recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - simpel forstærker til CM9 og TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsimpel forstærker til CM9 og TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: simpel forstærker til CM9 og TV
    Sendt: 20-December-2010 kl. 17:16
Jeg er på jagt efter følgende..

En simpel forstærker, der kan trække et par CM9 den skal KUN være stereo, og skal have 2 optiske indgange (Airport Express / Samsung C9000) og skal have remote (regner med C9000´s multifjernbetjening skal overtage styringen) 

Den må gerne være kompakt som det nu er muligt, jeg har ikke brug for Radio og andet, helst bare en forstærker..

Prisen er også vigtig, men den skal kunne trække de CM9´ere.. mulighed for at smække Effekt og min pladespiller på ville også være lækkert, men ikke nødvendigt. (har en Rega liggende, som jeg skal have smidt noget til igen).

nogle anbefalinger. lydmæssigt må det gerne være lidt varmt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

En simpel forstærker, der kan trække et par CM9 den skal KUN være stereo, og skal have 2 optiske indgange (Airport Express / Samsung C9000) og skal have remote (regner med C9000´s multifjernbetjening skal overtage styringen)


Det bliver uhyggeligt svært at finde en stereoforstærker med DAC.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:28
Såvidt jeg husker så er det vist næsten kun Harman Kardon der laver et par stereo forstærkere med digital indgang. Endte selv med at købe en surround reciever der var et par super tilbud og som havde mulighed for bi-amp, mine højttalere er dog nok ikke helt så tunge at trække.

PS: til den størrelses højttalere så har du vel et ønske om at kunne spille lidt højt, og så kan du næppe nøjes med en lille forstærker til at trække dem, mener at have hørt at B&W ofte er noget effektsultne.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:32
egentligt irriterende at skulle ud og investere i x.xxx kr 7.1 forstærker med Preout + effekt forstærker for at få lov til at høre musik fra Airport + TV ud i et par lidt dyrere end lowend højtalere..
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:32
Problemet er vel ikke så meget at finde en stereoforstærker med DAC, syns efterhånden at der er et par stykker rundt omkring. Problemet er mere at finde en der kan trække et sæt CM9 nogenlunde fornuftigt!

Har selv luret på sådan en her: Peachtree Nova
Men er her i tvivl om den kan trække et sæt CM9 tilfredsstillende, ellers roser mange den også for sit forforstærker trin, så kan du smække en effekt på senere....

Edit: Den kan også købes og prøves i DK, men kan ikke lige huske hvor lige nu..


Redigeret af Irenicus - 20-December-2010 kl. 17:33
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:37
så må man på jagt efter en ekstra ældre marantz 4003 eller sådan noget, og så smække en effekt på.. burde vel kunne skrabes op for en billig pris, har jo ikke brug for andet end optiske udgange

ellers?

vil alternativet med en DAC MAGIC + en alm amp fungere.. og hvad er det billigste jeg så kan købe af alm forstærker som ville kunne trække et par CM7-9 acceptabelt.


Redigeret af Rasmusdc - 20-December-2010 kl. 17:42
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:38
Hvorfor ikke købe en alm. stereo forstærker og smække en lille DAC på?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 17:43
hehe redigerede lige min overstående besked til dette irenicus.. vil det fungere ? og er den let nok at styre med remote, og hvad skal man købe af amp...

jeg gider altså ikke ud i det helt enorme setup, det skal være muligt at gemme det hele i et simpelt montana ligende møbel med en stoflåge under tv´et, og for det meste spiller det max 10-15% ydelse.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:04
Ville helt sikkert vælge en alm. amp + en DAC.
Hvad det billigste du skal slippe for en amp er, er lidt svært at sige, men et forslag ville være en brugt NAD. Der er masser af NAD udstyr på brugt markedet, så det kan normalt fås ret billigt, de har en god strømforsyning og så har de en fin dynamik med B&W. Den aller første jeg fandt på DBA er NAD C325BEE
Har hørt en sæt CM7 (som er sværere at drive end 9 og ca. ens med 8) på C326BEE og det var ok, ment på den måde at der gerne måtte have været mere power, men det gik an, så det vil jeg mene skulle være et minimum. Det er selvfølgelig ikke kun NAD der virker, men det er bare lige det letteste for mig at foreslå grundet udbudet samt at jeg selv har hørt det. Det "ultimative" ville dog nok være en klasse-d forstærker, hvis den nu skal være lukket inde i et møbel, men dette kan nemt gå hen og blive pebret, så vil kune foreslå det hvis du falder over noget billigt.
Mht. DAC ville de de oplagte forslag være:

Et andet kombineret forstærker/DAC valg kan være en XTZ Class A100 D3, har en ven der har den, og den spiller rigtig godt med masser af krafter i både klasse A/B og klasse A samt en helt igennem fornuftig DAC.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:26
fantastisk. tusind tak for hjælpe vil nok kigge efter storebror til den NAD...

sjove er faktisk at jeg ikke har det store problem med 2-4k og 2k på en DAC ønsker bare ikke smide 10-15k på forstærker.

men hvis sådan en NAD C325 kan skaffes til 1000kr + 1900 for en DAC så er jeg golden, omend det ikke levere PERFEKT i starten. så er det fint.

det vigtigste for mig er rolig musik, og lyd fra tv, som fylder rummet. 
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 18:46
Hvis vi er oppe i det budget, så er den XTZ måske den bedste idé? XTZ Class A100 D3
Hvis det ikke skal være lige nu, kan du måske finde den brugt, da de kommer op engang imellem. Der kan dog være lidt bekymringer omkring størrelse og varme.
Ellers er Klasse-D stadig en mulighed, har lige set er Acoustic Reality forstærker sæt i det prisniveau, men det er væk allerede. Her vil du formentlig ikke have plads bekymringer og temp. kommer nok ikke over stue temp.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 19:11
f.eks. den H&K 980 til lige knapt 4k er den for wattsvag? kan huske jeg købte en H&K middel klasse 5.1 i gamle dage, den var knapt stærk nok til at spille et par JBL´ere op som reelt var reol højtalere.. 

har altid været glad for Marantz, men de har ingen watt før man kommer op i syge priser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu