|
VHF antenner købes hvor? |
Besvar |
Forfatter | ||
renenielsen
Bruger Oprettet: 21-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 133 |
Emne: VHF antenner købes hvor? Sendt: 16-December-2010 kl. 21:54 |
|
Hej herinde
I forbindelse med at Sverige nu er begyndt at sende i DVB-T2, kunne jeg godt tænke mig at fange signalerne - og i den forbindelse er der også brug for VHF båndet, men hvor er det, man finder de antenner i disse dage, syntes jeg har kigget mig onkring - men alle steder finder jeg kun UHF. Så spørgsmålet til de kloge mennesker herinde er - hvor kan jeg få nogle VHF antenner? |
||
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580 Sony STR-DH520 Humax iCord Mini (HD+/Fransat) Apple TV3 (Rental) |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 16-December-2010 kl. 21:56 | |
Tja, det vil jo være nærliggende hos en antennemontør.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Sendt: 17-December-2010 kl. 05:36 | |
Tjaaa.
Der sendes ikke noget på VHF båndet i DK.
Så vidt jeg husker er en VHF antenne konstrueret til den kanal du skal modtage. Selv om du skulle være heldig at finde en VHF i danmark er det ikke sikkert at den kan fange den rigtige kanal. Jeg vil kigge på nogle svenske hjemmesider.
En anden mulighed er en aktiv antenne beregnet til det digitale signal. Jeg har selv en Tertek flagknop antenne. Den modtager også VHF. Den fanger fint det svenske signal. Har dog ikke prøvet med VHF endnu.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
Sendt: 17-December-2010 kl. 06:00 | |
Tag fat i antennelageret. Klaus |
||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Sendt: 17-December-2010 kl. 09:39 | |
Det var også et af de steder jeg ville (vil) starte. http://www.antennelageret.dk/ , Men du må besøge dem eller kontakte dem, for at høre nærmere.
Du kan fx også E-maile en internetshop, der allerede fører et bestemt mærke i UHF antenner og spørge, om de også vil levere en bestemt VHF model?
Du kan fx downloade fx Triax katalog (måske via triax.se siden) og se mulige modeller og deres parametre (størrelse, forstærkning)
http://www.lunex.dk har også VHF antenner.
I Region Hovedstaden skal du have en antenne der er god på kanal 10 og den skal monteres vandret. Du skal også samle signalerne fra din UHF og din VHF antenne.
Du bør vide at Danmark på hele Sjælland har ret til at sende på kanal 6 (MUX 8), men der er pt. ikke offentligt kendte planer om at starte mux8 (der er vist slet ingen aktuelle planer lige nu).
En sådan antenne skal nok ikke monteres meget skævt for også at modtage de lodrette DAB signaler (kanal 11-13) (hvis der ellers er nogen der tror på fortidslevningen DAB ?)
Lars
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |