recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV eller Boxee Box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple TV eller Boxee Box?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 21:49
Wd tv live plus har IKKE idbygget wifi, men den kører fint med en USB Dongle, bare sørg for at tjekke på wd´s hjemmeside om hvilke den kan kører med, der findes en liste over hvilke den er kompatibel med...
Har selv en wd tv live, har været med fra den første boks, og har lige bestilt den nye wd tv live hub, med harddisk (Indbygget NAS server) Syntes utroligt godt om wd boksene, de spiller sku hvad man smider i dem, nem og lige til at gå til. Til prisen syntes jeg ikke man får bedre...
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 22:02
Har selv et stykke tid været fristet af en Boxee, men endte med at bestille den nye wd tv live hub 1TB.
Har samtidigt bestilt en dongle til wi-fi.
Den skulle komme på mandag. Vil prøve at nå at sende et par linier, når jeg har leget lidt med den.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 07:48
Køb en boxee box. Har selv boxee kørende på en PC som agerer som server på netværket. Det kører bare perfekt og der er simpelthen allemulige små apps man kan tilføje hvis man vil have en vejrudsigt, se facebook eller bare se en video på youtube.  Med mkv og flac-support kan du have rips af blu ray liggende på en NAS eller PC/server og spille dem i original kvalitet, samt afspille lyd i høj kvalitet via FLAC-afspiller. 
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 08:32

1) Forskel på WD TV Live Plus og WD TV Live?

Jeg har kigget lidt på nettet, og som jeg ser det, kan man ikke købe WD TV Live Plus i Danmark, men kun WD TV Live (http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=643531). Umiddelbart ser det ud til, at forskellen på de to er, at man på førstnævnte kan bruge Netflix, hvilket egentligt er en ’ligegyldig’ feature for mig. Er der andre forskelle?

 

2) WD TV Live langsom med wifi?

Jeg har læst, at WD TV Live Plus arbejder meget langsom med wifi. Er det noget, I har erfaringer med? Fra 2. jan. har jeg en 15 Mbit-linje, og jeg har netop bestilt en Netgear RangeMax Dual Band Wireless-N Gigabit Router WNDR3700 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641103). Kan jeg stadig forvente, at WD TV Live vil køre langsom over wifi?

 

3) Streaming på WD TV Live vs. PlayStation 3?

Jeg har en PS3, som jeg kan streame film til, men hvordan fungerer dette i forhold til streaming til en WD TV Live?

 

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 08:38
2)

Trådløst er altid ringe til at overføre filer med. Brug kabel hvis det er film i god kvalitet, ellers vil du opleve at filmen kort fryser.

3)

Igen, via en kablet forbindelse kan du streame indhold til din WD. Du tilgår et lager på dit netværk. Done.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 08:48
ad 2)
Jeg har to etager i mit hus, og der er meget besærligt - og har en ekstrem lav WAF - hvis jeg skal føre et ethernetkabel hen til boksen. Så det skal være trådløst.
 
ad 3)
Siger du, at jeg kan koble WD TV til min PS3 og så streame fra min NAS via PS3 og videre til WD TV?
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 09:03
Jeg bestilte den nye WD TV live Hub 1 TB blandt andet pga den høje WAF. Den er meget "neutralt" udseende og med 1 TB onboard er du i høj grad ude over streaming problematikken.

 Jeg har dog tænkt mig at benytte mig af at den også fungerer som NAS og sætter den blandt derfor på mit netværk med en n wifi dongle. Mine billedfiler og musik lader jeg første omgang også ligge på min regulære NAS.

Jeg synes 700 kr ekstra er billigt for en helt ny (og bedre) UI, et meget pænere design og 1 TB NAS harddisk......

Jeg bruger iøvrigt en ASUS RT-N 16 router. Jeg været nødt til at rode lidt (=en del) med indstillingerne, men status er jeg idag helt sømfrit og uden indtryk af kvalitetstab kan streame DVD fra både WD my book world NAS og fra en WD my passport ½ TB HD, jeg har plugget ind i routeren (den har 2 USB porte). Det hele foregår over wi-fi og sålænge, det er i n-mode spiller det bare (g-mode kan man glemme til film), så mit personlige indtryk er at problemerne med at streame film over air er ved at være historiske.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 09:19

Jeg har bestilt en Synology DS210+ NAS med 2 x 2 TB HD, som jeg får i julegave, så det virker lidt overkill, at købe en WD TV med harddisk. M.a.o. tilstræber jeg at holde mig til WD TV Live.

 

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at streame i n-mode (jf. mit forestående køb af NETGEAR Dual Band Gigabit Router, som jeg kobler til min eksisterende Zyxel-router).

 

PS: Al min elektronik er gemt bord bag et Clic-møbel, som hænger på væggen under plasma'et. Max WAF Wink

Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2005
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

ad 2)
Jeg har to etager i mit hus, og der er meget besærligt - og har en ekstrem lav WAF - hvis jeg skal føre et ethernetkabel hen til boksen. Så det skal være trådløst.
 
ad 3)
Siger du, at jeg kan koble WD TV til min PS3 og så streame fra min NAS via PS3 og videre til WD TV?


Et meget overset produkt, som vil være interessant i dit tilfælde er powerline. Du køber et sæt med 2 bokse. Den ene står ved din router, den anden står ved dit tv. Begge er tilsluttet dine elstik, hvor data så ryger igennem. På den måde får du et stabil forbindelse imellem din router og dit måske nye WDTV live.
Et eksempel på et poweline sæt:
http://wdc.com/en/products/products.asp?driveid=861

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 10:08
Det lyder helt klart som om det er Boxee du skal gå efter. AppleTV er en direkte turn-off for mit og sikkert også dit vedkommende da det kræver en computer der står tændt (old tech...suk). NAS bliver mere og mere udbredt i hjemmene så der vil Boxee helt klart opfylde dine behov :)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 11:06

@basco: Jeg har faktisk haft kigget lidt på WD Powerline. Skal den være koblet direkte fra væggen til WD TV? Jeg har nemlig kun en stikkontakt ved mit tv, som skal give strøm til TV, PS3, DVD og WD TV.

 

@pettrucci: Mine overvejelser er nu nærmere WD TV Live eller Boxee Box, så jeg opretter en tråd med denne overskrift :)

Til top
basco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-September-2005
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 13:50
du skal bare sætte den til din strømskinne sammen med alt det andet hifi-udstyr du har og så 1 netværkskabel fra powerline boksen over i WD TV, så er du kørende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu