recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ang. Onkyo TX-SR 608
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAng. Onkyo TX-SR 608

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 08:38
så henter jeg sku også en 608...? kanon....2500 er vel en god pris...
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 08:44

Hej...

 

Ikke en som kender til deres evt. "pris-garanti"...har ledt på deres side,men uden held!

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
KalleJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juli-2010
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 08:48
Det er skam rigtig nok, de har den til 2499,- i næste uge Smile
Så tænkte det jo ville være en rigtig go' handel. Men for lige at vende tilbage til emnet- vil I mene den er stærk nok til at trække et sæt Dali Concept 8'er? Evt større... Og hvis jeg skiftede til Dali's Mentor 5'er...
Og så ku det jo være rigtig fedt med de nye formater og flere muliugheder end med min gamle Denon receiver Smile
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej...

 

Ikke en som kender til deres evt. "pris-garanti"...har ledt på deres side,men uden held!

lrev

Jeg har aldrig haft problemer med at få diferencen retur. Elgiganten har 14 dages returret, så reelt kan du jo bare afleverer den gamle tilbage og få dine 3200 retur og så gå ind og købe en ny.
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af KalleJ KalleJ skrev:

Det er skam rigtig nok, de har den til 2499,- i næste uge Smile
Så tænkte det jo ville være en rigtig go' handel. Men for lige at vende tilbage til emnet- vil I mene den er stærk nok til at trække et sæt Dali Concept 8'er? Evt større... Og hvis jeg skiftede til Dali's Mentor 5'er...
Og så ku det jo være rigtig fedt med de nye formater og flere muliugheder end med min gamle Denon receiver Smile

Hej.

Er du ike rar at oplyse om det er et "kø-tilbud" eller om der står "begrænset antal" i avisen,for det gør åbenbart en forskel ifølge deres kunde-"service"...hvorvidt den er omfattet af pris-"garanti"

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej...

 

Ikke en som kender til deres evt. "pris-garanti"...har ledt på deres side,men uden held!

lrev

Jeg har aldrig haft problemer med at få diferencen retur. Elgiganten har 14 dages returret, så reelt kan du jo bare afleverer den gamle tilbage og få dine 3200 retur og så gå ind og købe en ny.


Ja..ved det,men det duer bare ikke rigtigt hvis det er et "begrænset-antal" tilbud....så er der jo meldt udsolgt før blækket er tørt i avisen!!
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

HCC måler det maksimale strømforbrug på 608 til 1500 watt. Dét tal tror jeg ganske enkelt ikke på, der sidder ikke en 1500 VA strømforsyning i en 608. Hvis det er rigtigt, så har vi i hvert fald svaret på hvorfor de bliver så varme, for der kommer definitivt ikke 1500 watt, eller bare 1000 watt, totalt ud af terminalerne, hvordan du end vender og drejer det... Så kort sagt, jeg er ikke sikker på at HCC's målinger er helt troværdige (flere andre ting i nogle af deres anmeldelser er i dén grad heller ikke troværdige, så hvorfor skulle deres målinger være det?)


Hvorfor skulle de ikke opgive troværdie målinger?

Hvad ville de få ud af at opgive noget forkert?

Onkyo opgiver selv max strømforbug til 620W.
Hvis det er med 7 kanaler i drift giver det maksimalt 60W til hver kanal, hvis effekttabet kun er 1/3 af outputeffekten. Et klasse B effekttrin kan maksimalt udnytte 78,5% af inputeffekten, et AB trin er lavere udnyttelse, afhængigt af hvor meget den er drevet i tomgangsspændingen. Derudover er der en del tab i strømforsyning (transformator der bliver varm er en stor effektsluger).

Jeg ved at effektopgivelsen på tv i dag er målt ud fra en norm der angiver gennemsnitligt strømforbrug og ikke maksimalt. Hvordan det er med recievere ved jeg ikke.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:30
har ledt og lledt på nettet, kan ikke finde tilbudsavis for uge 3.... HMMM
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvorfor skulle de ikke opgive troværdie målinger?

Hvad ville de få ud af at opgive noget forkert?
 
Jeg tror da ikke de gør det med vilje, men hvem siger de har kompetence til at lave retvisende målinger, bare fordi de viser nogle målinger? 1500 watt maksimalt strømforbrug fra en 608, det virker ikke troværdigt. Hvorfor de skulle vælge en utroværdig måling, det kan jeg da ikke svare dig på - det må du spørge dem om.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Onkyo opgiver selv max strømforbug til 620W.
 
 
Netop derfor stiller jeg spørgsmålstegn ved HCC's måling på 1500 watt. Og hvis dén er utroværdig, hvorfor skulle målingerne af udgangseffekt så være troværdig?
 
Jeg vil i dén forbindelse lige sige, at jeg har set forskellige blade måle samme forstærker, med samme oplyste målemetode, til udgangseffekter der varierer med over 100%, med 5 kanaler drevet ad gangen. Det tyder i hvert fald på at dét at måle udgangseffekt, ikke er helt så enkelt, og bare fordi et stort og anerkendt blad oplyser nogle tal, er det ikke nødvendigvis skrevet i sten at dét er det rigtige. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej...

 

Ikke en som kender til deres evt. "pris-garanti"...har ledt på deres side,men uden held!

lrev

Jeg har også et par gange købt, hvor tingene er faldet inden for 14 dage, og har altid kunnet få penge tilbage. De har en rigtig god service ang. det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 11:55

Har lige fået avisen og der står INTET om kø eller begrændset. ( der står mange, men ikke ubegrændset antal). Så der burde ikke være problem med at få differencen.



Redigeret af PerW - 15-Januar-2011 kl. 11:56
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:08
Hej.

Fint nok-den skulle være "fjong"

Har nu både talt med den ene og den anden butik,og står der ikke utrykkeligt KØTILBUD,er der ingen problemer med at få diff. retur...det er jeg blevet lovet idag.De har bedt mig om at vende tilbage Mandag,da de (butikkerne) åbenbart er de sidste som får avisen omdelt!!

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu