recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV Live & Synology Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWDTV Live & Synology Nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV Live & Synology Nas
    Sendt: 04-November-2010 kl. 07:46
Jeg har en WDTV Live og en Synology DS207+ som jeg har lidt problemer med at få til at arbejde sammen.
 
Mit problem er at jeg gerne vil benytte mig af Network Shares metoden, så jeg kan få glæde af mine eksterne undertekster som er placeret i samme mappe og døbt efter MKV filen.
Når jeg vælger Network shares kan jeg godt se min nas men når jeg vælger den får jeg en netværksfejl " can't connect, check network settings" mener jeg der står.
 
jeg kan sagtens få adgang via media servers, men så kan jeg ikke benytte mine eksterne srt filer, så der er jo netadgang.
 
kan i hjælpe mig med at løse mit lille problem :
 
jeg har den seneste officielle firmware
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 08:47
Jeg så i en anden tråd at du skal trykke på en knap på remoten når du står og "kigger" på din nas, og du får derefter lov til at indtaste bruger/password.
 
Hvilken tast det var husker jeg ikke, og kender ikke WD'erne.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 08:58
Har du aktiveret NFS inde under settings i din NAS. Det samme problem havde jeg indtil jeg havde slaaet den til. Men min NAS er en Qnap, saa ikke sikker om det er slaaet til automatisk i Synology. 
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg så i en anden tråd at du skal trykke på en knap på remoten når du står og "kigger" på din nas, og du får derefter lov til at indtaste bruger/password.
 
Hvilken tast det var husker jeg ikke, og kender ikke WD'erne.


Der er ikke en saadan knap paa WD Tv. For at resette network passwords skal man ind under settings. Hvis WD TV ikke kan har password spoerger den selv om det.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 09:59
jeg haqr aktiveret nfs jeps men kan stadig ikke få adgang
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 10:55
Har du installeret b-rad`s firmware?
http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=10

Jeg kunne ikke få mine netværks shares til at fungere indtil jeg installede b-Rads firmware.
Så skal NFS enables på din NAS. Hos mig er movie mappen placeret i Public mappen uden password/shares rettigheder.

Når firmware er installeret og WD TV live startet skal du lave oprette en mount table hvor du visser stien til din NAS og dine films (kan gøres via Web interface eller ved at placere mount table fil på USB nøgle)
Så starter du din WD TV Live igen, vælger video, local drives, folders - her kan du se dine folders du har lavet mount til.

Som bonus kan man placere OSD-MOD med WDTVEXT plugins på sin USB drive og boote på denne (jeg bruger PsychoTHC MOD)
Udover det kan du lave movie sheets med ThumbGen som vises perfekt med B-Rads firmware....


Redigeret af teleplus - 04-November-2010 kl. 10:57
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 15:17
Takker for oplysningerne jeg prøver igen :)
 
en anden ting :)
 
Når jeg har tilføjet eksempelvis danske undertekster eller kapitler til mine mkV filer i MKVmerge kan min WDTV ikke afspille dem, den fryser bare, jeg har så fundet ud af at der er lavet en gui som fixer dette problem ved at remuxe filen
 
men her får jeg ved nogle af filnerne denne error
"The output file was shorter than the original. The reason for this is not clear, but something bad probably happened."
 
kan nogle forklare hvorfor filer kørt igennem MKVmerge skal remuxes og evt også forklare mig hvad denne error skyldes ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 17:36
Alle media afspillere i dag kan håndtere eksterne srt subtitle filer - hvorfor skal de mixes med MKV Merge? Du skal blot huske at både filen og subtile skal hede det samme (the_road.mkv; the_road.srt)

Jeg kan huske jeg havde det samme problem inden jeg installerede b-rads firmware og skiftede til NFS shares via local drives.

Du kan se lidt af problematikken her:
http://wdtvhd.com/index.php?showtopic=7358




Redigeret af teleplus - 04-November-2010 kl. 17:38
Til top
Zax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 20:22
Hej
 
Jeg kan heller ikke se mine qnap ntf shares på min WDTV live, vil det hjælpe at installere B-Rad firmware?
 
 
Til top
Zax Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 21:33
HAr nu installeret firmwaren men WDTV live finder stadig ikke mine network shares fra qnap.
 
Kan dog godt se dem i windows
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu