recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dipol / Bipol / Tripol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDipol / Bipol / Tripol

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Mig bekendt er der ikke andre end MK Sound der laver tripoler.Jeg bruger deres SS150T knap en halv meter bag bagerste række i hjemmebioen.Tripol får virkelig højttaleren til at "forsvinde", så man ikke hører den direkte som lydkilden.Det er meget fremmende for virkelighedsillusionen.Al J.


Og det er netop det som gør tripole unike. Jeg har haft rigtig mange bagkanaler som bare ikke fungerede , men det har tripolene.......diffuse men samtidig meget detaljeret
Til top
rainboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2010
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:36
Tak for svar.

Jeg har ikke mulighed for at høre dem, så jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. De er jo desværre nok kun dipol/bipol, selvom nogle websites har skrevet tripol.

Er de virkelig komplet uegnede som baghøjttaler, og fungerer kun som sidehøjttaler?

Efter hvad jeg har læst på nettet har folk brugt dem som baghøjttaler og er glade, og de bliver også solgt med i MA 5.1 sæt, beregnet som baghøjttaler. Til gengæld skriver nogle også de er bedst i aflange rum o.lign, da de skal bruge væggene til at kaste lyden rundt.

Rent logisk synes jeg en diffus lyd vil være bedre som surround, istedet for 'almindelige' højttalere som skal peges mod den optimale lytteposition, hvor alle personer jo ikke kan sidde samtidig. Men det kan selvfølgelig også blive for diffust.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af rainboy rainboy skrev:

Tak for svar.Jeg har ikke mulighed for at høre dem, så jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. De er jo desværre nok kun dipol/bipol, selvom nogle websites har skrevet tripol.Er de virkelig komplet uegnede som baghøjttaler, og fungerer kun som sidehøjttaler?Efter hvad jeg har læst på nettet har folk brugt dem som baghøjttaler og er glade, og de bliver også solgt med i MA 5.1 sæt, beregnet som baghøjttaler. Til gengæld skriver nogle også de er bedst i aflange rum o.lign, da de skal bruge væggene til at kaste lyden rundt.Rent logisk synes jeg en diffus lyd vil være bedre som surround, istedet for 'almindelige' højttalere som skal peges mod den optimale lytteposition, hvor alle personer jo ikke kan sidde samtidig. Men det kan selvfølgelig også blive for diffust.

Jeg tror den er rigtig god som baghøjtaler. Det er lidt det samme som M&K gør.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af rainboy rainboy skrev:

Tak for svar.

Jeg har ikke mulighed for at høre dem, så jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre. De er jo desværre nok kun dipol/bipol, selvom nogle websites har skrevet tripol.

Er de virkelig komplet uegnede som baghøjttaler, og fungerer kun som sidehøjttaler?

Efter hvad jeg har læst på nettet har folk brugt dem som baghøjttaler og er glade, og de bliver også solgt med i MA 5.1 sæt, beregnet som baghøjttaler. Til gengæld skriver nogle også de er bedst i aflange rum o.lign, da de skal bruge væggene til at kaste lyden rundt.

Rent logisk synes jeg en diffus lyd vil være bedre som surround, istedet for 'almindelige' højttalere som skal peges mod den optimale lytteposition, hvor alle personer jo ikke kan sidde samtidig. Men det kan selvfølgelig også blive for diffust.
Jeg har da rigtig stor glæde af mine dipole HT. De sidder åbenbart forkert på bagvæggen over sofa'en. Men da rummet er meget bredt, ville der blive for langt fra sidevæggene. Og det virker!!! Du kan ikke høre at der kun er to HT, og det er der jo forresten heller ikkeLOL Men du kan tydelig stedbestemme aktiviteter der foregår bagude.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu