recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKalder alle Panasonic TX-P50VT20E ejere!!

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
Jimmi Jappe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Der fulgte også wifi dongle med til mit.

Gad vide, hvorfor der er kommet en ny version? EA og nyt firmware, hvad mon de har rettet/tilføjet i EA udgaven... hmmm
Jimmi, din skulle vel ikke have fået 2D-3D konvertering(Viera Tools(remote) - > 3D -> 3D-input format), ligesom 46" udgaven?

Ja det er en godt spørgsmål hvad foreskellen er foruden nyere firmware, men noget må der da være ellers kunne de da bare have udgivet den 2.6 til E modellen som en opdatering men de har de jo ikke gjort.
Med hensyn til 2D-3D konvertering så er det ikke tilføjet på EA modellen.
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g


Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 09:17
hej. hvordan er 2d-3d konverterings billedet, og er det teknisk muligt at vt 20 via en opdatering kan vise det. har selv vt 20 og er godt tilfreds.

Ole Hansen
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 00:26
Hej gposch
 
Det lyder til at du og jeg er ligeså irriteret og skuffet over denne "banding", som jeg heller ikke bare kan prøve ikke at lægge mærke til.
Det er nået så vidt at jeg har slået IFC til permanent når jeg ser alm. tv. Men som det ellers bliver antydet, så oplever jeg ikke at det udelukkende kun er på 50hz kilder at der er kraftig banding. På Xboxen og i blu rays er det, det samme.
Fx hvis man på Xboxens dashboard manøvrerer hurtigt fra den ene ende til den anden af de forskellige slides, eller i en film som Sherlock Holmes, som ifølge flere anmeldelser ikke er plaget af banding, oplever jeg det.
 
Jeg har også denne lidt underlige fornemmelse i maven. Når man har brugt så mange penge, er det skuffende at tvet er plaget af sådan en stor fejl. Tilmed synes jeg at det er uforståeligt at dem der har anmeldt tvet ikke har kunne se fænomenet. Ikke at jeg giver dem nogen "skyld" eller noget som helst, det er bare underligt at rutinerede anmeldere ikke har kunne opleve at der var noget galt.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 10:56
Hej Carsten!

Hvad skal vi dog gøre ved det? Har du mailet til Panasonic om problemet?

Det har jeg gjort, men jeg fik bare et standard svar retur. Den lød bare på at jeg skulle prøve at slå IFC fra. Yeah right! Det er jo netop når IFC ER slået FRA, problemet er der. Tydelig bevis på Panasonic support ikke læser den fulde fejlbeskrivelse, men bare sender et standard svar. Jeg har svaret dem, at de burde undersøge problemet istedet for bare at sende standard svar ud.

Det der også undre mig, er at stort alle brugere herinde ikke vil indrømme/indse at deres kostbare investering af et ELLERS SUPER FEDT tv, har denne beskrevne skavank. 

Nu er jeg i en position, hvor jeg har mulighed for at teste flere VT20, V20 og GT20 og G20 eksemplarer, og de har ALLE samme fejl, ved 50hz(100Hz) og 24Hz(96Hz)med IFC slået fra. 

Ved 60Hz(120Hz) og IFC slået TIL(50Hz->60Hz(120Hz)) er der ingen problemer.

IFC = 24 Smooth Film ved afspilning 24Hz materiale.

Jeg ville ønske flere herinde ville komme ud af busken og indse problemet, så vi kan få Panasonic til at kigge på det. Også dig HOTHER!! NO OFFENSE! ;-)


Redigeret af gposch - 22-December-2010 kl. 10:58
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:31
Jeg har samme problem med mit 50v20.
Men jeg synes nu ikke det er et problem når jeg ser 1080/24p.
Men ved alm. tv kiggeri er det da et problem, ikke godt nok panasonic!
Jeg har en kammerat der har en samsung plasma 7 serie, ingen tegn på banding overhovedet.
Mit tidligere tv var et panasonic g10, der var problemet det samme.
 
Så hvis ikke panasonic får styr på elektroniken, bliver dette mit sidste pana skærm.
 
mvh.
axelrodi.
p.s
...GOD JUL Smile
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:37
Mit gamle Panasonic 42 PZ800 havde ikke problemet overhovedet! Nok derfor jeg så hurtig lagde mærke til det på VT20'eren.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:04

Har et 50G20 med nøjagtigt samme problem og med mindre det bliver bedre med en firmware opdatering, så er det mit sidste Panasonic TV (Mit nuværende er det 4. Panasonic plasma jeg ejer)




Redigeret af mjohansen - 22-December-2010 kl. 13:04
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hej Carsten!

Hvad skal vi dog gøre ved det? Har du mailet til Panasonic om problemet?

 
Tja, ovre på det engelske AVForum er der en kæmpe tråd om problemet, og det kom så vidt at en derovrefra holdte et møde med nogle 'officials' fra Panasonic, hvis jeg husker rigtigt, og konklusionen var at de vistnok anerkendte at der var et mindre problem, men det var ikke noget der kunne rettes med en software opdatering, da problem er hardware relateret, og at der desuden ikke eksisterer et "perfekt" tv.
Til top
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 23:42
Man kunne prøve med en extern tuner tilsluttet til tv'et? Og se om det muligvis er tuneren der giver den lidt kraftigere banding ved tv-signalet... Nogen, der har en tuner liggende, og kan prøve det? Har selv 50G20 og ja, der er banding på... Mest ved Tv-kigning.
 
Mk
Martin Kusk
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 23:57
Hjælper ikke desværre.
Til top
maskus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 07:40
ok, jeg havde ellers lige udset tuneren som lidt af problemet, da jeg syntes er mest synligt ved tv-programmer. Jeg har det fint nok med bandingen ved lys fra billygter osv, men kan godt blive lidt irriteret ved bandingen på huden. Dog har jeg oplevet, at grøn er lidt overdrevet i farveblandingen i huden, især når man ser programmer, hvor mennesker står omgivet af mørke, så har skruet ned for den grønne farve; samt taget lidt af farvetemperaturen; måske hjælper det lidt - men det afhænger af tilvænning og øjnene, som ser.
Martin Kusk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 08:33
Jeg havde samme fejl via Yousee boksen. Så desvære er fejlen nok i hardwaren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu