recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du købt et produkt uden at have hørt det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar du købt et produkt uden at have hørt det?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Afstemningsspørgsmål: Har du købt et produkt uden at have hørt det?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
99 [87.61%]
14 [12.39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked Baglæns sortering
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 14:04
Fjernsyn, Oppo og den slags synes jeg ikke umiddelbart kan bringes ind i en debat som denne. Ihvertfald ikke et fjernsyn; der er lyden jo bare en perifer ting, som mange herinde nok alligevel aldrig bruger.

Jeg har købt receiver og effektforstærker uden at lytte til dem. Receiveren skulle bare udskifte et gammelt, dårligt midi-anlæg, så jeg var ikke specielt kræsen. Jeg stolede på sælgeren i TC, som sagde at jeg nok ville foretrække lyden i Marantz'en, over den i Yamaha'en, som var det eneste andet de havde, i samme prisklasse.

Effektforstærkeren købte jeg brugt, hos en gut i Ikast, vist nok. Den ville ikke miste nogen videre værdi af at skifte ejer, så det var rimeligt risikofrit at købe den blindt.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 13:13
Jeg har i mine unge dage købt ting udelukkende baseret på hvad burgere og netanmeldere skrev. Og jeg fortrød det bitterligt. Derfor har jeg desværre nok en tendens til at insisterer på at folk hører tingene derhjemme så de ikke som mig spilder en lidt for stor mængde penge på ringe produkter.
Crown - there is no substitute.
Til top
jduro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 12:36

Det eneste jeg har hørt inden køb er mine højtalere. Og det var kun fordi butikken havde hjemme service, så kunne man jo lige så godt få dem hørt og bragt på samme tid.Wink

Til top
Derre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 11:55
Jeg tog en chance hen over sommeren og købte en April music Stello Ai-500 over eBay uden at have hørt den. Jeg vurderede dog at gensalgsværdien herhjemme var en del mere end jeg gav for den, så det var en kalkuleret risiko. Heldigvis faldt den i høj grad i min smag Big smile
Stello Ai-500 | Audiovector S3 Avantgarde | Audiovector ZERO compression cables | Squeezebox Touch m. Panos PSU
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 10:06
Alt grej (4 fladskærme, 5 PC'er, 3 HDD/DVD-recordere, 1 surroundreceiver, 1 subwoofer, 2 højttalere, et kombineret TV-bord/receiver/højjtalere + subwoofer, 2 Blu-ray-afspillere, 1 HDDVD-afspiller, 4 mobiltelefoner) købt siden juli 2006 er købt ubeset pga. sygdom.

Derudover er seneste komfur, støvsuger, højtryksrenser, bil, symaskine, elevationsseng, strygejern ligeledes købt uden at have andet end internettet at støtte sig til.


Redigeret af Non-Desperado - 31-December-2010 kl. 10:10
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 08:59
Jeg har købt et musikanlæg, uden at have hørt på det:
 
YAMAHA
Tuner: TX-592RDS
Forstærker: AX-592
CD-spiller: CDX-993
 
Mit første "ordentlige" musikanlæg, som jo var et Akai, her havde jeg ikke mulighed for at lytte til pladespilleren, som jeg dog stadig har: Akai APQ 41
 
Eneste mulighed var, som med Akai-anlægget, kun at tage en bunke brochurer med sig hjem, og læse om tingene: Hvad det kunne, og sammenligne tekniske specifikationer.


Redigeret af turbo2 - 31-December-2010 kl. 08:59
Til top
tuffdisc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 06:17

Jeg står og skal købe højtaler og forstærker forstæker
højtaler
men ved ikke lige hvor jeg kan høre det henne, højtaler har elgiganten ikke hjemme og forstærker kommer først i næste uge..nogen der har/ved hvor man kan høre sættet, heller der måske nogle der har det???
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:10
købte min SR5003 Marantz uden at have hørt den, var billig og skulle bruge PRE outs til B&O højtalere som de andre ikke havde.

Har ikke fortrudt...
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2010 kl. 00:01
Mit Acoustic Reality er købt uden at jeg lyttede til det, da jeg ikke havde mulighed for at rejse. Jeg satte min lid til en kollega der havde ejet en af de små forstærkere. Har bestemt ikke fortrudt, men må indrømme at diskanten godt kan gå hen og blive skarp engang ved helt bestemte sange, hvilket ikke er en tendens HT'erne har i sig selv. Det må jo så byde på en opgradering ;)

Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

 så det er vel vigtigere at lytte inden køb når man befinder sig i de lavere prisklasser.

Jeg er helt uenig! I de lavere prisklasser vil der være et mindre tab ved fejlkøb, hvor imod du kan ske at miste mange penge i de højere prislag eller ved high-end. At pris og kvalitet følges ad vil jeg give dig ret i, men det betyder ikke at du kan lide lyden i lige præcis den komponent du har købt. 
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:35
Yes har købt af nuværende ting, udelukkende fra research på nettet Onkyo 608, Jungson JA-88 og er fuldt ud tilfreds med begge dele.

Redigeret af Aim - 30-December-2010 kl. 23:37
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:27
Jeg har forudbestilt en Oppo BDP-93 uden af at set/hørt den (den var endnu ikke lanceret). I og med at jeg kender Oppo mener jeg ikke at jeg kan træde i nællerneEmbarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2010 kl. 23:12
Den eneste komponent jeg har hørt inden køb, er mine højtalere. Jeg har dem nu på 12'te år.
Heldigvis er der jo returret på det meste, hvis det skulle gå helt galt. Produkter fra Acoustic Reality kunne (kan?) man låne i 1 måneds tid inden man besluttede sig.
Indenfor hifi følges pris og kvalitet ofte ad - så det er vel vigtigere at lytte inden køb når man befinder sig i de lavere prisklasser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu