recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 46'' LCD/LED med lavt input lag?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt 46'' LCD/LED med lavt input lag?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 46'' LCD/LED med lavt input lag?
    Sendt: 20-December-2010 kl. 22:12
Jeg håber, nogle af jer kan give mig et par gode råd.

Jeg har afsat 7-9000 kr. til et nyt 46'' LCD eller LED til stuen. Det skal være full HD og mindst 100 Hz, men det er de jo nok allesammen. Jeg har dog et noget mere besværligt krav: Der skal være tilstrækkeligt lavt input lag til, at konsolspil (også FPS) fungerer fornuftigt, og det er vist noget med, at input lag skal være under 30 ms.

Jeg er ligeglad med 3D, internetadgang og anden fancy funktionalitet (den slags falder vist heller ikke inden for mit budget), så det er vist i virkeligheden bare mit krav til input lag, som begrænser mine valgmuligheder. -Og så skal billedet naturligvis være "godt", men jeg er ikke en "billed-nørd", og jeg ser nok mere almindelige tv-udsendelser (via satellit) end dvd-film, så perfekt filmgengivelse er nok spildt på mig.

Kan I pege mig i retning af nogle fornuftige tv, der opfylder mine behov?

Til orientering er mit nuværende tv er et Samsung LE32A656, med et input lag på 20 ms.

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh
Søren
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 22:36
Samsung tv er ikke de bedste hvad angår input lag, du skal faktisk have et tv med så lidt "billedbehandling" som muligt.. så kan godt være tv´et har 100-200hz men det skal slåes fra når du spiller..

Mener LG er rimlig fornuftige 

Sony / samsung har samme tal.. 100ms ved alm billede, omkring 20-25ms ved game mode. de 100ms er simpelthen ALT for meget. og pratisk talt ubrugeligt, har en B655 som pc skærm og ved alm mode, så føler man bare ved simpelt skrivebordsarbejde, at alt er forsinket.
Til top
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 23:09
Ja, det er nok mit problem: Jeg skal have et tv, jeg både kan se tv på, og som jeg også kan bruge til konsolspil. Alt andet lige må billedbehandling være godt for tv-oplevelsen, men dårligt for input lag.

Jeg er godt tilfreds med at spille på mit nuværende Samsung LE32A656, men jeg har fundet ud af, at det nok nærmere har 40-50 ms input lag, end de 20 ms jeg nævnte i mit første indlæg. Det har noget at gøre med, at de 20 ms var målt i forhold til en anden skærm, som selv var 20-30 ms langsommere end et CRT...

Jeg har kigget på et Samsung LE46C650, som efter sigende har input lag på 45 ms i forhold til CRT, så det lyder jo ikke så slemt. Alternativt er der LG, som Rasmusdc nævner, men jeg kender ikke rigtigt til deres modeller.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu