recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 21:57
Jeg har fået samme problem med YouSee, som andre i tråden her efter d. 29. november 2010, hvor der var en kanalomlægning hos YouSee.

Derudover er der kommet regelmæssige signaludfald på DR1, DR2 og TV2, som alle ligger på samme frekvens: 378 MHz (ikke 210, 203 m.v. som YouSee skriver på deres hjemmeside). Andre frekvenser har ikke udfald.

Jeg bor på Frederiksberg C og skal benytte Netværks-ID 151, som ikke kan findes på normal vis efter YouSee's kanalomlægning.

Løsningsforslaget, der er præsenteret her i tråden af YouSee fungerer som sagt ikke af flere årsager:

1) Der er ingen programguide
2) Der er stadig regelmæssige udfald på DR1, DR2 og TV2.
3) Ved efterfølgende kanalopdateringer skal man begynde forfra
4) Kanalerne ligger hulter til bulter og der forefindes en masse blanke regionalstationer

-
FYI, min udbyder står som "Actual" på listen. Jeg benytter et Panasonic TX-P50V10E købt hos Panasonic Center i 2009.

Redigeret af lagerfeldt - 11-December-2010 kl. 22:50
-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Jeg har fået samme problem med YouSee, som andre i tråden her efter d. 29. november 2010, hvor der var en kanalomlægning hos YouSee.
Derudover er der kommet regelmæssige signaludfald på DR1, DR2 og TV2, som alle ligger på samme frekvens: 378 MHz (ikke 210, 203 m.v. som YouSee skriver på deres hjemmeside). Andre frekvenser har ikke udfald.
Jeg bor på Frederiksberg C og skal benytte Netværks-ID 151, som ikke kan findes på normal vis efter YouSee's kanalomlægning.
Løsningsforslaget, der er præsenteret her i tråden fungerer som sagt ikke af flere årsager:
1) Der er ingen programguide
2) Der er stadig regelmæssige udfald på DR1, DR2 og TV2.
3) Ved efterfølgende kanalopdateringer skal man begynde forfra
4) Kanalerne ligger hulter til bulter....

Velkommen til Recordere Forum!
Du nævner frekvenserne 210, 203 m.v. Det er de analoge kanalers frekvenser. YouSee angiver ikke i sin kanaloversigt de digitale kanalers frekvenser.

Men det er rigtigt at de digitale udgaver af DR1, DR2 og TV2 ligger på 378 MHZ i netværksområdet 151, som jeg også hører til. Jeg kender ikke noget til udfald på disse kanaler, og andre i denne tråd har heller ikke nævnt det. Det kan skyldes et dårligt antennekabel - I hvert fald tror jeg ikke at udfaldene har noget at gøre med den måde kanalsøgningen er foregået på. Dog, måske har din kanalsøgning givet dig dubletter af DR1, DR2 og TV2 på andre frekvenser hvor kanalerne ikke har signal, uden at du er opmærksom på det?

Har du forsøgt med Sverige? Jeg har V10E, og med Sverige har jeg TV Guide.


Redigeret af Vilhelm - 11-December-2010 kl. 23:22
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 00:42
Ok, ja det forklarer så diskrepansen på frekvensoplysninger, tak.

Citér Det kan skyldes et dårligt antennekabel

Det virker ikke sandsynligt, at det er her fejlen med udfaldene findes.

1) Jeg har aldrig tidligere haft udfald. Udfaldene opstod først efter kanalomlægningen d. 29/11.
2) Alle andre kanaler virker perfekt, det er således kun DR1, DR2 og TV2 (alle på netop 378 MHz)
3) Jeg har fuld signalstyrke og kvalitet (10/10) for pludselig at få kortvarige, periodiske udfald på kun disse kanaler.

Hvor lå DR1, DR2 og TV2 rent frekvensmæssigt før omlægningen? Hvis de er flyttet i denne forbindelse vil det sandsynliggøre at frekvensskiftet er den afgørende faktor for udfaldene. Om antennekablets kvalitet spiller ind i forbindelse med et sådan frekvensskifte skal jeg ikke kunne sige, men af ovenstående årsager virker det ikke plausibelt med mindre 378 MHz skulle være et specielt følsomt område. Men så lægger man vel ikke netop DR1, DR2 og TV2 dér.

Citér Dog, måske har din kanalsøgning givet dig dubletter af DR1, DR2 og TV2 på andre frekvenser hvor kanalerne ikke har signal, uden at du er opmærksom på det?

Den forstod jeg ikke?

Jeg har ingen dubletter udover TV2 Nabo. Dog en masse regionalkanaler som ikke har signal/indhold.

Citér Har du forsøgt med Sverige? Jeg har V10E, og med Sverige har jeg TV Guide.

Jeg har oprindeligt (siden 2009) haft den kørende som Sverige netop for at få EPG. Efter kanalomlægningen er jeg nødt til at skifte til Finland af uvisse årsager.



Redigeret af lagerfeldt - 12-December-2010 kl. 00:47
-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 10:17
Udfald og pixeleringer af kanaler på samme frekvens kan skyldes dårligt antennekabel, men kan det udelukkes, må du vist fejlmelde hos YouSee. Både nu og før kanalomlægningen ligger DR1, DR2, TV2, TV2 Nabo og Hovedstaden/Tegnsprogskanalen  på 378 MHz. Har du udfald på alle disse kanaler? DR1 og DR2 blev før omlægningen også sendt på 538 MHz. Disse 2 kanaler havde jeg efter omlægningen 30. nov. som dubletter uden signal, men ved senere kanalsøgning er de forsvundet.

Sverige/Finland: Vi har begge Panasonic V10E. Jeg bruger Sverige og har TV Guide. Det der er ændret, er at søgningen er kompliceret, og at søgeresultatet er rodet og med kanaler uden for ens område (uden signal).


Redigeret af Vilhelm - 12-December-2010 kl. 11:48
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 15:33
Der er ingen pixelering. Som sagt 10/10 i kvalitet pånær disse totale udfald periodisk. Alle andre kanaler er perfekte og har hverken pixelering eller udfald.

Ja, jeg har udfald på kun DR1, DR2, TV2, TV2 Nabo (og sikkert også Hovedstaden/Tegnsprogskanalen, som jeg ikke har checket), som alle ligger på 378 Mhz.

Da det som sagt opstod efter kanalomlægningen d. 29. så må der være en sammenhæng.

-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 16:04
Fejlmeld til YouSee, Lagerfeldt.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 16:14
Jeps :-)
-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 21:44
Jeg har i dag været forbi Sommer A/S Panasonic Center i Rødovre.

Jeg fik en guide der hedder "Yousee Kabel TV guide Til Panasonic 10 Series".

Jeg har fulgt guiden punkt for punkt, men det virker ikke som beskrevet. Jeg prøvede at forklare sælgeren, at jeg var nødt til at vælge Finland og ikke Sverige, men han sagde at guiden altså virkede.

Andre som har modtaget denne guide? Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.
-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

..
Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.

Dette problem er beskrevet i denne tråd lige siden 18. november. Desværre synes Panasonic ikke at læse med. Kan du ikke kort skrive, hvad der står i den vejledning du har fået fat i?

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Jeg har i dag været forbi Sommer A/S Panasonic Center i Rødovre.

Jeg fik en guide der hedder "Yousee Kabel TV guide Til Panasonic 10 Series".

Jeg har fulgt guiden punkt for punkt, men det virker ikke som beskrevet. Jeg prøvede at forklare sælgeren, at jeg var nødt til at vælge Finland og ikke Sverige, men han sagde at guiden altså virkede.

Andre som har modtaget denne guide? Selvom jeg følger den insisterer mit TV på at vælge "0 Standardnetværk" og ikke ID 151, selvom dette er indtastet korrekt.
 
Jeg har selv valgt finland og det virker super !   mener jeg skrev på side 7 hvordan jeg gjorde det...
 
her er et par billeder af min tvguide lige nu, og så lige en uge fremme osse  Smile   det virker upåklageligt.
 
 
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 22:49
 
 
Det er på side 5 øverst .. fuldte Vilhelms råd og valgte finland ,, det virker perfekt som du kan se på billederne jeg postede lige før.
 
 
 


Redigeret af bulk - 13-December-2010 kl. 22:50
Til top
lagerfeldt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 00:39
Hvordan ligger dine kanaler når du vælger Finland? Hulter til bulter?
-
http://www.onlinemastering.dk/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu