recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 23:36
Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.

Jeg har for nogle dage siden prøvet at finde ud af hvad der sker ved at køre en "Opdatering af kanalliste". Der skete det at alle kanaler, også min Favoritliste, forsvandt. Jeg tør slet ikke forsøge igen. Det kan vel ikke være meningen at en opdatering af kanallisten skal slette de kanaler man allerede har?


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.


 
sådan   Big smile
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Hurra, det er lykkedes! Kanalerne ligger i den rigtige orden. Der er kun de kanaler der skal være. Der er TV Guide. Jeg anvendte Finland, Helsinki, på mit Panasonic V10E.

Bulk provokerede mig til at gøre endnu et forsøg, selv om jeg 2 gange tidligere i dag har prøvet psk's opskrift,  både med Sverige og Finland, Helsinki. Et eller andet må desværre være smuttet, for jeg ved at jeg i begge forsøg indtastede mit netværksnummer og brugte Fuld søgning.

Jeg har for nogle dage siden prøvet at finde ud af hvad der sker ved at køre en "Opdatering af kanalliste". Der skete det at alle kanaler, også min Favoritliste, forsvandt. Jeg tør slet ikke forsøge igen. Det kan vel ikke være meningen at en opdatering af kanallisten skal slette de kanaler man allerede har?


 
Det var godt.
 
Kunne heller ikke forstå at der skulle være forskel på metoden ved Panasonic tv som er ens.
Mvh. psk
Til top
cato Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 14:43
Har et Panasonic tx-p42s10E

Har lige prøvet Sverige og Finland, men det virker ikke desværre, bor på kbh V.

Ham som i denne tråd gerne vil klage, det lyder spændende tænker også på at klage over ens guide ikke virker. Men det jo svært at finde ud af hvem som har ansvaret panasonic eller yousee?

Måske man skulle lave en fælles klage så vi måske står stærkere?

Det er virkeligt for dårligt at epg'en ikke virker...
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Har et Panasonic tx-p42s10E
Har lige prøvet Sverige og Finland, men det virker ikke desværre, bor på kbh V. ...
Det er virkeligt for dårligt at epg'en ikke virker...


Vær fortrøstningsfuld! Det skal nok lykkes også for dig.

Hvis du med Sverige eller Finland som land ikke har EPG, må jeg tro at du foreløbig kun har fundet analoge kanaler.

Mit råd er: Følg nøje den opskrift, psk i går angav i denne tråd side 8. Jeg gengiver punkterne kort nedenfor. Hvis du allerede har valgt Finland, kan du starte i punkt 4:
  1. Gå tilbage til Fabriksindstillinger og sluk for tv'et.
  2. Tænd for tv'et og vælg dansk som sprog og Finland, Helsinki som land.
  3. Den første automatiske kanalsøgning resulterer kun i analoge kanaler. Du kan afbryde søgningen ved Exit.
  4. Klik nu på input-tasten TV og vælg DVB-C.
  5. Gå ind i Menu, Indstilling, DVB-C indstillingsmenu, Autosøgning.
  6. Vælg nu "Alle kanaler" eller "Gratis kanaler".
  7. Vælg Fuld søgning (Hurtig dur ikke).
  8. Spring forbi punkterne Frekvens og Symbolrate. De skal forblive "Automatisk".
  9. Indtast dit netværksnummer og tryk OK.
  10. Vent til søgningen er helt færdig. Det kan tage 10 minutter.
  11. Ret Sprog og Tidszone, som anført af psk.
  12. Meld tilbage!
Nov. 2011: Der anvendes nu landsdækkende netværksnummer 100.




Redigeret af Vilhelm - 27-November-2011 kl. 11:14
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Har et Panasonic tx-p42s10E

Har lige prøvet Sverige og Finland, men det virker ikke desværre, bor på kbh V.

Ham som i denne tråd gerne vil klage, det lyder spændende tænker også på at klage over ens guide ikke virker. Men det jo svært at finde ud af hvem som har ansvaret panasonic eller yousee?

Måske man skulle lave en fælles klage så vi måske står stærkere?

Det er virkeligt for dårligt at epg'en ikke virker...
 
lyder mærkeligt det ikke skulle virke hos dig .  Sikker på du gør som beskrevet i denne tråd ?


Redigeret af bulk - 15-December-2010 kl. 18:14
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 20:18

Til jer som prøver min guide på side 9.

Det virker kun med Finland, for der starter DVB-C søgningen med det samme efter indtastning af netværksid og tryk på OK.
Ved Sverige starter en søgning efter netværksid, selv om man lige har tastet det, og så finder tv'et kun id = 0.
Husk desuden at det SKAL vare en FULD søgning ikke en hurtig.
 
Jeg håber at dem der prøver at følge guiden gør som jeg har skrevet punkt for punkt, ellers er det lidt træls at bruge tid på at skrive den her.
 
Er der nogen som finder fejl i guiden eller finder ud af at deres Panasonic model skal "ordnes" på en anden måde, så skriv det endelig så andre kan få glæde af det.
Mvh. psk
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 20:42
Ang. det at jeg vil klage over problemet, skal man huske at man har 2 års reklamationsret.
 
Da jeg købte mit tv blev det solgt som "Dansk model" og jeg blev ikke gjort opmærksom på at det ikke var sikkert at alle DVB-C funktioner virkede og heller ikke da jeg 1. gang klagede over det til forhandleren, umidelbart efter købet.
 
Er det under 2 år siden at I har købt jeres tv, og I mener at I ikke har fået de korekte oplysninger før købet, så klag til forhandleren, hvis det ikke giver noget resultat er næste skrit Forbrugerrådet og i sidste ende Forbrugerombudsmanden.
Til sidstnævnte kan det måske være en fordel hvis vi er mange som klager samtidigt.
Det er vigtigt at man har klaget til forhandleren inden for de 2 års reklamationsret for at der kan blive en sag, uanset om tv'et er købt online eller i fysisk butik, så bare få skrevet til dem og gem alle mails/breve som dokumentation.
Der er f.eks. lige truffet afgørelse til fordel for de forbrugere som ikke har fået at vide at de danske kanaler ville forsvinde efter 2012 hvis de købte et tv uden Mpeg.
 
Mvh. psk
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 22:20
 
HVORFOR BRUGER I  IKKE BARE FINLAND/HELSINKI  Question  
 
DET ER JO IKKE SVÆRERE  ... Thumbs Up
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 22:46
 
Fandt en gammel tråd , kan se at panasonic godt kender svaret  ..  se på side 1 nederst i tråden ..
 
 
men god fornøjelse med din klagesag psk 


Redigeret af bulk - 15-December-2010 kl. 22:47
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:


Ham som i denne tråd gerne vil klage, det lyder spændende tænker også på at klage over ens guide ikke virker. Men det jo svært at finde ud af hvem som har ansvaret panasonic eller yousee?

Faktum er ihvertfald, at Panasonic vist er det eneste mærke, der har problemet. Det peger jo ikke ligefrem i retning af at det er YouSee's ansvar.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
cato Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 22:56
Hej Mon jeg kan løse mit problem med epg'en hvis jeg køber et CA modul til at sætte ind bag fjernsynet? jeg har et panasonic tx-p42s10e.
Har hørt i denne tråd eller en anden at det så virker?

MVH

Lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu