recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:


Jeg tror det er en software fejl. Hvorfor er der intet ved 60hz(120hz), men kun 50hz(100hz) og 24hz (96hz) er jo tæt på de 100hz. Man skulle mene at billedbehandlingen har mere tid til at blande farverne korrekt, og der med mindre banding fejl ved 50hz end ved 60hz. Men det er jo lige omvendt, og det hænger ikke sammen. Panelet er endda så hurtig at det kan køre 3D 120hz uden fejl. Så det kan ikke være den fysiske hardware den er gal med.
En lille men vigtig detalje er, at 60[Hz] input-signaler ikke afvikles ved 120[Hz] - kun ved 60[Hz]. Derfor er der mere tid til at iterere sig frem til den ønskede farvenuance ved 60[Hz]-signaler.
 
Så vidt jeg husker kommer Rasmus Larsen (flatpanels.dk) i sin anmeldelse, at TV'et har lidt problemer med mørke nuancer, hvilket kan medføre banding. Men det man oplever, som ligner banding, ved panoreringer og bevægelse i billedet, kaldes normalt false contouring. Man kan spotte false contouring ved at sætte afspilningen på pause, når man ser fænomenet. Hvis det ikke ses i still-billedet, er det false contouring - ellers er det banding.
 
Sub-field-drive-algoritmen (som er den metode, der bruges til at blande farverne og iøvrigt anvendes i marketingøjemed som de "600[Hz]") må være afgørende for begge fænomomener. Det er ganske muligt, at denne low-level-software findes på et board i TV'et, som ikke lader sig firmware-opdatere på gængs vis - det kan kun Panasonic svare på.


Redigeret af bantam - 23-December-2010 kl. 12:34
/lars
Til top
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 11:40
Vises koncerten muligvis i 60 hz, måske? Og derfor ingen problemer... Som jeg forstår kritikken på AVForums, så mener man, at billedebehandlingen er væsentlig bedre i 60 hz, hvilket formentlig er rettet mod det amerikanske marked. Nogle foreslog/påstod, at Panasonic lidt havde syltet det europæiske marked ved kun at optimere tv'et til 60 hz og "glemt" 50 hz.
 
 


Redigeret af maskus - 23-December-2010 kl. 11:43
Martin Kusk
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 09:22
Jimmi: har du ikke mulighed for noget alm tv signal på dit tv eller noget andet 50hz signal også? Kunne været rart at finde ud af om EA modellen også har fejlen.

Jeg tror det er en software fejl. Hvorfor er der intet ved 60hz(120hz), men kun 50hz(100hz) og 24hz (96hz) er jo tæt på de 100hz. Man skulle mene at billedbehandlingen har mere tid til at blande farverne korrekt, og der med mindre banding fejl ved 50hz end ved 60hz. Men det er jo lige omvendt, og det hænger ikke sammen. Panelet er endda så hurtig at det kan køre 3D 120hz uden fejl. Så det kan ikke være den fysiske hardware den er gal med.

LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Jimmi Jappe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:57
Er problemet kun på tv kanaler eller oplever i det også på blu-ray? jeg har set lidt forskellige koncert blu-rays og det oplever jeg ihvertfald ikke problemer med banding i hudfarve og jeg har IFC/24p smooth film slået fra. Gad stadig godt vide hvad forekellen på E og EA modellen er udover den nyere firmware 2.601
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g


Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:44
På min G20 er der ingen forskel på om det er den interne tuner eller YouSee boksen billedet kommer fra, der er den sammen banding.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:33
Jeg havde samme fejl via Yousee boksen. Så desvære er fejlen nok i hardwaren
Til top
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 07:40
ok, jeg havde ellers lige udset tuneren som lidt af problemet, da jeg syntes er mest synligt ved tv-programmer. Jeg har det fint nok med bandingen ved lys fra billygter osv, men kan godt blive lidt irriteret ved bandingen på huden. Dog har jeg oplevet, at grøn er lidt overdrevet i farveblandingen i huden, især når man ser programmer, hvor mennesker står omgivet af mørke, så har skruet ned for den grønne farve; samt taget lidt af farvetemperaturen; måske hjælper det lidt - men det afhænger af tilvænning og øjnene, som ser.
Martin Kusk
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 23:57
Hjælper ikke desværre.
Til top
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 23:42
Man kunne prøve med en extern tuner tilsluttet til tv'et? Og se om det muligvis er tuneren der giver den lidt kraftigere banding ved tv-signalet... Nogen, der har en tuner liggende, og kan prøve det? Har selv 50G20 og ja, der er banding på... Mest ved Tv-kigning.
 
Mk
Martin Kusk
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hej Carsten!

Hvad skal vi dog gøre ved det? Har du mailet til Panasonic om problemet?

 
Tja, ovre på det engelske AVForum er der en kæmpe tråd om problemet, og det kom så vidt at en derovrefra holdte et møde med nogle 'officials' fra Panasonic, hvis jeg husker rigtigt, og konklusionen var at de vistnok anerkendte at der var et mindre problem, men det var ikke noget der kunne rettes med en software opdatering, da problem er hardware relateret, og at der desuden ikke eksisterer et "perfekt" tv.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:04

Har et 50G20 med nøjagtigt samme problem og med mindre det bliver bedre med en firmware opdatering, så er det mit sidste Panasonic TV (Mit nuværende er det 4. Panasonic plasma jeg ejer)




Redigeret af mjohansen - 22-December-2010 kl. 13:04
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:37
Mit gamle Panasonic 42 PZ800 havde ikke problemet overhovedet! Nok derfor jeg så hurtig lagde mærke til det på VT20'eren.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu