recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netto tilbud på Tablet PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetto tilbud på Tablet PC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Pris Archos-70
http://www.dustinhome.dk/pd_5010460813.aspx

Test Archos-70
http://www.engadget.com/2010/12/24/archos-70-and-101-internet-tablet-review/
Den ser jo meget fornuftig ud. Også en stor tak for hjælpen til KennethTongue


Der var så lidt, personligt ville jeg vente lidt og se hvad der kom af nye tablet på CES messen.
Det man også skal ha i mente, er at hverken Android 2.1 el. 2.2 er bygget til tablet, men til smartphone. Så der skulle være en v. 3.0 på vej til tablet.

Tablet på CES messen
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4562&zoneid=5

Jeg slår lidt koldt vand i hovedetLOL 


Man kan med sikkerhed sige, at de nye vil være bedre end dem der kan købes nu. Og sikkert også billigere.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 21:34
Ja, skal man have noget lige nu og her og ikke vil bruge en formue, så er Archos 70 og 101 tablets noget af det hvor man pt. får mest for pengene.

Har selv en Archos 70 der kan fåes for et par tusinde og den fungerer super. Glimrende kapasitiv skærm, kraftig CPU (1 ghz cortex A8 med 3d og video hardware accelerator, svarer til Iphone 4 / Ipad / Desire / Galaxy Tab / Galaxy S osv - faktisk bedre quadrant scores end disse), 7-8 timers uafbrudt batteritid, fornuftig indpakning (tyndeste tablet på markedet), rimelig Android 2.2 Froyo der supporteres af producenten samt mulighed for Google apps (marked osv.) - Det er selvfølgelig ikke nogen Ipad - det er der ikke rigtig noget der er endnu, men en ganske fornuftig Android tablet efter dagens standarder, med noget sjov funktionalitet som selv en Ipad ikke har (HD video afspilning gennem HDMI, support for SMB browsing og progressiv streaming af video/audio fra disse o.a.), og langt langt bedre end de helt billige kinesiske tablets.

Skal man ikke nødvendigvis have noget lige nu og her, så kan der være god fornuft i at vente 3-4-5 mdr til de nye tablets der præsenteres på CES kommer i handlen, formentlig også med Android 3.0 som er bedre til tablets ligesom der jo også er en Ipad 2 på vej, som formentlig vil presse prisen på den nuværende.

Redigeret af spawn - 01-Januar-2011 kl. 21:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 21:49
Når iPad 2 kommer, så vil den nuværende selvfølgelig bare forsvinde fra markedet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja, skal man have noget lige nu og her og ikke vil bruge en formue, så er Archos 70 og 101 tablets noget af det hvor man pt. får mest for pengene.

Har selv en Archos 70 der kan fåes for et par tusinde og den fungerer super. Glimrende kapasitiv skærm, kraftig CPU (1 ghz cortex A8 med 3d og video hardware accelerator, svarer til Iphone 4 / Ipad / Desire / Galaxy Tab / Galaxy S osv - faktisk bedre quadrant scores end disse), 7-8 timers uafbrudt batteritid, fornuftig indpakning (tyndeste tablet på markedet), rimelig Android 2.2 Froyo der supporteres af producenten samt mulighed for Google apps (marked osv.) - Det er selvfølgelig ikke nogen Ipad - det er der ikke rigtig noget der er endnu, men en ganske fornuftig Android tablet efter dagens standarder, med noget sjov funktionalitet som selv en Ipad ikke har (HD video afspilning gennem HDMI, support for SMB browsing og progressiv streaming af video/audio fra disse o.a.), og langt langt bedre end de helt billige kinesiske tablets.

Skal man ikke nødvendigvis have noget lige nu og her, så kan der være god fornuft i at vente 3-4-5 mdr til de nye tablets der præsenteres på CES kommer i handlen, formentlig også med Android 3.0 som er bedre til tablets ligesom der jo også er en Ipad 2 på vej, som formentlig vil presse prisen på den nuværende.
Rigtigt godt at høre fra en, som har erfaringer med Archos, og jeg har ikke behov for noget der specielt avanceretTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:07
Det er muligt, men de forsvinder jo ikke fra markedet "over night" - der er vel stadig en vis lagerbeholdning samt nogle "brugte" rundt omkring ligesom der stadig er 3gs på markedet et stykke tid selvom Iphone 4 er kommet.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mikael Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:16
Jeg synes også det ser fristende ud med en tablet til 995,-, men sagkundskaben synes enige om, at pengene vil være spildtUnhappy
Toshibas Folio 100 (http://blog.pendec.dk/index.php?/archives/71-Toshiba-Folio-100-,-den-nste-generation-tablets.html) er sammen med Archos vist de bedste alternativer til Ipad pt. , men jeg sætter lige som spawn min lid til, at der snart kommer en Ipad2 og en række alternativer med Android 3.0 - så skal det nok blive sjovtClap
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:32
#Hother

Jeg bruger min når jeg ikke gider rejse mig fra sofaen og gå hen til min computer, eller når jeg er ude omkring, i toget osv - til hurtig adgang til mail og webbrowsing, lidt video og musik afspilning, lidt spil for adspredelsens skyld (kortspil, skak og den slags), lidt ebogs læsning - ting som jeg principielt også godt kunne gøre med min Iphone eller Desire, men som jeg bare syntes er behageligere at gøre på en større skærm uden at jeg ligefrem skal finde min laptop frem. Jeg kan ikke påstå jeg har noget stort behov for den, men den er tilpas transportabel, fungerer fint og jeg bruger den dog dagligt og som glad for gadgets er den bare lidt sjov at have og lege med :)

Der er måske ikke så langt op i pris til den billigste Ipad der jo er et mere gennemført produkt, men det er altid en vurdering hvor meget man vil bruge på noget man måske ikke helt føler man har et kæmpe behov for - og så er det også lidt lettere at skifte til næste generation af Android tablet eller Ipad 2 når det nu engang kommer hvis man alligevel føler behovet er der.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Hother

Jeg bruger min når jeg ikke gider rejse mig fra sofaen og gå hen til min computer, eller når jeg er ude omkring, i toget osv - til hurtig adgang til mail og webbrowsing, lidt video og musik afspilning, lidt spil for adspredelsens skyld (kortspil, skak og den slags), lidt ebogs læsning - ting som jeg principielt også godt kunne gøre med min Iphone eller Desire, men som jeg bare syntes er behageligere at gøre på en større skærm uden at jeg ligefrem skal finde min laptop frem. Jeg kan ikke påstå jeg har noget stort behov for den, men den er tilpas transportabel, fungerer fint og jeg bruger den dog dagligt og som glad for gadgets er den bare lidt sjov at have og lege med :)

Der er måske ikke så langt op i pris til den billigste Ipad der jo er et mere gennemført produkt, men det er altid en vurdering hvor meget man vil bruge på noget man måske ikke helt føler man har et kæmpe behov for - og så er det også lidt lettere at skifte til næste generation af Android tablet eller Ipad 2 når det nu engang kommer hvis man alligevel føler behovet er der.
Jamen det er jo nøjagtigt hvad jag skal bruge den til. Jeg har naturligvis min Iphone 4, men synes nok ikke, at netbrowsing er den store lykke med størrelsen på det display. Og det bekræfter du jo selv med den lidt større skærm.
 
Takker mange gangeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Pris Archos-70
http://www.dustinhome.dk/pd_5010460813.aspx

Test Archos-70
http://www.engadget.com/2010/12/24/archos-70-and-101-internet-tablet-review/


Ups forkert pris.
Det er en Archos 7 Home tablet jeg har linket til - og ikke en model 70 som koster små 2400,-



Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 23:24
John du skulle prøve atomic webbrowseren den kan hentes i både en gratis og købeversion i appstore på din iphone 4, med 3 fingre på displayet fjerner den menulinierne og det gør webbrowsing lidt nemmere på det lille display.. bare indtil du får noget som er større Wink
 
visualiseret nedenfor
 
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

John du skulle prøve atomic webbrowseren den kan hentes i både en gratis og købeversion i appstore på din iphone 4, med 3 fingre på displayet fjerner den menulinierne og det gør webbrowsing lidt nemmere på det lille display.. bare indtil du får noget som er større Wink
 
visualiseret nedenfor
 
Takker Rene, den vil jeg kigge påSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 08:01
Tak - den browser ser fin ud. Har lige hente applikationen :-)
 
Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu