recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Downloade fra DR.dk/nu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Downloade fra DR.dk/nu

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 31>
Forfatter
Besked
revgaf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2014
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér revgaf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 16:22
Jeg har kreeret mit eget Automator/AppleScript til at downloade fra dr.dk/tv. En del af det er AdobeHDS-scriptet, der downloader de forskellige segmenter og joiner dem til en .flv fil. Derefter tager ffmpeg over og remuxer filen til en .mp4 - det burde egentlig også kunne inkorporeres i en af ovenstående webapps?

Uanset om filen er .ts, . flv eller .mp4 er videocodec'et stadig h.264 og lydern er aac. Derfor skal du finde en løsning, hvor du remuxer filens container i stedet for at konvertere den (tager kun få sekunder pr. program.).

Jeg kender ikke til løsninger på windows, men på mac findes det rigtig gode program "Subler", der i øvrigt er gratis.
Til top
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 18:08
JonasBang. Avidemux kan klare det. Der står lidt om det her.
http://oqipo.dk/saadan-klipper-du-en-videooptagelse-til
Til top
JonasBang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af davdu davdu skrev:

Avidemux kan klare det. Der står lidt om det her.
http://oqipo.dk/saadan-klipper-du-en-videooptagelse-til

Fedt tak, det virker jo som en leg :)

Nogen anbefaling til .mp4 eller .mkv?? Efter hvad jeg kan læse så er .mp4 det gamle og .mkv det nye, men uden kvalitets forskel dog da de begge bare er en container. Dog har .mkv nogle muligheder .mp4 ikke har. Er det nogenlunde korrekt?? I så fald tænker jeg at bruge .mkv.
Til top
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 23:20
Ved ikke laver selv bare til mkv.
Til top
AlexanderM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2016 kl. 20:21
Dårligt nyt, Chrome apps som tv4ever vil dø inden for et par år:

http://blog.chromium.org/2016/08/from-chrome-apps-to-web.html

Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:

Oprindeligt skrevet af AlexanderM AlexanderM skrev:

Måske er det bare mig der ikke lagt mærke til det før, men forleden bemærkede jeg i hvert fald, at mange nyere DR programmer nu kan hentes i 720p med Jeppo's program. Yay.


Det har jeg også set, men jeg får kun ned i 480p alligevel med Jeppo's program. Jeg har downloaded 30-40 børneprogrammer de sidste par dage, og kun én kom ned i 720p. Resten kom ned i 480p.

Får du det faktisk ned i 720p?

Jeg vælger altid "Konverter til MP4".

Jeg har faktisk indtil nu stadig brugt den gamle "DR_Downloader.exe", havde slet ikke set, at der var en version 2.

Men du har ret, jeg får også 480p ned, selvom jeg vælger 720p. Snyd! :)

Rettelse: Nogle andre programmer jeg har prøvet med henter fint i 720, f.eks. Find "Find Amdi - Danmarks mest eftersøgte mand (5 5)".


Redigeret af AlexanderM - 23-September-2016 kl. 23:41
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:


Nogen anbefaling til .mp4 eller .mkv??

Du kan lave .ts filen om til en MKV fil med MKVToolNix.


Til top
JonasBang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:


Nogen anbefaling til .mp4 eller .mkv??
Du kan lave .ts filen om til en MKV fil med MKVToolNix.


Tak, men jeg er landet på .mp4, da jeg også bruger dem på en iPad. Jeg bruger AVIdemux til at demux fra .ts til .mp4.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:


Tak, men jeg er landet på .mp4, da jeg også bruger dem på en iPad. Jeg bruger AVIdemux til at demux fra .ts til .mp4.

Hvorfor ikke bare benytte VLC Player på (iPad og Android) hvorefter det ikke længere er nødvendigt, at spekulere på et givent fil format.

Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 16:11
Hej alle

Af en eller anden grund har jeg ikke fået notifikationer siden engang i juli, så jeg var ikke klar over der var nye indlæg.

Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:


Ønske til ny feature i TV4ever:

Du viser "Titel" og "Beskrivelse" for et program. Kunne du under "Titel" tilføje et felt med "Undertitel" ??


Jeg har en betaversion kørende som allerede har undertitel så det kommer snart.

Oprindeligt skrevet af AlexanderM AlexanderM skrev:

Dårligt nyt, Chrome apps som tv4ever vil dø inden for et par år:

Det er korrekt, og jeg og ca. en million andre er meget sure på Google over dette fordi de slår noget godt og velfungerende ihjel. Men det har de nu gjort før.

Heldigvis dør TV4ever ikke af den grund. Jeg kigger i øjeblikket på flere muligheder for at køre det uden om Chrome, og udfordringen er her at man jo i Chrome automatisk får det cross-platform så det virker mere eller mindre alle steder (dog ikke på mobile enheder, men det kommer).

Foreløbig fortsætter jeg på Chrome-platformen. Jeg har en udgave i støbeskeen med mange flere muligheder som også vil rette sig mod det store udland, og i den forbindelse er det bedst at fortsætte som Chrome App fordi det nok her er nemmest at få nye brugere. Når så den nye platform er klar, kan hele brugerbasen (eller de som ønsker de) flytte med over.

I det mindste annoncerer Google det i god tid, så der er ingen hast. Når jeg engang kommer så langt at der skal testes noget, vil I høre nærmere mht at blive betatestere.

Marlar
Til top
JonasBang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af marlar marlar skrev:


Oprindeligt skrevet af JonasBang JonasBang skrev:

Ønske til ny feature i TV4ever:

Du viser "Titel" og "Beskrivelse" for et program. Kunne du under "Titel" tilføje et felt med "Undertitel" ??
Jeg har en betaversion kørende som allerede har undertitel så det kommer snart.


Fedt, tak :)
Til top
JonasBang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2016
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JonasBang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2016 kl. 17:11
Marlar, har du set på muligheden for at indbygge en demuxer? Så man selv kan vælge om man vil have det i .ts, .mp4 eller .mkv?
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2016 kl. 10:22
Du kan bruge FFMPEG til at remuxe:

ffmpeg.exe  -i "DR1_Dokumentar_-_Medicinens_pris-dr1-dokumentar-medicinens-pris.mp4"  -vcodec copy -acodec copy "DR1_Dokumentar_-_Medicinens_pris-dr1-dokumentar-medicinens-pris.mkv"

Du kan også ændre codec for audio og video, men så tager det tid... f.eks har en afspiller der ikke kan lide AAC-HC...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu