|
Hjælp! Er i vildrede. |
Besvar |
Forfatter | |
ZuLeX
Ny bruger Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Emne: Hjælp! Er i vildrede. Sendt: 11-Januar-2006 kl. 11:31 |
Hej. Her kommer min første post så. I form af et nødråb! Jeg håber i kan hjælpe mig til at træffe et maskin valg. Jeg er ude på at skifte min Pioneer DV-626D ud. Den har tjent mig godt! Og når jeg nu skal skifte vil jeg jo gerne have en maskine der kan det hele! Jeg har pløjet det meste af forummet her igennem. Men er nok bare blevet mere forvirret Mine ønsker: - Progressive Scan. - HDD recording (ikke nødvendigt med DVD recording) - Netværk (ellers USB port) - DV tilslutning (vil gerne redigere hjemmevideo) - DTS. Jeg har kigget på disse maskiner indtil videre: Sony RDR-HX1010, JVC DR-MH300, Pioneer DVR-930H, KISS DP-558.
Jeg vil meget gerne høre om i har andre forslag der måske passer mine ønsker bedre. Ellers vil jeg gerne høre jeres meninger om ovenstående maskiner.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Rasmus
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 11:41 |
Hej Rasmus KiSS DP-558 er på én måde en lækker fornyelse (netværk / internet / EPG) og på samme tid en forbandelse (problemer, firmware der aldrig bliver færdig, dårligere kvalitet på optagelser mv). Du skal ihvertfald vide hvad du går ind til, hvis du vælger den. De andre du nævner er gode DVD+HDD optagere, men uden netværk og USB. Thomson laver modeller med USB, for tilslutning af ekstern harddisk eller memory. Det samme gør tyske Metz /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 11:53 |
Hvis du vil redigere hjemmevideo er det vel også nødvendigt at du kan optage det på DVD. Redigering af hjemmevideo på en HDD optager kan være en længere og kompliceret affære og ikke altid det bedste resultat, det væsentligt nemmere på en PC, det fandt jeg meget hurtigt ud af. DTS det skulle langt de fleste optagere kunne, på afspillesiden, der er ingen på markedet for nuvæende der kan optage DTS ej heller 5.1 Netværk. Der er det nok Kiss der klarer det bedst, der er andre med netværk, men det er med begrænsede muligheder. De maskiner du nævner er helt OK, nok med undtagelse af Kiss, du har vel læst at der er en del problemer med dem af forskellig art, og den kan ikke optage på DVD. Progressive Scan. Er ikke til noget medmindre man har LCD eller Plasma TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 11-Januar-2006 kl. 11:55 |
Eller en projektor. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
ZuLeX
Ny bruger Oprettet: 11-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 12-Januar-2006 kl. 12:23 |
Tak for svarene gutter. Det var lige det sidste skub i den rigtige retning. I går bestilte jeg en Sony HX-710! 3800,- alt i alt hos Pixmania. Jeg må jo indse at jeg ikke kan bruge hverken HDMI, Progressive scan eller nogle af de andre top features. Men nu har jeg mig en rigtig god optager til de næste par år. Når der så kommer nogle ordentlige paneler til en pris hvor man kan følge med, og det digitale signal er ovre sine børnesygedomme i DK. Så skal jeg sgu have en MONSTER optager
Men igen tak for hjælpen. Keep up the good work
/Rasmus |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |