recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guide på X10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGuide på X10

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
YouSeesupport Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 13:22
Hej alle igen,
 
Ifølge  Panasonic er det korrekt, at man ikke kan få guide når landevalget er Danmark.
Dette var konceptet i 2009.
Så konklusionen fra vores side er, ønsker man guide, så skal man bruge Sverige eller Finland som landevalg.
Er kanalerne ikke i den "rigtige" rækkefølge, anbefales det at man opretter en favoritliste på Tv´et, så får man det også lige som man vil have det (kanal mæssigt).
 
Vi kan desværre ikke hjælpe mere i denne sag.
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lagerfeldt lagerfeldt skrev:

Hvordan ligger dine kanaler når du vælger Finland? Hulter til bulter?
 
 
Nej det gør de ikke, min fandt dem sådan her .. 
 
dr
dr2
dr hd
dr k
tv2
zulu
tv2 charlie
tv3
tv3+
tv3+ hd
 
osv osv  .. Wink
 
man kan jo lave en favorit liste selv bagefter .. Wink   
 
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:26
Er det ikke noget Panasonic kunne fikse med en firmware update ?

Er nyere Panasonic fjernsyn blevet bedre på dette område ?
Og i så fald, hvilke modeller skal man så gå efter ?
Jeg tænker mere på om man i fremtiden stadig skal anbefale Panasonic til venner og familie.
Jeg ved jo godt hvem der kommer til at hænge på den når det ikke virker som den skal ;)
Panasonic TX-P50ST50Y
openElec 5.08 på Lenovo M83 tiny
Yamaha RX-V473
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:35

Jeg har samme problem på et X10Y.

 
Panasonic's løsning dur ikke, som tidligere beskrevet er der ingen EPG overhovedet. Det mener de åbenbart selv er godt nok.

Land = Sverige giver, som tidligere beskrevet EPG, men tilfældig programrækkefølge startende fra nr. 1000 og op, samt tomme programmer fra andre regioner. Det er noget rod.

Som andre har oplevet, på div. andre 10 modeller, så virker Finland, se bla. side 5 og 7.

 

Jeg har lavet en lille "punkt for punkt -guide", som i hvert fald virker på X10Y i min antenneforening (Nyborg, netværks-id = 421)

 

Nulstil til fabrik indstilling:

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg System

Vælg Fabriksindstilling

Tryk OK tre gange

Sluk for tv'et med knappen på fronten af tv'et når det står på skærmen.

Alt er nu slettet.

 

Indstilling af tv og søgning af programmer:

Vælg Dansk

Vælg Finland

Vælg Helsinki

Spring autosøgning af DVB-C programmer over ved at trykke EXIT

DVB-T og analog søgning kan også skippes ved at trykke EXIT, hvis man ønsker det.

Vælg Hjemme

Der er nu kun analoge programmer eller Tv'et skriver at der ikke er nogen kanaler (hvis du sprang begge søgninger over).

Tryk på TV og vælg DVB-C

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg DVB-C indstillingsmenu

Vælg Autosøgning

Kanalvalg = Alle kanaler eller Gratis kanaler, alt efter hvad du vil have

Søgning = Fuld

Frekvens = Automatisk

Symbol-rate = Automatisk

Ved Netværks ID skal du manuelt indtaste det som passer til din antenneforening/område

Tryk OK

Når tv'et er færdig med at søge ligger alle programmer i den rigtige rækkefølge og 7 dages EPG virker også.

 

Indstil Sprog:

Tryk MENU

Vælg Indstilling

Vælg Sprog

Skærmmenusprog er allerede Dansk

Vælg de Lyd-, Undertekst- og Tekst-tv- sprog som du ønsker

 

Indstil Tidszonen:

Vælg Andre indstillinger

Vælg Tidszone = GMT+1

Husk selv at indstille til sommertid ved at vælge GMT+2


Redigeret af psk - 01-April-2011 kl. 14:13
Mvh. psk
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Er det ikke noget Panasonic kunne fikse med en firmware update ?

Er nyere Panasonic fjernsyn blevet bedre på dette område ?
Og i så fald, hvilke modeller skal man så gå efter ?
Jeg tænker mere på om man i fremtiden stadig skal anbefale Panasonic til venner og familie.
Jeg ved jo godt hvem der kommer til at hænge på den når det ikke virker som den skal ;)
 
Hvis man har YouSee kan man her se om et bestemt tv er godkendt af YouSee til at virke korrekt med deres systemer.
 
Mvh. psk
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:47
Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af YouSeesupport YouSeesupport skrev:

Hej alle igen,
 
Ifølge  Panasonic er det korrekt, at man ikke kan få guide når landevalget er Danmark.
Dette var konceptet i 2009.
Så konklusionen fra vores side er, ønsker man guide, så skal man bruge Sverige eller Finland som landevalg.
Er kanalerne ikke i den "rigtige" rækkefølge, anbefales det at man opretter en favoritliste på Tv´et, så får man det også lige som man vil have det (kanal mæssigt).
 
Vi kan desværre ikke hjælpe mere i denne sag.

Men vi har jo ikke fået nogen forklaring på, hvorfor tidligere automatisk opsætning og efterfølgende autosøgning ikke længere fungerer i henhold til Panasonic's brugervejledning. Problemet er først dukket op i november måned i år. Der kan kun tænkes én forklaring: YouSee har ændret noget i de data der sendes for at opnå en enkel og vellykket kanalsøgning. Da jeg fik mit Panasonic V10E for et år siden, vidste jeg at jeg skulle vælge Sverige, og i løbet af 3 minutter havde en automatisk DVB-C-søgning givet mig mine kanaler i YouSee's kanalnummerorden og med en velfungerende TV Guide. Tv'et var derefter klar til brug.

Både Panasonic og YouSee synes at ville smutte ud af denne sag uden at give en forklaring og uden at påtage sig et ansvar.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.
 
Har du indtastet netværks-id manuelt, når du prøver med Finland?
Jeg har prøvet at lade det være Automatisk og så fik jeg samme resultat som ved Sverige.
Mvh. psk
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 21:57
Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.

Redigeret af Vilhelm - 14-December-2010 kl. 21:58
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
psk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2010
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.
 
Det er en skam.
 
Desuden er jeg meget enig i din mening om Panasonic og YouSee.
 
Da jeg købte mit tv stod der ikke noget om at man ikke kunne forvente at alle DVB-C funktioner ville fungere. Da jeg gjorde opmerksom på problemerne fik jeg faktisk oplyst at tv'et var godkendt til Danmark, og at det nok ver YouSee der ikke gav mig de oplysninger jeg skulle bruge eller at det var mig der ikke kunne finde ud af det.
 
Jeg vil gøre brug af min 2 års reklamationsret og se hvad der sker.
Mvh. psk
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak til psk! Det er meget prisværdigt at du gør det arbejde, som man i en sådan sag synes Panasonic kundeservice skulle påtage sig. Men Panasonic har holdt sig tilbage og har endda over for sine kunder foreslået en dødssyg metode med Danmark som land og uden TV Guide.

For mit vedkommende, med Panasonic V10E, giver den anviste medode, hvad enten Sverige eller Finland vælges som land, en hulter-til-bulter uorden på kanalerne og med hen ved 25 tv- og radiokanaler som slet ikke skulle være der. Men TV-Guiden har jeg.
 
mærkeligt her hos mig kom de ikke i "hulter til bulter" , den har fundet hele fuldpakken hos mig..
 


Redigeret af bulk - 14-December-2010 kl. 22:59
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af psk psk skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Ja, jeg har indtastet netværks-id manuelt, både ved søgning med Sverige og med Finland som land.
 
Det er en skam.
 
Desuden er jeg meget enig i din mening om Panasonic og YouSee.
 
Da jeg købte mit tv stod der ikke noget om at man ikke kunne forvente at alle DVB-C funktioner ville fungere. Da jeg gjorde opmerksom på problemerne fik jeg faktisk oplyst at tv'et var godkendt til Danmark, og at det nok ver YouSee der ikke gav mig de oplysninger jeg skulle bruge eller at det var mig der ikke kunne finde ud af det.
 
Jeg vil gøre brug af min 2 års reklamationsret og se hvad der sker.
 
kunne du ikke få det til at virke med finland og helsinki og dit netværksid ?   det har vi andre i tråden jo kunne
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu