken, det lyder vældigt avanceret, men hvad er pointen? Er det bare som Korsbæk er inde på for at slippe for at holde Harmony'en i retning af modtageren et par sekunder ekstra eller er der noget andet smart jeg har overset?

Du skriver "og skiftet min HTPC til dette rum på matrix switchen", men kan htpc'erne ikke grundliggende det samme så det er ligemeget hvilken af dem du er koblet til? Hvad er fordelen ved at I har hver jeres personlige htpc I kan flytte med jer fra rum til rum fremfor bare at have htpc'erne fast tilknyttet bestemte rum og så bare bruge den htpc der nu engang er hooket op til det rum du befinder dig i?


Nej det er ikke for at slippe for remoten skal holdes i forskellige retninger. Det skyldes flere ting:

1. Jeg vil have central styring af zoner: Mere kontrol, mere fleksibilitet.
2. Styring af system fra andre enheder end en Harmony muliggøres, herunder fra websites, commandline, programmer, iphones mv.
3. Jeg har ikke line of sight på mit IR system, hvilket  alternativt betyder repeaters. Selvom jeg har indbyggede repeaters i mine octava hdmi extendere og dette ville gøre det hele nemmere i princippet så egner dette sig ikke til ovenstående, og desuden er det vanskeligt i praksis at lave et tovejs ir repeat system uden en Kontrolenhed der er programerbar.
4. Jeg hader Harmonys software som er ufleksibelt(Elsker deres remotes though).
5. Stabil styring af enheder uden Diskrete ir koder for bla. power
6. Brug af WOL
7. Jeg vil godt indrømme at jeg elsker at overengeni're styring, ikke fordi der er nogen grund men fordi jeg kanEmbarrassed

Mht dedikerede HTPC'ere, xbox mv. Jo, jeg kan synkronisere det hele hvis jeg vil dvs partymode mht musik, landskamp mm, desuden kan jeg have forskellige opsætninger mht recordings. Derudover har jeg trods alt stadigvæk enheder der ikke har BD drev, Xbox360 ekstender og enheder som ikke egner sig til gaming fx.  Derudover er det rart når der skal pilles...

Til Briam, der er en 4x2 hdmi matrix og en advanceret knap på harmony display'et...




Redigeret af Patriarken - 04-November-2010 kl. 13:37
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Mht dedikerede HTPC'ere, xbox mv. Jo, jeg kan synkronisere det hele hvis jeg vil dvs partymode mht musik, landskamp mm, desuden kan jeg have forskellige opsætninger mht recordings. Derudover har jeg trods alt stadigvæk enheder der ikke har BD drev, Xbox360 ekstender og enheder som ikke egner sig til gaming fx.  Derudover er det rart når der skal pilles...


Nu kom der gang i tænkehatten.. Wink

Min kammerat får tv 6 steder i sit nye hus. Hvis nu han bygger 3 htpc klienter, en til sig selv, en til konen og en til knægten og sætter dem til en 4x8 hdmi matrix, så kan han vel fjernbetjene matrix'en til at sende signalerne til de rigtige rum?

Jeg tænker at han bygger htpc(Ricard) til sig selv, htpc(Jade) til konen og htpc(Johan) til knægten og slutter dem til indgang A, B og C på hdmi matrixen. Herefter tilslutter han udgangene 1 til 6 fra matrix'en til de tv han har i de forskellige rum.

Herefter køber han 6 stk Logitech Harmony og lægger en i hvert rum med tv. I menuen på Harmony'erne laver han profilerne Ricard, Jade og Johan.

Hvis han så sætter sig i stuen for at se noget tv, tager han stuens fjernbetjening, trykker på Ricard profilen og herefter tænder Harmonyen for tv'et og sender signal til matrix'en om at indgang A (den med htpc(Ricard)) skal forbindes til udgang 3 (som er stuens nummer). Slukker han efterfølgende for tv'et og bevæger sig til soveværelset kan han tage soveværelsets Harmony, trykke på Ricard profilen på den, hvorefter soveværelsets tv tænder og  der ryger besked til matrix'en om at indgang A nu skal forbindes til udgang 5 (som er soveværelset).

Kan tingene sættes op på den måde eller er der noget jeg har misforstået?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Mht dedikerede HTPC'ere, xbox mv. Jo, jeg kan synkronisere det hele hvis jeg vil dvs partymode mht musik, landskamp mm, desuden kan jeg have forskellige opsætninger mht recordings. Derudover har jeg trods alt stadigvæk enheder der ikke har BD drev, Xbox360 ekstender og enheder som ikke egner sig til gaming fx.  Derudover er det rart når der skal pilles...


Nu kom der gang i tænkehatten.. Wink

Min kammerat får tv 6 steder i sit nye hus. Hvis nu han bygger 3 htpc klienter, en til sig selv, en til konen og en til knægten og sætter dem til en 4x8 hdmi matrix, så kan han vel fjernbetjene matrix'en til at sende signalerne til de rigtige rum?

Jeg tænker at han bygger htpc(Ricard) til sig selv, htpc(Jade) til konen og htpc(Johan) til knægten og slutter dem til indgang A, B og C på hdmi matrixen. Herefter tilslutter han udgangene 1 til 6 fra matrix'en til de tv han har i de forskellige rum.

Herefter køber han 6 stk Logitech Harmony og lægger en i hvert rum med tv. I menuen på Harmony'erne laver han profilerne Ricard, Jade og Johan.

Hvis han så sætter sig i stuen for at se noget tv, tager han stuens fjernbetjening, trykker på Ricard profilen og herefter tænder Harmonyen for tv'et og sender signal til matrix'en om at indgang A (den med htpc(Ricard)) skal forbindes til udgang 3 (som er stuens nummer). Slukker han efterfølgende for tv'et og bevæger sig til soveværelset kan han tage soveværelsets Harmony, trykke på Ricard profilen på den, hvorefter soveværelsets tv tænder og  der ryger besked til matrix'en om at indgang A nu skal forbindes til udgang 5 (som er soveværelset).

Kan tingene sættes op på den måde eller er der noget jeg har misforstået?


Nej der er ikke noget du har misforstået....Det er sådan jeg gør det....Selvom jeg ikke har en 4x8Matrix men kun en 4x4.



Redigeret af Patriarken - 05-November-2010 kl. 14:43
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 00:13
I bunden her, er der lige pt en reklame for hjemmealarmer.
Det var også lige hvad jeg tænkte, da jeg læste dette her setup. Hold da op!
Mvh. Jan
Til top
terkild Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér terkild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:26
Kan du anbefale HP Procurve 1905 ? står at skal udskifte min switch.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 05:49
Oprindeligt skrevet af terkild terkild skrev:

Kan du anbefale HP Procurve 1905 ? står at skal udskifte min switch.


Jeg har faktisk skrevet forkert, det er retteligt en HP v1910'er jeg har. Det er en rebranded "3Com Baseline Switch 2920-SFP". Jeg kan anbefale den ja. Men den har blæser der larmer en del, så hvis den skal stå fremme ville jeg se nærmere på følgende i stedet:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=806435

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=709433


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Mht dedikerede HTPC'ere, xbox mv. Jo, jeg kan synkronisere det hele hvis jeg vil dvs partymode mht musik, landskamp mm, desuden kan jeg have forskellige opsætninger mht recordings. Derudover har jeg trods alt stadigvæk enheder der ikke har BD drev, Xbox360 ekstender og enheder som ikke egner sig til gaming fx.  Derudover er det rart når der skal pilles...


Nu kom der gang i tænkehatten.. Wink

Min kammerat får tv 6 steder i sit nye hus. Hvis nu han bygger 3 htpc klienter, en til sig selv, en til konen og en til knægten og sætter dem til en 4x8 hdmi matrix, så kan han vel fjernbetjene matrix'en til at sende signalerne til de rigtige rum?

Jeg tænker at han bygger htpc(Ricard) til sig selv, htpc(Jade) til konen og htpc(Johan) til knægten og slutter dem til indgang A, B og C på hdmi matrixen. Herefter tilslutter han udgangene 1 til 6 fra matrix'en til de tv han har i de forskellige rum.

Herefter køber han 6 stk Logitech Harmony og lægger en i hvert rum med tv. I menuen på Harmony'erne laver han profilerne Ricard, Jade og Johan.

Hvis han så sætter sig i stuen for at se noget tv, tager han stuens fjernbetjening, trykker på Ricard profilen og herefter tænder Harmonyen for tv'et og sender signal til matrix'en om at indgang A (den med htpc(Ricard)) skal forbindes til udgang 3 (som er stuens nummer). Slukker han efterfølgende for tv'et og bevæger sig til soveværelset kan han tage soveværelsets Harmony, trykke på Ricard profilen på den, hvorefter soveværelsets tv tænder og  der ryger besked til matrix'en om at indgang A nu skal forbindes til udgang 5 (som er soveværelset).

Kan tingene sættes op på den måde eller er der noget jeg har misforstået?


Nej der er ikke noget du har misforstået....Det er sådan jeg gør det....Selvom jeg ikke har en 4x8Matrix men kun en 4x4.


Hvad sker der hvis du ser tv i stuen og din søn for trykket på "Anders TV" på hans remote i børneværelset ?
Eller står der ikke "Anders tv" på hans remote og skal han tage sin egen remote med i stuen hvis han vil se tv der ?
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Mht dedikerede HTPC'ere, xbox mv. Jo, jeg kan synkronisere det hele hvis jeg vil dvs partymode mht musik, landskamp mm, desuden kan jeg have forskellige opsætninger mht recordings. Derudover har jeg trods alt stadigvæk enheder der ikke har BD drev, Xbox360 ekstender og enheder som ikke egner sig til gaming fx.  Derudover er det rart når der skal pilles...


Nu kom der gang i tænkehatten.. Wink

Min kammerat får tv 6 steder i sit nye hus. Hvis nu han bygger 3 htpc klienter, en til sig selv, en til konen og en til knægten og sætter dem til en 4x8 hdmi matrix, så kan han vel fjernbetjene matrix'en til at sende signalerne til de rigtige rum?

Jeg tænker at han bygger htpc(Ricard) til sig selv, htpc(Jade) til konen og htpc(Johan) til knægten og slutter dem til indgang A, B og C på hdmi matrixen. Herefter tilslutter han udgangene 1 til 6 fra matrix'en til de tv han har i de forskellige rum.

Herefter køber han 6 stk Logitech Harmony og lægger en i hvert rum med tv. I menuen på Harmony'erne laver han profilerne Ricard, Jade og Johan.

Hvis han så sætter sig i stuen for at se noget tv, tager han stuens fjernbetjening, trykker på Ricard profilen og herefter tænder Harmonyen for tv'et og sender signal til matrix'en om at indgang A (den med htpc(Ricard)) skal forbindes til udgang 3 (som er stuens nummer). Slukker han efterfølgende for tv'et og bevæger sig til soveværelset kan han tage soveværelsets Harmony, trykke på Ricard profilen på den, hvorefter soveværelsets tv tænder og  der ryger besked til matrix'en om at indgang A nu skal forbindes til udgang 5 (som er soveværelset).

Kan tingene sættes op på den måde eller er der noget jeg har misforstået?


Nej der er ikke noget du har misforstået....Det er sådan jeg gør det....Selvom jeg ikke har en 4x8Matrix men kun en 4x4.


Hvad sker der hvis du ser tv i stuen og din søn for trykket på "Anders TV" på hans remote i børneværelset ?
Eller står der ikke "Anders tv" på hans remote og skal han tage sin egen remote med i stuen hvis han vil se tv der ?


Sønnikes fjernsyn skifter til Anders TV, kontrol og billede bliver klonede med min tv lokation.  Han kan skifte kanal og jeg kan. Alle remotes har de samme activities. Alle remotes kan bruges i alle rum.



Redigeret af Patriarken - 12-Januar-2011 kl. 12:29
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 19:59
Hvor har du købt dine 2 X  Onkyo HTX22-HDX og hvad kostede de total? Har stærkt overvejet at købe et sæt.
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Hvor har du købt dine 2 X  Onkyo HTX22-HDX og hvad kostede de total? Har stærkt overvejet at købe et sæt.


Købte dem på amazon.de

Koster ca. 1700 inc porto. Redcoon og dustin sælger dem også, men de er dyrere her....
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Hvor har du købt dine 2 X  Onkyo HTX22-HDX og hvad kostede de total? Har stærkt overvejet at købe et sæt.


Købte dem på amazon.de

Koster ca. 1700 inc porto. Redcoon og dustin sælger dem også, men de er dyrere her....


Tak det lyder godt og sikke en prisforskel i forhold til andre leverandører, bestiller i morgen, håber at de kan blive leveret inden næste weekend. Men efter hvad jeg kan se leverer de ikke i DK, når der bliver bestilt via Amaxon.de men det gør de måske alligevel?


Redigeret af Benu - 16-Januar-2011 kl. 23:03
Den Ben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu