recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:

Hej Mon jeg kan løse mit problem med epg'en hvis jeg køber et CA modul til at sætte ind bag fjernsynet? jeg har et panasonic tx-p42s10e.
Har hørt i denne tråd eller en anden at det så virker?

MVH

Lars
 
følg guiden på side 5 ...  den virker ihvertfald her
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af cato cato skrev:


Ham som i denne tråd gerne vil klage, det lyder spændende tænker også på at klage over ens guide ikke virker. Men det jo svært at finde ud af hvem som har ansvaret panasonic eller yousee?

Faktum er ihvertfald, at Panasonic vist er det eneste mærke, der har problemet. Det peger jo ikke ligefrem i retning af at det er YouSee's ansvar.
 
Nej det er så ikke det eneste mærke.   Desuden virker panasonics fint når du vælger finland/helsinki og laver fuld scan og netværks id (dit område) ..   
 
Men noget må yousee have lavet om på, for sidste år (2009) der virkede det nemlig helt fint med sverige som land.  Men det gør det så ikke længere.
 
 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Nej det er så ikke det eneste mærke.   Desuden virker panasonics fint når du vælger finland/helsinki og laver fuld scan og netværks id (dit område) ..    

Hvilket jo bare understreger, at det er Panasonics måde at gøre tingene på, der er tåbelig. Når det kan bringes til at virke, så må YouSee jo sende det nødvendige ud.
Der skal nok være enkelt mærker, der også har problemer. De store mærker så som Samsung (nyere modeller), Sony og Philips kræver jo ikke mærkelige procedurer og billigmærker som Prosonic  og UMC heller ikke.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 01:33
Hej Bulk!

Situationen i 2009 var en anden. Hvis man som jeg blot valgte Sverige eller Finland første gang man tændte for sit tv, fik man automatisk sine kanaler i den rigtige orden og 7-dages guide.

(Manglende undertekster på TV 2 kan kun have været et problem for få, og det er bedst at lade det problem ligge, da det ikke spiller nogen rolle i denne tråd).

Kanalsøgning nu er mere besværlig og anderledes end anført i manualerne. Sverige dur ikke, og Finland-løsningen kan kun gennemføres på én bestemt måde, og fx har Cato endnu ikke fundet ud af det, selv om både psk og jeg har skrevet detaljeret om det. Et Ca-modul, som han nu spørger om, vil naturligvis ikke hjælpe.

Jeg mener at det er uklart om det er YouSee eller Panasonic der har problemet. For tidligere virkede Sverige eller Finland i første hug, så YouSee har ændret i sine data i forhold til tidligere.
Men det kan være at det er Panasonic, der ikke har leveret tv der lever op til de NorDig-standarder, der gælder for tv på det nordiske marked. I øvrigt tyder meget på at Panasonic Danmark har givet helt tosset kundervejledning både i 2009 og nu i nov.-dec. 2010.


Redigeret af Vilhelm - 16-December-2010 kl. 01:44
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 08:06
Jeg vil stadig mene Panasonic burde kunne fikse det med en ny firmware.
Men det kan jo være de ikke bruger mere tid på "gamle" tv.
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 10:22
Ja det virker med Finland, men grunden til at jeg vil klage og mener at andre også bør gøre det, er fordi jeg mener at det ikke er ok at sælge vare som værende tilpasset det danske marked når de ikke er det.
Jeg havde inden jeg valgte Panasonic et Philips på prøve og der virkede alt 100% og det gjorde det så vidt jeg ved også med Samsung tv som var godkendt til Danmark.
Man kan her i tråden selv se hvor mange problemer det har givet, og som I kan se i beskeden fra YouSee er Panasonic ligeglade og det er bare ikke ok!
Jeg har bevist handlet ved en dansk webshop som, i følge dem selv, ikke handlede med paralelimport, netop for af undgå alt dette bøvl.
Bag på tv'et står der faktisk også DVB-C for Sverige og Finland men ikke Danmark, så der helt klart tale om villedning af forbrugeren.
 


Redigeret af psk - 16-December-2010 kl. 13:16
Mvh. psk
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Jeg vil stadig mene Panasonic burde kunne fikse det med en ny firmware.
Men det kan jo være de ikke bruger mere tid på "gamle" tv.
Jeg vil også mene at en firmware update kunne løse problemet, Panasonic kan måske bruge den del som har med DVB-C modtagelsen at gøre fra deres nye modeller.
Mvh. psk
Til top
wolffbrix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 21:44
Har lige brugt Vilhelms guide på et TX-P46S10e og det virker perfekt meed undertekster på tv2 og med EPG Smile

Kanalerne er gået tilbage til 1,2,3, og er ikke længere 1020 for DR1 Tongue

Alt i alt en perfekt oplevelse.

/Michael
Til top
Uffeand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 19:19
Hermed en tak til Wilhelm for hans guide til Panasonic fjernsyn. Inden jeg læste din guide, troede jeg at DVB-C tuneren var stået af.
Mvh.

Uffe
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 20:46

Ikke for at gå i små sko, men jeg er lidt ked af at Wilhelm får alle roserne for at have lavet en kortfattel udgave af den guide som jeg lavede på side 8. (Jeg har set at han henviser til sin kilde, dog skriver han side 9 men dfet er altså side 8).

Har netop lavet den lange "punkt for punkt guide" da jeg kunne se, at de forskellige kommentarer og instrukser her i tråden skabte lidt forviring hos dem som ikke var så rutineret i deres tv's menu.
 
Det er selvfølgelig fint at få opsumeret de væsentlige punkter, men kan man ud fra dem ikke få det til at virke, så følg guiden på side 8, det virker.
 
Hermed skal det selvfølgelig også være sagt at det da heller ikke var mig som i første omgang fandt ud af at prøve med Finland.
Og det er rart at se at forumet opfylder sit formål med at vi kan hjælpe hinanden.


Redigeret af psk - 01-April-2011 kl. 13:14
Mvh. psk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu