recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit System Opdateret....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit System Opdateret....

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af fischerben fischerben skrev:

En blaster er en IR sender ik, ligesom en remote. 


Jo, som jeg skriver har jeg fire USB-UIRT transcievere....Dette er IR modtagere, men det er også IR Sendere derfor hedder det transcieverer.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fischerben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fischerben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2011 kl. 10:05
okay smart :)

hvad har du gjort med lyd delen. står den bare ude ved.
og den computer du siger du gamer fra hvad har du tilsluttet der, joypads ? keyboard? via USB extender?

sorry jeg spørger så meget, men kunne være interessant at lave det selv nemlig :)
Til top
iwaru Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iwaru Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 11:17
Først vil jeg gerne lige sige det ser alt sammen meget fint ud Patriark. 

Men har du overvejet at skifte det hele igen nu hvor RemoteFX kommer? Jeg tænker det skulle være muligt at få en meget lille tynd klient som intet fylder, virkelig intet, ved hver tv/skærm og RDP ind i et virtuel maskine med "rigtig" grafikunderstøttelse. 

Tænker bare der er en del fordele ved dette men sikkert også en del komplikationer med et så avanceret setup som dit :)

Men der ville ikke være behov for at trække HDMI kabler og tilsvarende heller ikke behov for en HDMI matrix. Blot behov for netværkskabler ud til de tynde klienter som herefter logger ind på hver deres virtuelle maskine. 

Problemet foreligger dog så, at du ikke bare kan skifte imellem profiler på samme måde, men løsningen skulle være noget billigere og mindre strømslugende og endnu mere centraliseret :P

Når teknologien både understøtter grafik og USB redirection synes jeg virkelig at der er muligheder i dette. Teknologien er ny, men kan da helt klart se det for mig, at folk i huset alle blot logger ind på én computer i hver deres virtuelle miljø og desuden har mulighed for at spille, hvis det er det de ønsker.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:

Først vil jeg gerne lige sige det ser alt sammen meget fint ud Patriark. 

Men har du overvejet at skifte det hele igen nu hvor RemoteFX kommer? Jeg tænker det skulle være muligt at få en meget lille tynd klient som intet fylder, virkelig intet, ved hver tv/skærm og RDP ind i et virtuel maskine med "rigtig" grafikunderstøttelse. 

Tænker bare der er en del fordele ved dette men sikkert også en del komplikationer med et så avanceret setup som dit :)

Men der ville ikke være behov for at trække HDMI kabler og tilsvarende heller ikke behov for en HDMI matrix. Blot behov for netværkskabler ud til de tynde klienter som herefter logger ind på hver deres virtuelle maskine. 

Problemet foreligger dog så, at du ikke bare kan skifte imellem profiler på samme måde, men løsningen skulle være noget billigere og mindre strømslugende og endnu mere centraliseret :P

Når teknologien både understøtter grafik og USB redirection synes jeg virkelig at der er muligheder i dette. Teknologien er ny, men kan da helt klart se det for mig, at folk i huset alle blot logger ind på én computer i hver deres virtuelle miljø og desuden har mulighed for at spille, hvis det er det de ønsker.


Remote FX kan godt trække media center over en console session....Men du er er begrænset til en af disse af gangen resterende sessioner bruger RDP hvor der ikke benyttes RemoteFX...

Remote USB redirection, kan klares med SILEX SX3000 (1000kr).....i hardware....Men der findes også SW løsninger.

Jeg har ingen planer om at skrotte mit setup....Jeg vil ikke have en computer ved mine fjernsyn, ligesom jeg ikke vil have forstærkere... USB er trukket til TVlokationer, jeg har rackmountenheder og rack fordi jeg mener at et modulært system centralt placeret, er den rigtige vej. Min backend trækker (WHS og 7MC i en) 59watt + 5 Watt for Matrix Switch + 15-20 watt for Switch. Hvilket ikke er alarmerende...en zaptorbox kan trække omkring 100watt..

 Jeg kunne bygge ATOM klienter med DVBlink netpack klient på,  placere den centralt og stadig være fri for computere ved frontenden og stadig bruge i strøm hvad en tynd klient ville skulle bruge. HDMI er jo også trukket fra serverrum til tvlokation. Derfor er mit system modulært.

Entrycost på 7MC økosystem til et helt hjem er høj.....Men sådan er prisen på alt der virker fremragende og har stor funktionalitet.

Jeg er af den opfattelse at de fleste i dette forum gerne vil lave det perfekte MC miljø. Men jeg er også af den opfattelse at vidensniveauet,  ambitionsniveauet og ikke mindst opfattelsen af hvad et mediacenter er, mildest talt er divergerende.

Jeg har været i gamet i mange år, jeg gider ikke at lave en VLC på en atom box der kan styres med mus og tastatur fra sofaen......

Jeg er begyndt at vælge mine kampe...Jeg gider ikke opfordre nogen til at købe en x-streamer, en AppleTV eller en ION. Jeg er så naiv at jeg bilder mig selv ind at jeg kan lave noget der er bedre og fremtidssikret. Om folk gider at høre på det? det må folk selv klare efter de har gjort op hvad deres livsstil er.

AUDI's R8 har vundet Lemans mange gange i træk pga et modulært design med et stærkt fundament - Dette er MIN kæphest/tilgang og det er sådan jeg bygger MC.

Min tilgang er grundlæggende at de små kabinetter, der er færdigkøbt kommer til kort indenfor 1½år... Er du så parat til en ny investering på 3-4 kilo?

Pyh sikke en omgang!

Men jeg synes at RemoteFX er interessant....Og jeg har da overvejet de ting du nævner.... Tak for indsparket...

Husk at HyperV versioner af 2k8 ikke just er billige....Jeg har ikke noget at bruge HyperV til direkte udfra cost benefit, dersom VirtualBox kan det jeg skal bruge og det er gratis.

(Tror(ved) desuden ikke du kan spille Dragon Age 2 via Remote FX....)

Husk også at Windows 7 ikke er designet til at have flere user-sessions kørende på én gang.(uden om en hardware/SW consol)


Redigeret af Patriarken - 26-Marts-2011 kl. 19:50
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
iwaru Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iwaru Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 21:56
Prøver lige igen :)

Er ikke selv interesseret i at bruge atom eller lignende som "klienter/tyndeklienter". Det jeg snakker om er klienter af denne slags som virkelig ikke fylder noget og som man godt kunne gemme afvejen :)

De ville ikke umiddelbart behøves at blive opgraderet igen, da det eneste de gør er at oprette og videresende forbindelsen.
Så vidt som jeg har forstået kan du sagtens køre mere end én RemoteFx forbindelse pr. server. Begrænsningen er blot hvor meget dedikeret hukommelse grafikkortet har. Herudover er der mulighed for at logge ind på samme session ved hjælp af et lille hack, så flere steder kan være logget ind samtidig. Læste også noget yderligere info et sted jeg ikke lige kan huske, hvor det fremgik at det problem var løst i RDP 7.1 og at 2 users på samme session begge to godt kunne f.eks. afspille en film. 

Angående cost-benefit diskussionen, hvis du ser bort fra prisen på software, så er der kun én maskine som skal vedligeholdes og opgraderes, hvilket umiddelbart er billigere end at vedligeholde 3-4 maskiner.

Strømmæssigt må man sige du har fundet dig en dejlig cpu. Din server bruger ikke meget må man sige, men du indberegnede ikke hvad dine andre maskiner bruger. Så vidt jeg forstod har i en 3-4 fysiske maskiner kørende, hvilket må siges at bruge en del. Ved ikke om du har sat noget i værks så klienterne går i dvale og kan vækkes via remoten, men ellers ryger der da lidt der.

Har læst at flere blandt andet har tiltænkt sig denne nye teknologi til virksomheder, hvor der anvendes programmer som AutoCAD. De nye Nvidia Quadro kort med 4gb hukommelse vil kunne understøtte en hel del klienter og være billigere for virksomhederne at vedligeholde og opgradere.

Igen dette er meget nyt, men jeg tror umiddelbart på at dette nok skal blive et hit :) Må nok indrømme at en af mine kæpheste er strømforbruget og det at integrere så meget som muligt :)

Så hvis jeg kunne (har gjort, men gik tilbage til dd-wrt) køre min router i en virtuel maskine og et par virtuelle maskiner i én fysisk maskine og disse samtidig har hardware acceleration må jeg siges at være lidt oppe at ringe :P

Ikke for at nedgøre, for du har helt sikkert et af de mest imponerende setups herinde synes jeg. Men et eller andet sted er det "blot" 3-4 computere med meget lange ledninger til de forskellige steder i jeres hus. Jeg ville meget gerne undgå dette ledningstrækkeri, hvorfor denne løsning virkelig tiltalte mig.

En sidste ting. Du kan f.eks. køre Crysis over RemoteFX så mon ikke man kan spille dragon age 2 også, omend ikke nu så når der kommer bedre understøttelse fra Nvida/Ati.

Fik jeg også skrevet lidt :)


Redigeret af iwaru - 26-Marts-2011 kl. 22:06
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:

 
 Prøver lige igen :)

Er ikke selv interesseret i at bruge atom eller lignende som "klienter/tyndeklienter". Det jeg snakker om er klienter af denne slags som virkelig ikke fylder noget og som man godt kunne gemme afvejen :)

Ja, men regardless mine klienter er monteret i Compucase s411 kabinetter, der er plads til udskiftninger, og kabinettet bruger ingen strøm.

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


De ville ikke umiddelbart behøves at blive opgraderet igen, da det eneste de gør er at oprette og videresende forbindelsen.


Dette er ikke sandt. Teoretisk eller praktisk

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Så vidt som jeg har forstået kan du sagtens køre mere end én RemoteFx forbindelse pr. server. Begrænsningen er blot hvor meget dedikeret hukommelse grafikkortet har. Herudover er der mulighed for at logge ind på samme session ved hjælp af et lille hack, så flere steder kan være logget ind samtidig. Læste også noget yderligere info et sted jeg ikke lige kan huske, hvor det fremgik at det problem var løst i RDP 7.1 og at 2 users på samme session begge to godt kunne f.eks. afspille en film.


Dette er udokumenteret og ikke en løsning der kan fungere i praksis med video afvikling og scheduling af recordings mv. Det er dokumenteret hvorfor dette er tilfældet - en af grundende til der er noget der hedder playready managed copy og at der ikke er noget der hedder softsled(udoverer over i folks drømme)

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Angående cost-benefit diskussionen, hvis du ser bort fra prisen på software, så er der kun én maskine som skal vedligeholdes og opgraderes, hvilket umiddelbart er billigere end at vedligeholde 3-4 maskiner.


Ift. cost benefit kan du vel næppe se bort fra prisen på licencen til dit HyperV system. Derudover  Vil du køre en RIS server til dine klienter? Eller hvordan vil du deploy'e os til dine klienter?

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Strømæssigt må man sige du har fundet dig en dejlig cpu. Din server bruger ikke meget må man sige, men du indberegnede ikke hvad dine andre maskiner bruger.


Det har du vel heller ikke ift din kalkule....

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


 Så vidt jeg forstod har i en 3-4 fysiske maskiner kørende, hvilket må siges at bruge en del. Ved ikke om du har sat noget i værks så klienterne går i dvale og kan vækkes via remoten, men ellers ryger der da lidt der.


Jeg har én maskine der styrer det hele.....Den står tændt 24/7 det samme med matrix switch og switch og router.

Andre maskiner er i s3 hvis ikke de benyttes...

Ellers er der tale om en ION
endnu en l3426 Beskrevet i footer
en xbox360
en corei3, beskrevet i footer
og et par laptops....(Ideapad u160, Asus Vx60)

80+ psu'er i hvor det er muligt..


Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Har læst at flere blandt andet har tiltænkt sig denne nye teknologi til virksomheder, hvor der anvendes programmer som AutoCAD. De nye Nvidia Quadro kort med 4gb hukommelse vil kunne understøtte en hel del klienter og være billigere for virksomhederne at vedligeholde og opgradere.

Igen dette er meget nyt, men jeg tror umiddelbart på at dette nok skal blive et hit :) Må nok indrømme at en af mine kæpheste er strømforbruget og det at integrere så meget som muligt :)


Så skulle du hellere tænke det igennem igen. NV Quadro Workstation kort er fine, bevares, de er baseret på sidste generations highend gaming kort som regel. Så den der med strømforbruget den bliver altså lidt iffy

Jeg har et gf 465 der kræver en 500 watts psu....Dead

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Så hvis jeg kunne (har gjort, men gik tilbage til dd-wrt) køre min router i en virtuel maskine og et par virtuelle maskiner i én fysisk maskine og disse samtidig har hardware acceleration må jeg siges at være lidt oppe at ringe :P


Dette forstår jeg ikke....Vil du tage "fordel" af at virtualisere en router?

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:


Ikke for at nedgøre, for du har helt sikkert et af de mest imponerende setups herinde synes jeg. Men et eller andet sted er det "blot" 3-4 computere med meget lange ledninger til de forskellige steder i jeres hus. Jeg ville meget gerne undgå dette ledningstrækkeri, hvorfor denne løsning virkelig tiltalte mig.


Det er fint løsningen tiltaler dig. Jeg har en helvedes masse kabler. Hvis du vil simplificere så joe jeg har trukket mine ledninger ud til mine skærme(og flere end nødvendigt...Så er jeg sikker på det virker hver gang.) Jeg har ikke kablerne fordi jeg synes det er sjovt. Jeg har dem fordi det er den rigtige måde at gøre det på. Hvad er en 7mm fladskærm værd hvis dit tv møbel er 45cm std hifi dybde?

Sonos kan synkronisere lyd i hele huset...Det er for turister...Jeg kan med HD AV, Consoller PC gaming....

Oprindeligt skrevet af iwaru iwaru skrev:

En sidste ting. Du kan f.eks. køre Crysis over RemoteFX så mon ikke man kan spille dragon age 2 også, omend ikke nu så når der kommer bedre understøttelse fra Nvida/Ati.


Jojo, det er lad-sig-gørligt, jeg kan også se Lord of the rings på youtube. Dette gør det dog ikke hensigtsmæssigt.

Hvad så hvis jeg vil fragge min kone i Crysis?

Så fik jeg også skrevet lidt :) Hvis det lyder nedladende så er det ikke meningen, jeg giver stikpiller når jeg skriver...Kommer fra nordjylland: jeg er lunefuld.

 Jeg vil derudover pointere at mit system er tilpasset mine behov og ikke andres. Jeg ved hvad jeg har brug for og det er mit system designet efter. Remotefx har et potentiale, men ikke til at løse mine behov.....

Jeg ville egentlig foretrække og skifte mine downlights til leds for at spare strøm. MC bliver aldrig økonomisk i den skala det bruges hos mig...LEDS kan afskrives over 10 årShocked


Redigeret af Patriarken - 26-Marts-2011 kl. 23:39
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
iwaru Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iwaru Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 10:17
Lige kort.

Jeg havde aldrig tænkt mig selv at købe et quadro kort - ville være helt galt :), var bare et eksempel på at remotefx ikke er begrænset til én virtuel maskine.

Kan ikke lige umiddelbart se hvorfor det skulle være et problem med scheduled recordings i virtuelle maskiner, men igen har ikke gjort det, så skal lade det være i det uvisse.

Strømkalkulen har ikke indregnet strøm til de eksterne fordi det er små arm processorer, de bruger ikke noget nærmest. Hvad mener du med dit kabinet ikke bruger strøm, hvorfor skulle det det, udover at strømforsyninger ofte bruger lidt når de bare er sat i vægen?

Det med routeren i en virtuel maskine også, var mest fordi man kunne.

Angående dine fine sammenligning med at se ringenes herre på youtube :) så burde det nu altså være okay over remotefx, men igen det er ikke særlig gennemtestet noget af det endnu. Desuden skulle den jo gerne kunne afvikle mere end et spil afgangen, så dig og din kone faktisk godt kunne fragge hinanden - hvis det er det i ønsker :P

Angående mine clienter. Jeg ville bare manuelt installere f.eks. 3xwindows7 på 3 virtuelle maskiner på serveren som de eksterne, thinlinx ville logge ind på. Grunden til jeg ikke mener de skulle behøves opgraderes lige foreløbigt er at de er kraftige nok til at tage signalet og sende det videre, samtidig med at du jo altid bare kan firmware opgradere dem, hvis softwaren ændres.  Herudover ville du også have HD billede/lyd/gaming overalt og de forskellige clients ville kunne logge ind på alle virtuelle maskiner via et simpelt logout/in. Disse 10cm x 2cm fysiske clienter ville jeg godt kunne gemme afvejen ved min skærm. Ved ikke om du troede at jeg var nød til at bruge ris fordi selve softwaren skulle ligge på de der thinlinx?

Håber jeg får tid til at afprøve i sommerferien, kan jeg rapportere tilbage med noget som faktisk er dokumenteret :P
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 22:24
Nogen planer om at smide nogle billeder i posten? Kunne være interessant.
Til top
Bent MN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent MN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 14:14
Gainward Geforce GT430 *(Ati 5450 skabte problemer!)
 
Patriark Hvilke problemer havde du?
Jeg har erfaring med driver vers, 11.9 og senere har problemer med afspilning af HD i WMC
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Icybox IB-555SSK
 
Hvordan virker sådan en fætter?

Den ser meget smart ud, hvis man kan bruge den som "server"
Jeg er ude efter en løsning hvor jeg kan smide 5+ diske i, som min XBMC i stuen kan hente film fra - intet andet.

Umiddelbart ligner den Icybox en raid løsning, hvilket jeg ikke behøver - det skal bare være "storage" i stedet for en almindelig pc som larmer og sluger mere strøm, og så skal prisen være så billig som mulig. NAS har jeg prøvet fra QNAP, hvilket jeg overhovedet ikke er tilfreds med.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Skovbo Skovbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Icybox IB-555SSK
 
Hvordan virker sådan en fætter?

Den ser meget smart ud, hvis man kan bruge den som "server"
Jeg er ude efter en løsning hvor jeg kan smide 5+ diske i, som min XBMC i stuen kan hente film fra - intet andet.

Umiddelbart ligner den Icybox en raid løsning, hvilket jeg ikke behøver - det skal bare være "storage" i stedet for en almindelig pc som larmer og sluger mere strøm, og så skal prisen være så billig som mulig. NAS har jeg prøvet fra QNAP, hvilket jeg overhovedet ikke er tilfreds med.


Det er et harddisk backplane som sættes i i stedet for 3 x 5-1/4 drev... Fx:


Primært beregnet til servere....Alle harddiske er forbundet til en Raid controller eller Sata controller.... Den fungerer ikke standalone...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu