recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP tv duer ikk (waoo/profiber)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IP tv duer ikk (waoo/profiber)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eichmeier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IP tv duer ikk (waoo/profiber)
    Sendt: 22-September-2012 kl. 20:21
Skal man ikke have ip range, har haft mit til at virke, men nu virker det ikke
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 12:47
dvs at med DVB viever, så kører det hele mere glidende ?
 
hvad med grafikkort..  hvorfor er det så vigtigt.. den skal jo ikke generere 3d ???
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2011 kl. 12:29
Det er næppe routeren der er problemet. jeg kører med Tilgin 1311 routeren, og kan fint optage 2 kanaler (hvoraf den ene er DR HD) på PC'en samtidig med at jeg ser en tredie på TV boksen.
Skal man se IPTV via VLC kræver det et rimelig moderne grafik kort for at det virker ordentligt, specielt hvis det er HD.
Jeg bruger selv DVBviewer og det kan anbefales.
/Peter
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:39
mht HTPC må jeg blive dig svar skyldig. Jeg bruger stort set kun VLC muligheden hvis ungerne har optaget fjernsynet og der er noget jeg gerne vil se
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:16
ved at connecte direkte på tilgin routeren med kabel, så virker det fornuftgt.. minimal hakkeri indtil cache er fyldt..
 
Men TEORETISK... så kan man med en htpc vel have et velfungerende tv setup incl "opatager" ..
 
men hvad med remote osv.. noget der fungerer ? kan der laves et perfekt/pris fornuftigt setup med htpc samt remote osv og profiber?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:05
Vær dog opmærksom på at hvis du vælger WNR3500L routeren så er "L'et" vigtigt. Det er Open Source versionen af routeren.
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 17:00
super...
jeg har hverken brug for telefoni eller support.. eller har ik haft det so far :D
 
men tak for super hjælp..
 
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:58
Når du ser IPTV på computeren så er det via det "almindelige" internet - den båndbredde der bliver brugt bliver taget ud af de 30 mbit du har. Når du ser det via TV boksen, så er det i nogle lavere lag i OSI modellen (net trafik er delt op i flere forskellige lag), og det har ikke indvirkning på din "surf" båndbredde.

Der hvor det kan spille ind med at TV og computer hakker ligger i (efter min egen erfaring) at den CPU der sidder i routeren ikke er kraftig nok til at håndtere datamængden der kommer igennem. Det signal du fanger på PC'en er ikke det samme som bliver sendt til TV boksen (som jeg har forstået det).

Mht til services på en anden router end den de leverer med. Ja support skal man nok ikke regne med, men det er også fair nok. Desuden har den heller ikke indbygget et stik til telefoni, men der kan man bruge en VOIP adapter (koster et par hundrede kr, men overvej om mobiltelefoni ikke er nok).

Jeg har selv skrevet et par blog indlæg om hvordan jeg har sat vores router op først med DD-WRT og siden med Tomato firmware http://peter.binderup.dk/2010/11/21/waoo-iptv-via-router-med-dd-wrt/ - http://peter.binderup.dk/2010/12/04/waoo-ip-tv-med-tomato-firmware/

Med den opsætning kan jeg uden problemer se HD TV i stuen samtidig med at up eller download bliver fuldt belastet.
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:47

jamen kræver det mere af rputeren at køre ip tv på min pc,  frem for igennem den tv bosk som profiber leverer ? Routeren skal vel lave samme arbejde ?

 
 Hvad med den router, når den er sat op, kan man stadig tilgå samme services osv, som med profiber boksen, uden at man konstant skal reloade med den org boks osv ? Altså er den stabil ?
 
 og hvorfoor er der forskal på ip tv på pc vs tv boksen når man ser med routerens briller på :)
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:40
Mit bedste bud er at det skyldes routeren.

Jeg kører med en WNR3500L router, Netgear Gigabit switch og så en Mac. Så der er nok udstyr der kan forstyrre (der bliver også set TV pt i stuen). Det udstyr Waoo har sendt ud er ikke ligefrem kendt for at være toppen af poppen, og for relativt få penge kan man selv køre noget bedre. En WNR3500L koster lige under 500,- og med en Open Source Firmware så spiller det.

Prøv evt at koble din computer direkte på fiberforbindelsen, så kan du se om det giver et bedre signal på din computer - får du et bedre signal i VLC efter det så har du en ide om at det er routeren.
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:39
jeg skal egentlig ikek streame..
 
men blot afspille direkte i VLC osv...
 
det er når jeg vælger at gøre dette (eller streame for den sags skyld) at det bruger 100% af forbindelsen, samt viser et nyt billede for hvert 20 sekund kun :(
Til top
apfolmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér apfolmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2011 kl. 16:34
hmm... har lige forsøgt med kabel.
 
en hakekr helt vildt, blot med dr1 på..
 
vi har 30-30 forbindelse :)
 
Samtidigt stopper tvet med at virke, når der forsøges med straem..
 
kan jeg evt tilføje dig på msn eller noget ?
 
der må være nogle stream indstillinger der skal ændres eller noget.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu