recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gran Turismo 5. Recorder ræs.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGran Turismo 5. Recorder ræs.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Emne: Gran Turismo 5. Recorder ræs.
    Sendt: 27-December-2010 kl. 23:48
Nå nu må vi snart se, at få gang i nogle ræs her på recordere.

Jeg ved godt, der allerede kører en Gran turismo tråd, men jeg vil gerne lave min egen til fremtidig brug af events jeg planlægger at afholde.

Så jeg vil starte med at hoste et ræs Onsdag aften hvis nogen er klar Kl. 19.30

For at joine skal i adde mig på PSN ID.  klondike_rush

Derefter joiner i min lobby Onsdag inden kl 19.30. Det gør i ved at gå ind i GT life > Community > trykke på klondike_rush, og derefter tykke på lounge ( Det lille icon der ligner en kaffekop)

Det bliver med følgende settings.

Car
Max BHP 518.
Min weight 1100 Kg.
Tyres. no restrictions.
All aids off. ( I kan bruge ABS som i vil, men de andre sætter jeg off i menuen. så ingen kan bruge dem)

Der skal køres rent. Dvs ikke noget med, at bruge de andre som bremse klodser, eller forhindre overhalinger, ved at slingre som en idiot og skifte side hele tiden.

Det er i orden at lave en fejl. Men laver man en fejl der koster en anden kører hans placering, skal man sætte farten ned, og vente til han igen er foran.

Vi starter med at køre følgende baner.

Suzuka daylight 10 omgange.
Rome 10 omgange.
Deep forest 10 omgange.

Der gives point på følgende måde. For hver enkelt race gives der...
1 plads 10 point
2 plads 8 point
3 plads 6 point
4 plads 5 point
5 plads 4 point
6 plads 3 point
7 plads 2 point
8 plads 1 point

Den samlede vinder får tilsendt en RUF RGT 00 Porche bil af mig Smile
(Jeg kigger lige replayes igennemen før jeg sender, og sender den til den med flest point der har kørt rent )

Ok det er vidst det, håber på at vi kan samle så mange som muligt of få lidt sjov med online. Husk det gælder ikke om, at vinde for en værd pris, men om at have det sjovt med et godt clean race.

Redigeret af Klondike - 29-December-2010 kl. 18:38
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 00:27
hvad med, samme baner, bare 5-7 runder af hver, også + La Sarthe og Nurburgring (2 runder af hver)?

Jeg havde nemlig også forestillet mig lidt en turnering med omkring 500hk.

Er man låst til én bil hele turneringen igennem, eller kan man frit vælge, så længe de består kravene?

Redigeret af SteffenD89 - 28-December-2010 kl. 00:28
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 00:34
Tjae det havde jeg ikke tænkt over, det med bilerne, men jeg syntes egentlig det er sjovest hvis vi beholder den samme bil i alle løbene.

Sådan er det jo også i virkeligheden, de foskelige teams kan jo ikke lige skifte til et andet bilmærke midt i sæssonen.

Jeg vil helst holde mig til de nævte baner og omgange. For at der ikke skal blive for mange forslag og alt muligt, den ene vil det ene og den anden vil det andet, så bliver det hele et stort rod.

Så bliver det som jeg har skrevet Smile

Men jeg er da klart åben overfor at prøve andre biler, baner, osv en anden gang. I andre kan bare diske op med nogle events, så skal jeg nok joine såfremt jeg har tid.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 08:51
super initiativ - jeg må vist hellere se at få øvet lidt, så jeg kan deltage i sådan en spilaften.

næste event kunne måske blive fra kl 20, så er ungerne nemlig lagt iseng...
Til top
Mr. Blue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2010
Sted: Danmark
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 13:07
Lyder spænende... I'm IN!!!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

super initiativ - jeg må vist hellere se at få øvet lidt, så jeg kan deltage i sådan en spilaften.

næste event kunne måske blive fra kl 20, så er ungerne nemlig lagt iseng...

Kan du Onsdag hvis vi rykker det til kl. 20.00 ?
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 23:23

Det er helt fint med en, som sætter reglerne, for så bliver det ikke en alt for lang snak. Dog kan man måske gøre det, at den samlede vinder får lov til at vælge næste gang?

For det andet, så kan jeg slet ikke se reglen med at holde tilbage blive overholdt - hvilket jeg også har påpeget i den anden tråd. Jeg siger det ikke for at prøve at ændre det, for jeg kan ikke være med i morgen, men jeg kan ikke se mig selv overholde den, ej heller kan jeg se andre, som jeg har kørt med overholde den...And I ain't blaiming anyone, fordi det nærmest er umuligt at overholde den..

- for det første man risikere at blive overhalet af flere end den ene man har gjort uret - det er ikke helt fair..

- for det andet kan man jo køre galt og ramme en uden at det var meningen, det sker også IRL

- det kan også være svært at holde styr på hvem, der egentlig har skylden osv. Der kan meget nemt komme tvist omkring det.

Derfor synes jeg at det må være nok med de indbyggede straffe, og så stole på, at ingen vil "køre efter manden".

Til sidst vil jeg høre om de nævnte biler skal være fra ens egen garage eller om Klondike vil vælge dem fra spillets garage? Det er jo ikke sikkert at alle har de påkrævede biler?

BORING!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2010 kl. 23:44
Jeg regner med at være med i ræset, og jeg vil helst have muligheden for at vælge min egen bil,.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 08:28
Ja i kan selv vælge en bil fra jeres egen garage eller en af de biler man kan vælge fra arcade. Det er helt op til jer selv.

Jeg vil dog sætte BHP op til 518. Da min egen bil åbenbart har fået flere BHP efter jeg har kørt den til.

Så det bliver

Max 518 BHP
Min 1100 Kg.

Hvis bare i overholder, det er der frit valg på alle hylder. Jeg stiller selv op i Nissan Yellowhat.

Det med reglerene Armobavian. Du har lidt ret slevfølgelig er det ikke altid så nemt, også derfor jeg siger det er ok at lave fejl.

Men helt så svært er det jo heller ikke. Det er faktisk meget simpelt, lad være med, at tage risikable chancer. Hvis du ikke er helt sikker på, at du kan overhale 100 % uden at ramme den anden, så vent.

Hvis du kører hurtigere en ham, får du helt sikkert en mulighed for, at passere ham uden problemer. Der er 10 omgange, og du kan ikke holde en hurtigere kører bag dig.

Det er også derfor, hvis du klart kan se den bagved er hurtigere, så lad ham komme forbi, ikke noget med at ligge og slingre spærre vejen og andre dumme ting.

Jeg syntes også det er helt fair, at du risikerer , at blive overhalet af flere end den du hart kørt af. Sådan er det også i alle GTP events. Du laver fejlen, derfor bøder du.

Endnu engang hvis du er hurtigere, en ham kan han ikke holde dig bagved, bare vent til du får en åben chance, istedet for, at ødelægge løbet for dig selv og ham.

Jeg vil også save replay. Så kan man bedre se hvem der havde fejlen.

Anyway jeg håber, at vi bliver så mange som muligt. Og ja det er en god ide, med at den der vinder kan vælge hvilke løb og biler vi bruger næste gang.

PS. Mrblue husk du skal tilføje mig på PSN ID. klondike_rush

Redigeret af Klondike - 29-December-2010 kl. 08:32
Til top
JacobH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 11:52
Hej,

Jeg er også klar på noget online-ræs. Tvivler dog lidt på, at jeg kan i aften. Og tror heller ikke, at jeg kan nå at få kørt bare en enkelt omgang på Rome.

Men skriver også for at give min tilkendegivelse om, at jeg gerne bakker op om et løb i ny og næ. Har ikke prøvet det før, men det lyder fedt.

Mvh
Jacob
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 13:00
En anden gang forholder vi os til det førsten?vnte antal heste :] Nå, må ud og finde en ny dyt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2010 kl. 13:58
Min bil: Honda NSX GT500, 1100kg og 515BHP

Redigeret af SteffenD89 - 29-December-2010 kl. 14:31
Til top