recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aiplay m.m. Hjælp mig !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAiplay m.m. Hjælp mig !!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Ok jeg opsumere lige :)
 
Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg gøre følgende :
 
Stue :
 
1 stk airport express sættes til stikkontakt og blir logget på min router - Dertil et lydkabel fra Airexpress til anlæggets aux/hvad man nu vælger - og så kan jeg afspille min musik fra min ipad/iphone og til anlægget ?
 
Hobbyrum :
 
Jeg køber 2 stk trådløse højtalere som blir sat til strøm og et lydkabel fra de trådløse højtalere til endnu en Airport express, som sættes til strøm og blir logget på min nuværende router. ? 
 
Der vil jeg så kunne høre min musik fra min ipad/ipone i hobbyrum også ? Og dertil i begge rum ?
 
 
Hvis dette er rigtigt .
 
Så kunne man egentlig også bare glemme alt om dette og så bare sætte et lydkabel fra Ipad til hifianlæg, så kan bare ikke flytte rundt på sin ipad. Det er faktisk bare det Airport expressen gør ( Kunne flytte rundt på sin ipad uden ledning ) ?
 

Igen korrekt. Men så kan du ikke ligge i sofaen og skifte musikken eller skrue op eller ned Wink

edit: sløjf lige sidste de sidste 5 ord. Du har vel en remote til anlægget? Embarrassed




Redigeret af Beanie - 01-December-2010 kl. 20:00
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:33
Ok jeg opsumere lige :)
 
Hvis jeg har forstået det rigtigt skal jeg gøre følgende :
 
Stue :
 
1 stk airport express sættes til stikkontakt og blir logget på min router - Dertil et lydkabel fra Airexpress til anlæggets aux/hvad man nu vælger - og så kan jeg afspille min musik fra min ipad/iphone og til anlægget ?
 
Hobbyrum :
 
Jeg køber 2 stk trådløse højtalere som blir sat til strøm og et lydkabel fra de trådløse højtalere til endnu en Airport express, som sættes til strøm og blir logget på min nuværende router. ? 
 
Der vil jeg så kunne høre min musik fra min ipad/ipone i hobbyrum også ? Og dertil i begge rum ?
 
 
Hvis dette er rigtigt .
 
Så kunne man egentlig også bare glemme alt om dette og så bare sætte et lydkabel fra Ipad til hifianlæg, så kan bare ikke flytte rundt på sin ipad. Det er faktisk bare det Airport expressen gør ( Kunne flytte rundt på sin ipad uden ledning ) ?
 
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2009
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:19
Har ikke lige læst det hele igennem - men har selv en del erfaring med det, så vil lige forklare hvordan det virker.

Den Airport Express kan oprette trådløs forbindelse, til din router. Det virker uden problemer overhovedet. 

Hvis du så vil have to Airport Express'er - sætter du også bare den til at koble sig til trådløst.

Når det hele så er sat op med hvilket trådløs netværk du vil på, hvad du vil kalde enheden og om du vil sætte printere til osv osv, kommer der ganske automatisk (det er jo Apple (; ), et ikon op i Itunes, hvor du så kan sætte dine Airport Express'er til at spille de forskellige steder. 

ELLER

Når det er sat op, kommer der, igen helt automatisk og uden opsætning, et ikon frem i Ipod funktionen på IP4/Ipad - hvor du kan sætte et stykke musik eller film på og så spiller det ud over anlægget. 

Lettere bliver det ikke! Håber du kan bruge det til noget.


Redigeret af Molbech - 01-December-2010 kl. 19:20
Til top
Molbech Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2009
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Se det fine svar fra jonaskp: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89411&title=ipad-apple-tv-hjtaler   

Bruger selv AirPlay via iPad (og iPhone) til en Airport Express med mini-to-optical digital Toslink audio kabel til forstærkeren og det virker rigtigt godt. ipad'en er en cool jukebox at ha' stående. Tjek evt. Store på Apple.dk.
 
 
 
Din opsætning gør at du kan ta din ipad med rundt omkring i huset ikke ? Altså at den overfører musikken trådløst til hifianlægget/airport express som er sat til anlæg ?

Jep - bruger det selv fra Iphone 4 til Airport Express. Det spiller Smile
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport
 
 
Jeg vil gerne have 2 trådløse højtalere hængende i mit hobbyrum Self med strøm til højtaler evt mulighed for at skrue ned og op på selve højtaleren, så det feks kan være højere i stuen end i hobbyrum, som kan afspille min musik fra det som jeg vælger på min ipad via itunes . Men skal disse trådløse højtalere bare sættes til strøm og så hvad ?
 
Jeg forstår ikke helt stadig hvad Airport expressen gør ? er det bare en router ?

 
 
1 spørgsmål mere til dit svar :
 
 
Airport skal jo have netværkskabel plugget ind .
 
Det vil altså sige jeg skal trække kabel fra min egen router til hobbyrum og kabel fra airport nummer 2 til min router ?
 
Hvorfor kan min router ikke logge på airport expressen ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:06
Express er egentlig en trådløs N-router (deraf den høje pris). Men den har muligheder for tilslutning af Printer (kun printer) via dens USB stik, samt audio-/linie ud. Enten analog eller digital(optisk).

Og ja, du kan justere lydstyrken uafhængigt.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Se det fine svar fra jonaskp: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89411&title=ipad-apple-tv-hjtaler   

Bruger selv AirPlay via iPad (og iPhone) til en Airport Express med mini-to-optical digital Toslink audio kabel til forstærkeren og det virker rigtigt godt. ipad'en er en cool jukebox at ha' stående. Tjek evt. Store på Apple.dk.
 
 
 
Din opsætning gør at du kan ta din ipad med rundt omkring i huset ikke ? Altså at den overfører musikken trådløst til hifianlægget/airport express som er sat til anlæg ?

Korrekt Wink
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Se det fine svar fra jonaskp: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89411&title=ipad-apple-tv-hjtaler   

Bruger selv AirPlay via iPad (og iPhone) til en Airport Express med mini-to-optical digital Toslink audio kabel til forstærkeren og det virker rigtigt godt. ipad'en er en cool jukebox at ha' stående. Tjek evt. Store på Apple.dk.
 
 
 
Din opsætning gør at du kan ta din ipad med rundt omkring i huset ikke ? Altså at den overfører musikken trådløst til hifianlægget/airport express som er sat til anlæg ?
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport
 
 
Jeg vil gerne have 2 trådløse højtalere hængende i mit hobbyrum Self med strøm til højtaler evt mulighed for at skrue ned og op på selve højtaleren, så det feks kan være højere i stuen end i hobbyrum, som kan afspille min musik fra det som jeg vælger på min ipad via itunes . Men skal disse trådløse højtalere bare sættes til strøm og så hvad ?
 
Jeg forstår ikke helt stadig hvad Airport expressen gør ? er det bare en router ?

Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 18:43
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med "trådløse højttalere", der skal i det mindste noget strøm til. Desuden noget liniesignal ind i dem.

For at opfylde dit krav ville jeg lave flg. investering: En airport Express til dit nuværende anlæg samt endnu en Airport med tilhørende aktive højtalere til dit hobbyrum. Feks. Mircopod: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemstilbud/pod-speakers-tilbud/scandyna_micropod-se-aktiv_hojttaler_solv_30155.htm

Denne løsning giver dig mulighed for afspilning fra enten iPhone eller iPad, på den ene eller begge Airport. Dette i synkron tilmed.


2 x 699,- + 2 x 899,- = 3196,- for hele "pakken"

PS. jeg har samme fremtidsplan, er dog kun nået til iPhone'n med en Airport

Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 18:22
Se det fine svar fra jonaskp: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89411&title=ipad-apple-tv-hjtaler   

Bruger selv AirPlay via iPad (og iPhone) til en Airport Express med mini-to-optical digital Toslink audio kabel til forstærkeren og det virker rigtigt godt. ipad'en er en cool jukebox at ha' stående. Tjek evt. Store på Apple.dk.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 17:58
for at du kan modtage noget som helst på dit anlæg skal du jo have en eller anden form for forbindelse fra dit alm netværk og over til den - ELLER hvis din modtager er airplay certificeret. Den eneste måde du pt kan gøre det på er at have en lille bitte computer med itunes koblet til dit anlæg og så afspille fra din ipad/ifon og bede den streame det til din itunes. - indtil der kommer en decideret adapter man kan koble direkte på anlægget. - der går nok et lille bitte stykke tid - men jeg er meget sikker på de kommer. :-)

Alternativet er selvfølgelig som du selv skriver at koble enten ipad eller ifon direkte på anlægget med noget tråd.

Du kunne selvfølgelig også have et par højttalere med ipod dock integreret og så afspille fra din ipad over på ifon der sidder i docken - meeeen :-) måske ikke lige det man har lyst til :-)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu